Connect with us

Religija

Reisul-ulema preporučio učenje Kišne dove

Published

on

Uprava za vjerske poslove Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini saopćila je da je na osnovu instrukcije reisul-uleme Husein-ef. Kavazovića svim hatibima u našoj zemlji preporučila da danas, u petak 16. augusta, sa džematlijama prouče Kišnu dovu. Razlog je teška situacija zbog suše koja je izazvala brojne probleme u našoj zemlji.

„Suša i vrućine u Bosni i Hercegovini i regionu donijele su brojne poteškoće poljoprivredi, izvorištima, potocima i rijekama, što je, između ostalog, rezultiralo i brojnim požarima u našoj domovini. Naše utočište je Allah, Gospodar svjetova. U Njegovoj moći je davanje, spuštanje i uskraćivanje kiše. Naše je da Mu tevbu činimo i da Njemu, Svemilosnom dovu upućujemo.  Slijedeći sunnet – praksu i primjer Muhameda, a.s., a na osnovu instrukcije reisul-uleme Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Husein-ef. Kavazovića, preporučuje se hatibima da u petak, 16. augusta 2024. godine, učeći Kišnu dovu sa džematlijama upute dovu Allahu, dž.š., da nam oprosti grijehe, da se smiluje Svojim robovima i drugim stvorenjima i da spusti kišu na ispucalu bosanskohercegovačku zemlju“, navodi se u saopćenju.

Tradicija kišnih dova u BiH

Ovo nije prvi put da se u džematima Islamske zajednice Bosne i Hercegovine uči kišna dova.

Kako navodi Institut za islamsku tradiciju Bošnjaka, prema islamskom učenju sve živo je stvoreno od vode bez koje bi život na Zemlji bio nezamisliv.

“Kur'an podsjeća vjernike da je jedan od uzroka suše ustrajnost ljudi u griješenju i ustezanje od traženj oprosta od Allaha”, navodi se u tekstu Elvira Duranovića.

Tradicija učenja kišnih dova u BiH kreće od muslimana iz Kozarca koji su ovu dovu učili kada god je bila kiša.

“Muslimani iz Kozarca, općina Prijedor, kišnu dovu su učili za vrijeme velike suše. Dove su obično učili tri dana zaredom. Pred odlazak na dovište vršile su se obimne pripreme. Iz svakog džemata imami bi poveli djecu. Za djecu bi se ispekli somuni. Poveli bi se i konji koji su nosili vodu za abdest i piće. Odraslija djeca su ranije pripremljena za učenje ilahija i kasida s posebnim sadržajem za kišnu dovu. Prvog dana se tradicionalno išlo na dovu kod turbeta neznanog šehida u Kamičanima, općina Prijedor. Imami bi pored turbeta proučili hatmu, cijeli Kur‘an, potom bi se zajednički obavio podne-namaz i zikr a zatim bi proučili kišnu dovu. Nakon obreda prisutnima su se dijelile lepine. Ako taj dan ne bi pala kiša, isti obred ponavljao se na Debelom brijegu iznad Brđana, općina Prijedor. Ukoliko ni tada ne bi pala kiša, treći dan se išlo na Kozarački kamen na planini Kozari, udaljen oko 10 km od Prijedora. Tu se također ponavljao isti obred kao i prethodna dva dana. S Božijom pomoći, drugi ili treći dan, na povratku kući pala bi obilna kiša”, navodi se u tekstu ovog Instituta.

Promjena vremena i kiša od nedjelje

Inače meteorolzi najavljuju da od nedjelje popodne očekuje nas promjena vremena koja će rezultirati prvo noblačenje s padavinama koje će zahvatiti zapadne krajeve i tokom noći se proširiti i na ostala područja. U ponedjeljak i utorak kiša se očekuje na cijelom prostoru naše zemlje. Na pojedinim područjima kiša bi mogla biti i obilnija.

MINA

Religija

Ljubav prema majci je ibadet, a ljubav prema ženi je sreća

Published

on

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Objašnjavajući razliku između ljubavi prema majci i ljubavi prema ženi, dr. Mustafa Mahmud, rekao je da mu se jedna majka požalila na svoga sina, rekavši: ”Ljubav mog sina prema njegovoj ženi je veća od njegove ljubavi prema meni.”

Upitao sam je: ”Majko, reci mi je šta je bolje: paradajz ili narandže?”

Začuđeno me je pogledala i rekla: ”Nije ispravno porediti dvije različite stvari, paradajz je povrće, a narandže su voće.”

Odgovorio sam joj: ”Tako je i sa ljubavlju, draga majko! Postoji više vrsta ljubavi i nije ispravno porediti jednu vrstu sa drugom.”

Majka je rekla: ”Objasni mi šta time želiš reći”, pa sam nastavio sa svojim objašnjenjem, rekavši joj: ”Ti si majka, ti si njegov džennet na zemlji, a on je tvoj sin, dio tvog srca, i njegova ljubav prema tebi je ibadet, dok je njegova ljubav prema njegovoj ženi, koju je Allah stvorio da se uz nju smiri, njegova sreća. Zato pomozi svom sinu u njegovom ibadetu i omili mu sreću, i ne umanjuj vrijednost njegove ljubavi prema tebi upoređujući je s drugom ljubavlju. Ostavi svog sina slobodnog sve dok ga njegovo srce i njegova čežnja za Džennetom ne vrate tebi, potpuno dobrovoljno.”

Majka je odmahnula glavom u znak slaganja sa mojim riječima, a lice joj se ozarilo od zadovoljstva, i otišla je ponavljajući: ”Njegova ljubav prema meni je ibadet, a njegova ljubav prema njegovoj supruzi je sreća, pa ću mu pomoći da se približi svome Gospodaru i upotpuni ibadet, i ostavit ću ga da bude sretan sa svojom ženom i svojim životom.”

Draga majko, zapamti dobro ove zlata vrijedne savjete dr. Mustafe Mahmuda, pa ako imaš sina i doživiš da postane muž, pusti svog sina da živi svoj život sa svojom suprugom u potpunoj privatnosti i sreći kakav je bio tvoj život ili kakav si željela da bude tvoj bračni život. I pomozi svome sinu da upotpuni svoj ibadet svojom ljubavlju, poslušnošću i dobročinstvom prema tebi.

saff.ba
Continue Reading

Religija

Šejtanski prilazi čovjeku

Published

on

Rečeno je da je najveći uzrok tvrdoće i okrutnosti srca, ostavljanje zikra i prekomjerno upuštanje u besposlice.

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Jedan pobožni čovjek rekao je: “Razmišljao sam na koja vrata šejtan najviše dolazi i napada ljude, pa sam shvatio da on dolazi na sljedeća vrata:
– Vrata pohlepe i lošeg mišljenja, pa sam mu se suprotstavio povjerenjem i skromnošću.
– Vrata ljubavi prema životu i duge nade, pa sam ga dočekao strahom od iznenadne smrti.
– Vrata želje za stalnim rahatlukom i uživanjem u dunjalučkim blagodatima, pa sam mu se suprotstavio sviješću o prolaznosti dunjalučkih blagodati i strahom od obračuna na Sudnjem danu koji možda neće biti u moju korist.
– Vrata samodopadljivosti i umišljenosti, pa sam mu se suprotstavio poniznošću i strahom od lošeg završetka.
– Vrata omalovažavanja ljudi i nedostatka poštovanja prema njima, pa sam ga dočekao sviješću o njihovim pravima i nepovrjedivosti tih prava.
– Vrata zavisti, pa sam ga dočekao zadovoljstvom sa blagodatima i nafakom koju je Allah propisao ljudima.
– Vrata pretvaranja i želje za pohvalom od strane drugih ljudi, pa sam mu se suprotstavio iskrenošću u vjeri.
– Vrata škrtosti, pa sam mu se suprotstavio sviješću o prolaznosti onoga što je kod ljudi i neprolaznosti onoga što je kod Allaha.
– Vrata oholosti, pa sam mu se suprotstavio poniznošću.
– Vrata gramzivosti, pa sam mu se suprotstavio povjerenjem i pouzdanjem u ono što je kod Allaha i neovisnošću od onoga što ljudi posjeduju.”
Rečeno je da je najveći uzrok tvrdoće i okrutnosti srca, ostavljanje zikra i prekomjerno upuštanje u besposlice. Prenosi se da je Malik ibn Dinar rekao: ”Kad osjetiš tvrdoću u srcu, slabost u tijelu i oskudicu u nafaki, znaj da si ti od onih koji pričaju o onome što ih se ne tiče.”
Stoga, pribjegavaj šutnji i čuvaj svoja dobra djela, jer onaj ko ne čuva svoj jezik, njemu je svojstveno ogovaranje, a onaj ko mnogo govori, mnogo i griješi. Ogovaranje je smrt za pokornost i pobožnost.

Sufjan es-Sevri je govorio: ”Drži se šutnje, bit ćeš pobožan; ne budi pohlepan za dunjalukom, sačuvat ćeš svoju vjeru; ne budi klevetnik, sačuvat ćeš se od ljudskih jezika; ne zavidi nikome, pa će ti se povećati oštroumnost i pronicljivost.”(saff.ba)

akos.ba

Continue Reading

Religija

Najteža borba je pružati otpor na račun svoga srca, uma i snova

Published

on

Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Najteža borba je kada se neko od nas bori sâm sa sobom, kada je rastrgan između prihvatanja i odbijanja, između ljubavi i dostojanstva, između ne i da, i između odluke i izbora.

Najteža borba je kada se niti srca sukobe sa logikom uma i plemenitošću duše, sve dotle dok neko od nas ne poželi nešto, a njegov um ga sprječava u tome ili mu njegova čestitost i plemenitost to zabranjuju.

Najteža borba je kad vjetrovi potrebe zapušu prema čovjeku i silovito udaraju u njegove prozore, kada su mu osjećanja pomiješana sa čežnjom, pa glumi ravnodušnost kako ne bi ispao slab ni u čijim očima, i kada ima silnu želju da zaplače, pa se nasmije da bi sakrio suze.

Najteža borba je kada je čovjek rastrgan između ovoga i onoga, između bliskog i dalekog, između sjećanja, sadašnjosti i budućnosti, i kada pruža otpor na račun svog srca, uma i snova.

Najteža borba je staviti sebe u jednu dolinu dok se u stvarnosti nalaziš u sasvim drugoj dolini.

saff.ba

Continue Reading

Najčitanije