– Vlada Federacije Bosne i Hercegovine hitrim smjenama i imenovanjem novog Upravnog i Nadzornog odbora Kliničkog centra Univerziteta u Sarajevu, na direktni prijedlog premijera Nermina Nikšića, koji je zaobišao čak i resornog ministra, ponovo je doslovno pokazala koliko ovaj sastav federalne vlasti ne vodi računa o interesima svih kantona i građana.
Statut KCUS i Zakon o zdravstvenoj zaštiti FBiH propisuju da smjene i imenovanja vrši Vlada Federacije na prijedlog federalnog ministra zdravstva, a ne na prijedlog premijera Federacije kako je to ovdje slučaj.
Ono što je posebna uvreda jest činjenica da je premijer Nikšić, u želji da kadrovima HDZ-a preda i najvažniju zdravstvenu ustanovu, potpuno ignorisao ostale kantone koji kandiduju predstavnike u upravljačku strukturu KCUS.
Unsko-sanski kanton nije dobio priliku niti da dostavi odgovor na upit za preporuku za imenovanje člana KCUS koji će zastupati interese ovog dijela FBiH u upravljačkoj strukturi ove zdravstvene ustanove.
Federalni premijer zaobišao je zakone, mišljenja zvaničnih institucija kantona i isključio kantone sa većinskim bošnjačkim stanovništvom čak i iz odlučivanja o liječenju građana u Kliničkom centru.
Bojimo se da praksa zanemarivanja potreba pojedinih dijelova države ubuduće neće biti samo sudbina Krajišnika nego i Sarajlija i svih koji nisu po mjeri federalnog premijera i partnera – naveo je Ružnić u svom reagiranju.
Vlada FBiH jučer je izglasala smjene na prijedlog premijera Nermina Nikšića, što bi se moglo tretirati kao urađeno mimo Zakona o zdravstvenoj zaštiti FBiH, po kojem je resorni ministar trebao delegirati ovo pitanje, odnosno tačku dnevnog reda, a ne premijer.
Resorni ministar Nediljko Rimac uopće nije ni prisustvovao sjednici.
U Statutu KCUS-a u kojem se poziva na Zakon o zdravstvenoj zaštiti FBiH između ostalog je precizirano razješavanje dužnosti članova Upravnog i Nadzornog odbora koje se vrši na prijedlog ministra zdravstva FBiH te se navodi i to da je Federalno ministarstvo dužno dati rok od 30 dana članu NO da se izjasni u slučaju opoziva. U slučaju razrješenja koje je Vlada FBiH na Nikšićev prijedlog izglasala ove odredbe Statuta i Zakona nisu ispoštovane.
Također, kantoni suosnivači KCUS-a daju svoje prijedloge kadrova za upravljačku strukturu KCUS-a, što ovdje nije bio slučaj i što je premijer Nikšić kršeći Zakon i Statut zaobišao.