Magazin
Sanski Most: Profesor Jasmin svojim “fićom” posvuda plijeni pažnju
Profesor fizičke kulture u Sanskom Mostu Jasmin Zukanović omiljen je među radnim kolegama i učenicima, a u svome gradu prepoznatljiv je i po tome što vozi “fiću” koji je proizveden davne 1962. godine.
Zukanović kaže kako svoga ljubimca ne bi mijenjao niti za jedan luksuzni i savremeni automobil, a gdje god se pojavi sa svojim ljubimcem, plijeni pažnju i poglede radoznalih.
“‘Fiću’ sam naslijedio od preminulog oca Mehmeda i ne bih ga prodao nizašta na svijetu. Za mene on ima ogromnu vrijednost, a nadam se kako ću ga i ja ostaviti u nasljedstvo svojoj djeci”, kaže Zukanović.
Dodaje kako ga njegov “mališan”, kako mu voli tepati, odlično služi i zadovoljava sve njegove potrebe.
“Mali je potrošač i dosta ekonomičan, s njim putujem na posao ili obavim bilo kakav posao u gradu. Znamo potegnuti i do Prijedora ili Ključa, to su nam ovako bliži gradovi i nema nikakvih problema. Nije napravljen za duža putovanja, a svi znaju da se ne može pohvaliti s pretjeranom udobnošću, nema tu baš neke komocije”, uz smijeh navodi Zukanović. Priča kako se radi o najstarijem “fići” na području Sanskog Mosta, te da mu je prije nekoliko godina udahnut novi život nakon što je dugo vremena bio u potpuno nefunkcionalnom stanju.
“Odlučili smo tada da obradujemo moga oca za njegov 86. rođendan, pa smo u tajnosti angažirali mehaničare koji su restaurirali automobil. ‘Fićo’ je dugo vremena bio u neupotrebljivom stanju, još od dana kada su Sanski Most pogodile velike poplave 2014. godine, pa je i ‘fićo’ tada nastradao u garaži”, kaže Zukanović.
Dodaje kako su se ovoga zahtjevnog posla prihvatili sanski mehaničari, otac i sin, Edin i Dino Kurbegović, te da su duže od godinu dana vrijedno radili na rekonstrukciji oldtajmera i radove uspješno priveli kraju.
“Bilo je dosta posla jer nije bilo lako nabaviti sve originalne dijelove koji su nedostajali ili su bili pohabani, ali su posao uspješno priveli kraju. Sve je koštalo nekoliko hiljada maraka, iz automobila je trebalo izbaciti dosta mulja i prljavštine koja se nakupila od poplava, bilo je tu dosta popravki”, navodi Zukanović. S ponosom navodi kako je ovaj automobil produkt tek druge serije koja je izašla s proizvodnih traka “Zastave”.
Pojašnjava da je licencu za proizvodnju ove vrste automobila od Italijana dobila kragujevačka fabrika, te da je “fićo” postao vremenom omiljeni automobil pristupačan širokim narodnim masama u bivšoj Jugoslaviji, pišu Nezavisne.
“Dolazili su mi kolekcionari starih automobila iz Zagreba i interesovali se za ‘mališana’. Rekao sam im da nema tih para za koje bih ga prodao”, kaže ponosni vlasnik, dodajući da bi time “prodao” i dio porodične tradicije. Podsjećamo da je “fićo” u bivšoj Jugoslaviji imao status nacionalnog automobila, a njegova proizvodnja, po licenci italijanskog FIAT-a, započela je davne 1955. godine.
Kragujevačka fabrika potom 1962. godine počinje serijsku proizvodnju vlastite verzije automobila pod markom zastava 750, a Zukanovićev “fićo” je proizveden samo godinu dana kasnije.
Zanimljivo je kako se na ovome modelu vrata otvaraju na kontra stranu, pa je zbog svega ovaj primjerak veoma rijedak i cijenjen kod ljubitelja i kolekcionara starih vozila.
Magazin
Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?
DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.
Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?
Dva vozila idu ravno, a jedno skreće
Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.
Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.
Index.hr
Magazin
Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo
TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.
Izbjegavala je muškarce
Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.
Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.
Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.
“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.
Zaslužna je i genetika
Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.
Index.hr
Magazin
Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura
Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.
Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.
Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.
Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.
Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.
Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.
Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.
U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.
Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.
Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.
-
Cazinprije 3 dana
Odlični rezultati za TKD BOSNA Cazin u Bugarskoj
-
Svijet / Zanimljivostiprije 5 dana
Zabavni načini da djeci odagnate dosadu
-
Religijaprije 5 dana
Ljubav prema majci je ibadet, a ljubav prema ženi je sreća
-
Cazinprije 4 dana
Najava tribine – Kako ostvariti uspjeh u životu: Muhammedov alejhi selam primjer
-
Svijet / Zanimljivostiprije 4 dana
5 navika za zdraviji um i život
-
Svijet / Zanimljivostiprije 2 dana
O stavu roditelja ovisi hoće li dijete imati radne navike