BiH
Staši Košarcu stigla još tri automobila, ponuđač se “uklopio u marku”
Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, kojim upravlja ministar Staša Košarac (SNSD), izvršilo je nabavku tri nova vozila ukupne vrijednosti od 150.000 KM, saznaje Fokus.
Ova nabavka tri vozila izvršena je samo godinu nakon što su u Ministarstvu Staše Košarca nabavljene tri limuzine od 270.000 KM.
Opet firma iz Hercegovine
Ovog puta, prema odluci o dodjeli ugovora nabavljena su tri automobila, ali niže vrijednosti. Dva su plaćena po 60.000 KM, dok je cijena trećeg iznosila 30.000 KM. Dok je ponuđač za prošlogodišnje limuzine bila firma „M.R.M“ iz Ljubuškog ovog puta je Ministarstvo Staše Košarca za najboljeg ponuđača izabralo firmu „Hercegovina-auto“ Export – Import iz Mostara.
Kada je riječ o ovoj nabavci zanimljivo je to da se izabrani ponuđač „uklopio u marku“. Naime, vrijednost nabavke (s PDV-om) Ministarstvo je zaokružilo na 150.000 KM, ponuda izabranog ponuđača je baš toliko i iznosila.
Dakle, ponuda firme „Hercegovina-auto“ za vozilo iz lota 1 iznosila tačno 30.000 KM koliko je Ministarstvo i procijenilo, dok se cijena i za druga dva vozila u milimetar uklopila (dva puta po 60.000 KM).
Diskriminacija ponuđača
I sama specifikacija za nabavku vozila koja je u posjedu Fokusa precizirana je „u milimetar“. Specijalizirani portal za javne nabavke Pratimotendere.ba u svojoj analizi ovog tendera naveo je da tehničke specifikacije u tenderskoj dokumentaciji ukazuju na to da postoji mogućnost diskriminacije ponuđača.
Dodatno, u ovoj analizi je ustanovljeno i da je Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH postupak nabavke navedena tri vozila naknadno uvrstilo u planske dokumente.
BiH
Vlada RS-a nakon Schmidta šalje svoj izvještaj UN-u: Optužili Bošnjake da podržavaju Hamas
U najnovijem izvještaju našle su se brojne diskutabilne tvrdnje, a što je bio slučaj i u prethodnim dokumentima iz RS-a.
Prvi dio Izvještaja se odnosi na “posvećenost RS-a poštovanju Dejtonskog sporazuma, a posebno poštovanju suvereniteta i teritorijalnog integriteta BiH i održavanju mira miroljubivim sredstvima”, kako su to naveli. U ovom dijelu se deklarativno naglašava važnost poštovanja ustavnog okvira BiH.
U drugom dijelu ističe se obaveza domaćih i međunarodnih aktera da poštuju Ustav BiH, a posebno njenu konsocijativnu i federalnu strukturu.
“U Izvještaju se govori i o zabrinjavajućim nastojanjima određenih domaćih i stranih aktera da podriju ustavne mehanizme, koji su suštinski element Dejtonskog kompromisa. Pored toga, apostrofira se važnost poštovanja strukture BiH, posebno u svjetlu nedavnih poteza ka centralizaciji nadležnosti koje pripadaju entitetima u BiH”, stoji u kratkom pregledu Izvještaja Vlade RS-a.
Izvještaj u velikoj mjeri govori i o visokom predstavniku u Bosni i Hercegovini Christianu Schmidtu, naravno u izrazito negativnom tonu s obzirom na to da u ovom entitetu institucionalno ne priznaju njegov legitimitet. Oni smatraju da Schmidtovi postupci krše ljudska prava građana BiH i podrivaju vladavinu prava u BiH, destabilizujući napredak zemlje unutar dejtonskog okvira.
Većina njihovih argumenata protiv Schmidta je već bila poznata, no zanimljivo je da su se ovaj put dotakli i njegovog svjedočenja u predmetu “Kovačević protiv BiH”, navodeći da Schmidt nema pravo tumačiti Ustav BiH, nego samo Aneks 10.
“Schmidt je 7. oktobra dostavio Evropskom sudu za ljudska prava dokument kojim pokušava da se umiješa u predmet Kovačević protiv BiH, u kom se osporavaju određene odredbe Ustava BiH. Ovaj Schmidtov pokušaj intervencije je nečuven jer, čak i da se radi o propisno imenovanom visokom predstavniku, ne bi imao ovlašćenja da tumači Ustav BiH. Ovo je jednostavno još jedan primjer Schmidtovog (i OHR-ovog) standardnog miješanja u sudske procese”, poručili su.
U drugom dijelu Izvještaja osuđuje se strano uplitanje, a posebno ekonomska kampanja protiv RS-a, za koju kažu da je vode “određeni elementi u SAD-u”. Istaknuli su da se kampanja vodi na X profilu Američke ambasade i da “nepotrebno izaziva napetost i ogorčenost”.
Treći dio se odnosi na EU integracije BiH, ali u ovom dijelu su se dotakli i terorizma, teme koja je Vladi RS-a obavezna u svakom izvještaju. Prvo su izvijestili o terorističkom napadu na policijsku stanicu u Bosanskoj Krupi, prilikom čega je ubijen policajac, a zatim su se vratili na 7. oktobar i teroristički napad na Izrael. Tom prilikom su iznijeli tvrdnju da Bošnjaci podržavaju Hamas.
“Od terorističkih napada u Izraelu 7. oktobra 2023. godine, velike demonstracije u Sarajevu otkrile su široku podršku Hamasu među bošnjačkom zajednicom. Mjesto održavanja komemoracije u znak sjećanja na žrtve napada 7. oktobra, koja je trebalo da se održi u Sarajevu, moralo je biti promijenjeno i premješteno u Republiku Srpsku nakon što su zvaničnici i građani Sarajeva jasno stavili do znanja da je taj događaj nepoželjan”, stoji u izvještaju.
Ovdje treba istaći da su velike građanske demonstracije koje su organizirane u Sarajevu, a na koje se RS referira u svom izvještaju bile usmjerene na podrčku civilima u Gazi i iskazivanje protesta na stradanje djece.
Također, vlasti RS-a su napravili poveznicu između BiH i njenih državljana sa skoro svim većim terorističkim napadima u svijetu u proteklom periodu, uključujući i 11. septembar.
Klix
BiH
Preminuo Ševko Omerbašić, bivši zagrebački muftija
“Teško je pronaći riječi kojima bi se mogao opisati značaj i doprinos muftije Ševko-ef. Omerbašića razvoju Islamske zajednice u Hrvatskoj i društva u cjelini i zato njegov odlazak ostavlja veliku prazninu. Sigurno je da je trag koji je ostavio neizbrisiv i pamtit ćemo ga kao vođu na putu dobra, nepokolebljivog borca za prava i pravičnost, neumornog u pomaganju potrebitima, dragog i brižnog muallima i profesora”, objavila je Islamska zajednica u Hrvatskoj.
Muftija Ševko-ef. Omerbašić rođen je 9. juna 1945. godine u Ustikolini, Bosna i Hercegovina, od majke Esme (Imamović) i oca Derve kao prvo od četvero djece u porodici.
Nakon završena četiri razreda osnovne škole, upisuje Gazi Husrev-begovu medresu u Sarajevu koja je u to vrijeme trajala osam godina i završava je 1964. godine.
Od 1964. do 1969. godine je bio imam u Rudom i Ustikolini, odakle odlazi na studij u Libiju, Univerzitet u Bengaziju, gdje 1974. godine završava Fakultet za arapski jezik i islamske nauke.
Od 8. maja 1975. godine pa do penzionisanja 2012. godine radi u Zagrebu, gdje je obnašao dužnosti glavnog imama, a potom muftije i prvog predsjednika Mešihata Islamske zajednice u Hrvatskoj (do 1994. godine i za Sloveniju).
Neizmjeran doprinos dao je razvoju Islamske zajednice u Hrvatskoj i Sloveniji, njene infrastrukture i otvaranja džemata, te organizacije rada i djelovanja Zajednice.
Poseban doprinos dao je u izgradnji Zagrebačke džamije te je i najzaslužniji za njenu izgradnju i otvaranje. Bio je član Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini.
Veliki doprinos dao je priznanju Republike Hrvatske nakon osamostaljenja za što je primio i državno odlikovanje. Za vrijeme agresije na Republiku Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu dao je veliki doprinos u zbrinjavanju izbjeglica i dostavljanju humanitarne pomoći.
Autor je brojnih članaka i knjiga te je učesnik brojnih naučnih simpozija, konferencija i susreta.
“U ime Islamske zajednice u Hrvatskoj izražavamo sućut supruzi Emini, djeci Harunu i Tariku s porodicama. Molimo Uzvišenog Stvoritelja da se smiluje muftiji Ševko-ef. Omerbašiću i podari mu džennet, a porodici sabur”, navodi se u saopćenju.
Detalji dženaze i ukopa bit će naknadno objavljeni.
BiH
Ministri iz RS srušili inicijativu iz Parlamenta BiH: Službena vozila 24 sata vozi ko god hoće
Iako je Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH usvojio inicijativu kojom od Savjeta ministara BiH traži da se utvrdi jasan kriterijum ko ima pravo na korištenje službenog vozila 24 sata dnevno, Savjet ministara BiH nije postigao saglasnost u vezi s tim pitanjem. Rezultat glasanja u oba kruga pred Savjetom ministara BiH bio je šest glasova “za”, dok su protiv bili članovi Savjeta ministara BiH koji dolaze iz Republike Srpske.
Ovu odluku Savjet ministara BiH donio je početkom oktobra prošle godine, međutim o njoj u svojim redovnim saopštenjima poslije sjednice nije izvijestio javnost.
“Tačno je da su odbili inicijativu i to je odnos vladajuće strukture prema javnim sredstvima koja su im data na korištenje. Umjesto da pokažu dobru volju da štede i racionalno koriste sredstva, oni zapravo pokazuju veću rastrošnost i bahatost. Razmotriću dalje korake u provođenju te inicijative, jer je očigledno da se službena vozila ne koriste u službene svrhe, već u privatne svrhe i njima se odlazi na godišnje odmore, svadbe itd.”, rekao je Šemsudin Mehmedović, poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH, koji je i pokrenuo inicijativu da se ograniči korištenje službenih vozila 24 sata dnevno.
Trenutno, prema podacima koji su navedeni u jednom od istraživanja Parlamentarne skupštine BiH, navedeno je da ukupno u Bosni i Hercegovini 154 osobe imaju službeno vozila 24 sata dnevno. Takođe, iz dokumenta je vidljivo da je praksa u institucijama BiH u vezi s ovim pitanjem potpuno različita pa tako VSTS, koji ima 14 službenih vozila, nikome nije dao da koristi vozilo 24 sata dnevno, dok Institut za nestale osobe ima 23 vozila i sva su dodijeljena zaposlenima i istražiteljima na korištenje 24 časa dnevno.
Kada je riječ o samoj inicijativi koju Savjet ministara BiH, uprkos zahtjevu Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH, nije usvojio, u njoj je navedeno da je potrebno da se u Pravilniku o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH brišu članovi koji regulišu korištenje službenog vozila kontinuirano 24 sata dnevno.
“Rukovodilac institucije sam sebi odobrava korištenje vozila, bez ikakve saglasnosti i kontrole organa koji ga je imenovao, a ostalima bez ikakvog kriterija. Ne postoji razlog da bilo koji rukovodilac u ovoj državi ima vozilo 24 sata na raspolaganju, osim štićenih osoba, jer se cjelokupan radni proces u većini institucija odvija u jednoj zgradi. Čak i institucije koje imaju poslovne jedinice u više gradova nemaju opravdanja za to. Postoje brojni primjeri zloupotrebe službenih vozila stavljenih na raspolaganje 24 sata dnevno”, navedeno je u inicijativi.
Inicijativom koju je podržao Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH predloženo je da se službena vozila institucija BiH koriste samo i isključivo u službene svrhe te da je potrebno da Savjet ministara BiH utvrdi jasan kriterijum ko, u skladu sa službenim ovlaštenjima, ima pravo na korištenje službenog vozila 24 sata dnevno, a ne da rukovodilac bilo koje agencije ili institucije samostalno odlučuje o tome.
Podsjetimo, Ured za reviziju institucija Bosne i Hercegovine objavio je novi izvještaj revizije učinka „Upravljanje voznim parkom u institucijama BiH”. U njemu je navedeno da se upravljanje voznim parkom ne vriši na transparentan i ekonomičan način. Više informacija pročitajte OVDJE.
-
BiHprije 6 dana
Konaković: Ne bih se smio zakleti da Izetbegović nije povezan s KOS-ovcima, o njemu nešto znaju ili im je dužan
-
BiHprije 6 dana
Mijenjaju se tarife: Evo kojim danima i u koje vrijeme će biti jeftina struja
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselio Ljubijankić (Ahmeta) Hasan
-
USKprije 3 dana
FOTO U Bihaću preuzeti motocikli, kvadovi i novac zbog više krivičnih djela, bit će dio javnog nadmetanja
-
USKprije 3 dana
U državi sa 13 policija: Da li se napad u Bosanskoj Krupi mogao spriječiti?
-
BiHprije 3 dana
Konaković: Ne mogu me uplašiti i kupiti, KOS-ovci i UDBA-ši spremite se – tek smo počeli
-
BiHprije 1 dan
Stevandić u NSRS-u prozvan zbog 90-ih: “Tada sam stvarao RS, dobio sam metak, povrijedila me granata”
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselila Harbaš (rođ.Kovačević) Fatime