Connect with us

Magazin

Što ako pri velikoj brzini iz šeste naglo prebacite u drugu?

Published

on

UČESTALIM ponavljanjem nekvalitetne promjene brzina moguće je oštetiti sinkroni prsten stupnja prijenosa na kojem se ova radnja često događa, piše Revija HAK.

Mjenjač se može pokvariti iz brojnih razloga, a nekoliko ih je povezano s greškama u uporabi ili vozačevim greškama. HAK-ov tehnički savjetnik Marin Morav komentirao je za HAK Reviju kako sami možemo skratiti radni vijek mjenjača. Ne pritisnemo li dovoljno snažno kvačilo pri mijenjanju brzina, može doći do zvuka koji podsjeća na struganje.

“Ako vam se to dogodilo prvi put, vjerojatno se neće štetno odraziti na ispravnost rada mjenjača. Učestalim ponavljanjem ovog događaja moguće je oštetiti sinkroni prsten stupnja prijenosa na kojem se ova radnja često događa.

Kod oštećenja sinkronih prstena dolazi do gubitka njihove uloge da izjednače broj okretaja između dva vratila kako bi se lakše i bez smetnje promijenio stupanj prijenosa. Vozač će ovaj problem prilikom promjene stupnja prijenosa osjetiti kao povećanje otpora kod kretanja ručice mjenjača brzina prilikom ubacivanja u brzinu, uz prisutnost mehaničkog krckanja u prijenosniku.

Preporuka je s ovim tipom neispravnosti u što kraćem vremenu otići na servis jer mogući su i drugi uzroci koji mogu uzrokovati slične simptome prijenosnika prilikom promijene stupnja prijenosa, kao što su neispravan rad spojke ili loša podešenost spojke”, kaže.

Što ako se naglo iz šeste prebaci u drugu

Svako taktiziranje i čekanje može samo povećati problem.

“Može doći do prisutnosti metalnih strugotina u mjenjačkom ulju koje nastaju neredovitim habanjima prilikom promjene stupnja prijenosa. Ostaci metalnih strugotina štete ležajevima mjenjača i zupčanicima, a u najgorem slučaju moguće je potpuno oštećenje mjenjača te gubitak pogona vozila”, dodaje.

Što se može dogoditi ako pri velikoj brzini vozila prebacimo mjenjač iz, na primjer, 6. stupnja prijenosa u 2. stupanj prijenosa? “Otvorena je mogućnost izlaska iz maksimalno određenog broja okretaja motora, što, naravno, može biti štetno za mehaniku motora do razine većih mehaničkih oštećenja motora”, kaže.

Magazin

Uznemirujuće upozorenje Semira Osmanagića: ‘Dronovi iznad Amerike su ovozemaljski NLO! Ljudi su ukrali tehnologiju vanzemaljaca!’

Published

on

By

Autor, istraživač i pronalazač bosanskih piramida, dr. Semir Osmanagić, bio je sinoć gost u „Face To Face“ sa Senadom Hadžifejzovićem

 

Uznemirujuće upozorenje Semira Osmanagića na Face TV: Umjetna inteligencija postaje najveća opasnost za čovječanstvo jer ona kontroliše sve. Sad to postaje gotovo bez kontrole. Ako se odluči da nas eliminiše – to će uraditi u roku od nekoliko dana!

Hadžifejzović: Jesi li religiozan?

Osmanagić: Ja imam direktan kontakt sa Kreatorom. Svaki vjernik koji padne na koljena – ostvaruje kontakt sa Stvoriteljem.

Autor, istraživač i pronalazač bosanskih piramida, dr. Semir Osmanagić, bio je sinoć gost u „Face To Face“ sa Senadom Hadžifejzovićem.

Hadžifejzović: Šta se dešava u Americi? Jesu li to NLO ili dronovi?

Osmanagić: Sve institucije u Americi su uključene u ovo. Ovdje nije riječ samo o dronovima. Neke od ovih letjelica su teške nekoliko tona i imaju radijus od dva metra. Imaju različita svjetla: bijela, žuta, narandžasta, crvena i plava. Kretanje je puno brže od dronova, a stacionirani su na jednom mjestu. Biden je umanjio to svojom izjavom. Smiješna je ta izjava. Puno je veće područje na kojem su letjeli dronovi od New Yorka i New Jerseyja. Radi se o hiljadama dronova! To nisu privatni ni komercijalni dronovi! Aerodrom u New Yorku je bio zatvoren zbog tih letjelica! Sve se počelo širiti na gotovo cijelu državu!

Hadžifejzović: Jesu li to dronovi, NLO ili Rusi, Kinezi i ostali?

Osmanagić: U prvoj opciji su sve varijante. Krenula je priča da to dolazi od Iranaca i da imaju brod sa kojeg šalju dronove, ali oni nemaju tu tehnologiju, kao ni Rusi. Kinezi imaju velike količine zemljišta u Americi i ovo nisu ni oni! Nisu to ni dronovi. Na snimcima se vide velike mehaničke letjelice, a na nekim snimcima se vidi da se radi o organskom materijalu. Primijetili smo da iz organskog materijala ispadaju te letjelice. Organski materijal pulsira! To nije tehnologija koju mi poznajemo. Postoji tzv. false invasion i to bi moglo biti razlog.

Hadžifejzović: Ko je tvorac toga? Je li to ovozemaljsko?

Osmanagić: To je druga opcija – da je to ovozemaljski NLO. To je kombinacija različitih tehnolgija. Kad Amerika hoće da obradi neku temu, to obrađuje preko svojih mainstream medija. Mi vidimo konfuziju ali i radoznalost. Američki zvaničnici kažu: ‘Nema razloga za brigu.’ Kako to mogu tvrditi ako ne znaju šta je to? Vidimo da su sve izjave koordinisane. Ovo se nikada nije desilo u historiji Amerike!

Hadžifejzović: Elon Musk je na meti svih medija…

Osmanagić: Musk je kontradiktorna figura. Omogućio je da se može utjecati na svakog čovjeka na planeti. Istovremeno, on radi na zaštiti čovječanstva. Musk je kazao da se ne može objasniti kako su piramide nastale. Vještačka inteligencija počinje da uči iz razgovora s ljudima. To sam obradio u svojoj knjizi. Ona ima mogućnost razumijevanja. To nije samo kompjuter! Ona će nas zamijeniti u potpunosti! Vještačkoj inteligenciji je dozvoljeno da pravi svoje algoritme i dozvolili su joj pristup internetu! Tako je postala nezavisna i samostalna! Sljedeća generacija AI će biti daleko ispred nas po svim sposobnostima. Ako se odluči da nas eliminiše – to će uraditi u roku od nekoliko dana. AI postaje najveća opasnost za čovječanstvo jer ona kontroliše sve! Sad to postaje gotovo bez kontrole! Ukoliko se danas nešto ne poduzme, ukoliko se to ne iskontroliše – to je opasno!

Cijeli intervju pogledajte u videoprilogu:

Nastavi čitati

Magazin

Slovenija traži zabranu učešća Izraela na Eurosongu 2025.

Published

on

By

Slovenija je službeno zatražila isključenje Izraela iz takmičenja za pjesmu Evrovizije 2025, javljaju izraelski mediji u subotu.

Evropskoj radiodifuznoj uniji (EBU) RTV Slovenije uputio je pismo sa zahtjevom da se Izraelu zabrani učešće na Evroviziji koja će se održati u Baselu.

Zahtjev je podnesen zbog izraelskih napada na Pojas Gaze koji traju od 7. oktobra prošle godine, a u kojima je ubijeno više od 45.000 Palestinaca, većinom žena i djece.

RTV Slovenije, u slučaju da se ne prohvati njihov zahtjev, donio je odluku o povlačenju sa Evrovizije ili, što je suprotno pravilima tog takmičenja, isključenja prenosa tokom nastupa predstavnika Izraela.

Predsjednica Slovenije Nataša Pirc Musar izjavila je 19. decembra da Izrael i Rusija grubo krše Povelju Ujedinjenih naroda ratovima u Gazi, odnosno u Rusiji.

“Tu nema razlike između Izraela i Rusije, i jedni i drugi grubo krše Povelju Ujedinjenih naroda i humanitarno pravo, Izrael još više i to u većem obimu”, dodala je Pirc Musar.

AA

Nastavi čitati

Magazin

Šejla Zonić otputovala u Chicago i ostvarila svoju želju: Nevjerovatan je osjećaj biti ispred ove kuće

Published

on

By

Šejla Zonić, pobjednica Zvezda Granda, trenutno je na turneji u Americi, a na društvenim mrežama se pohvalila da je posjetila kuću iz filma “Sam u kući” (“Home Alone”).

“Svi smo gledali film ‘Sam u kući’ i ja sam uvijek imala želju da dođem u Chicago i da vidim tu kuću. Dragi moji, danas mi se ta želja ostvarila i zato vas vodim da je zajedno. Kako sam saznala adresu? Pa Kevin nam je svim rekao”, navela je u snimku.

Dodala je kako je prije dva dana ponovo pogledala dio filma “Sam u kući” te navela da je nevjerovatan osjećaj biti ispred nje.”Kada ste vi posljednji put pogledali ovaj film? Pišite mi u komentaru”, kazala je.

“Znam kakav je osjećaj kada se nađeš na mjestu koje si vidjela samo u filmu, nestvarno, kao da si u drugoj dimenziji. Tako smo se mi osjećali kada smo išli na set gdje su snimali ‘Prijatelje'”, “Uživaj, draga Sejla i obiđi mjesta koja su ti omiljena”, neki su od komentara.

Ova bh. pjevačica će večeras sa svojim kolegom Anidom Ćušićem nastupiti u Atlanti. U narednom periodu ih očekuju i nastupi u St. Louisu, Las Vegasu, Salt Lake Cityju i Detroitu, a za Novu godinu nastupaju u Chicagu.

Nastavi čitati

Magazin

Sramotna objava Jelene Karleuše nakon napada u školi u Zagrebu

Published

on

By

Srbijanska pjevačica Jelena Karleuša oglasila se na Instagramu povodom napada u zagrebačkoj školi.

Karleuša je ovaj događaj iskoristila kako bi spinovala dešavanja iz maja prošle godine u Srbiji, odnosno masovne pucnjave u OŠ ‘Vladislav Ribinikar’.

“Šokirana sam događanjem u Hrvastkoj! Nadam se da će predsjednik Hrvatske odmah dati ostavku i da će narod, a pogotovo studenti Hrvatske izaći na ulice i tražiti da se odgovorni za ovakve propuste kazne!

Narod Hrvatske ne zaslužuje da živi u stalnom strahu i teroru zbog vlasti koja ne štiti svoje građane! Imate svu podršku Srbije! Komšije volimo vas”, ironično je napisala Karleuša, koja je i ovu priliku iskoristila da botuje za SNS, aludirajući na hrvatske javne ličnosti koje su se oglašavale u jeku ubistva u ‘Ribnikaru’, piše Nova.rs.

 

 

Foto: Prtscr / Instagram: Jelena Karleuša o napadu u osnovnoj školi

Radiosarajevo.ba

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Mercedes dobio dozvolu, gledate film dok auto juri 95 na sat

Published

on

By

MERCEDES-BENZ je unaprijedio svoj sustav automatizirane vožnje DRIVE PILOT i sada je dobio odobrenje Njemačkog saveznog ureda za motorni promet. Modeli s novim sustavom moći će sami voziti do brzina od 95 kilometara na sat na autocestama diljem Njemačke, piše Automotive World.

Ovo ažuriranje čini DRIVE PILOT najbrže certificiranim sustavom za uvjetno automatiziranu vožnju (SAE‑Razina 3) u serijski proizvedenom vozilu, a bit će dostupno početkom 2025. godine. Opcionalno je dostupan u dvije luksuzne limuzinske klase – S-Class i EQS. Cijena DRIVE PILOT-a ostaje nepromijenjena (počinje od 5950 eura s uključenim PDV-om).

Automobili opremljeni DRIVE PILOT-om, koji su već proizvedeni, dobit će ažuriranje besplatno – putem interneta (Over-the-Air Update) ili tijekom posjeta servisu. Nema potrebe za mijenjanjem bilo kojih komponenti vozila za ovu softversku nadogradnju.

Dok automobil vozi, vozač može gledati film

“S inovativnim tehnologijama iz Mercedes-Benza uvijek želimo ponuditi našim kupcima dodatnu vrijednost. Kada je DRIVE PILOT aktiviran, moguće je posvetiti se drugim stvarima dok automobil preuzima zadatak vožnje.

S dodatno razvijenom verzijom, koju je sada certificirao Njemački savezni ured za motorni promet, to je sad moguće pri brzini od 95 km/h pod određenim uvjetima.

Vrlo sam ponosan što najbrži sustav za uvjetno automatiziranu vožnju na svijetu dolazi iz Mercedes-Benza. Uvjeren sam da smo s našim pristupom fokusiranim na sigurnost na pravom putu prema proslavi novih prekretnica u automatiziranoj vožnji u skoroj budućnosti”, rekao je Markus Schäfer, član uprave Mercedes-Benz Group AG te glavni tehnički direktor, piše Index.

S ovom najnovijom nadogradnjom, DRIVE PILOT se može koristiti u prometu pri brzinama do 95 km/h pod određenim uvjetima na cijeloj njemačkoj mreži autocesta dugoj 13.191 km.

Ovo omogućuje kupcima da češće i dulje vrijeme voze u automatiziranom načinu rada, dok svoje slobodno vrijeme koriste na bolji način. Kada je DRIVE PILOT aktiviran, vozaču je zakonski dopušteno uživati u drugim aktivnostima, poput gledanja televizije ili čak streamanja filma, čitanja novina (fizičkih ili putem MBUX sustava), rada ili jednostavno opuštanja dok automobil vozi u uvjetno automatiziranom načinu.

Nastavi čitati

Magazin

Ukoliko perete automobil na niskim temperaturama – ovo trebate znati

Published

on

By

Koliko često zimi automobil mora u autopraonicu? U principu onoliko često koliko u ljetnim mjesecima. Čak i zimi perite kada imate osjećaj da je pranje jednostavno dobro za vaše vozilo.

Je li istina da je automobil zimi izuzetno zagađen ostacima soli na cesti? Da i ne. Izjava da zimska prljavština – agresivna, slana lužina – ima izuzetno korozivan učinak na lak, tj. da je treba uklanjati što je češće moguće, odnosi se samo na prethodno oštećeno lakiranje ogrebotinama ili perutanje. Međutim, besprijekorne površine boje mogu se lako nositi s naslagama prljavštine. Potkonstrukcija vozila također obično nema problema s korozijom: s tvornički izrađenim dihtunzima, poboljšanom zaštitom donjeg dijela i upotrebom pocinčanog lima, to je veći problem za starija vozila.

Kada zimi ne biste trebali ići na autopraonicu? Na ekstremnim temperaturama ispod -10 stepeni. Trebali biste izbjegavati termički šok ako voda iz autopraonice, koja je na 10 do 30 Celzijevih stepeni udari u dijelove vozila koji su nedavno bili izloženi hladnoći. Dugoročno površine s oštećenom bojom trpe dodatni toplotni udar.

Prije ulaska u autopraonicu neophodno je ukloniti sve ostatke snijega i leda. Jer struganje leda može oštetiti lak vozila!
Koji se programi pranja preporučuju zimi? Isto vrijedi i zimi: u principu, jeftino je dobro i dovoljno – glavno je prvo dobro isprati vozilo kako bi se uklonile nečistoće i spriječilo oštećivanje boje na četkama.

Dodatni i skupi programi s vrućim voskom ili zaštitom donjeg dijela nisu potrebni iz perspektive vozila. Važnije je da vaš automobil s vremena na vrijeme provjeri stručnjak. Prije i poslije zimske sezone, oštećenja zaštite donjeg dijela mogu se otkriti i popraviti na platformi za podizanje – hrđa tada nema šanse.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije