Magazin
Stvaraju robotske kamione i najavljuju ogromne planove. “Ovo će biti revolucija”
START-UP Kodiak Robotics iz Silicijske doline radi na razvoju autonomnih kamiona koji prevoze teret na autocestama. Sada svoju tehnologiju pokušavaju uvesti u šire komercijalno poslovanje na sporednim cestama na kojima znakovi, druga vozila, javne agencije i regulacije ne predstavljaju toliki problem.
Start-up je nedavno potpisao prvi ugovor za svoje robotske kamione za tvrtku Atlas Energy na ruti između izoliranih rudnika pijeska na zapadu Teksasa i naftnih i plinskih polja. Teret prevoze privatnim cestama što je, kako kaže izvršni direktor i osnivač Don Burnette, revolucija za njegovu kompaniju, piše Forbes.
“Željeli smo pronaći industriju koja je imala stvarnu potrebu i koja je mogla iskoristiti kvalitete koje smo razvili u proteklih nekoliko godina”, kaže on za Forbes. Atlas shvaća “benefite autonomnosti, a imaju i stvarnu potrebu jer je zaista teško zaposliti vozače u toj okolini”.
Ne žele otkriti detalje o financijama
Početkom sljedeće godine šačica autonomnih kamiona opremljena Kodiakovim softverom, senzorima i računalnim sustavom prevozit će pijesak na rutama dugim do 40 kilometara u jednom smjeru do lokacija bogatih naftom. Vozit će bez prestanka. Uz činjenicu da se ne moraju baviti većinom potencijalnih rizika koje predstavljaju autoceste – pogotovo kada je riječ o drugim vozilima koja voze velikim brzinama – valja napomenuti i da će kamioni putovati brzinom manjom od 32 kilometra na sat.
“To drastično pojednostavljuje problem iz perspektive percepcije senzora, dometa, reakcije, zaustavljanja”, kaže Burnette. “Sve je jednostavnije.”
Kodiak i Atlas, koji su već krenuli testirati nove autonomne vožnje, ne odaju financijske detalje. Ako stvari budu išle dobro i broj autonomnih kamiona poraste, prihodi bi mogli “biti mnogo viši od nekoliko milijuna dolara”, kaže Burnette. “Mislimo da nas ovaj ugovor vodi na put ka profitabilnosti.”
Sigurno je da ispunjava potrebu. Atlas “kamione koristi 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Moraju platiti vozače koji će voziti u tri smjene. Naftna i plinska industrija nikada ne staje. Treba im konstantna opskrba pijeskom”, govori on. Takav biznis donosi profitabilnost “jer se na kraju sve svodi na marže”.
Donedavno su izgledi za samovozeće automobile djelovali nejasno, uz vrlo malo svijetlih točaka za industriju koja je prikupila milijarde dolara, ali nije uspjela ispuniti optimistična očekivanja. Ipak, čini se kako se stvari mijenjaju: Waymo je velikom brzinom proširio svoju uslugu robotaksija, a autonomni kamioni start-upa Gatik prevoze dućanske potrepštine i uredski pribor na fiksnim rutama od skladišta do dućana.
Izazovi robotskog prijevoza
Ne tako davno ideja o autonomnim kamionima djelovala je kao atraktivna opcija za autonomne vožnje jer su autoceste manje komplicirane od gradskih ulica, a vozača kamiona nema dovoljno, što znači da je potražnja sigurna. Uz Kodiak, koji je od 2018. godine prikupio 170 milijuna dolara, milijarde su prikupile tvrtke kao što su TuSimple, Embark, Ike, Starsky Robotics, Aurora i Waymo kako bi usavršile tehnologiju.
Ipak, izazovi su značajni. TuSimple, Embark, Ike i Starsky su se ugasili ili su ih kupile druge kompanije, a čak i Waymo je prekinuo svoje snove o robotskim kamionima. Nuro, start-up koji su osnovala dvojica Burnetteovih kolega iz Googlea i koji se bavio razvojem malenih robotskih vozila za dostavu, nedavno je svoj softver licencirao Nvidiji.
Kodiak nastavlja raditi na primjenama svoje tehnologije na autocestama, dok se Aurora nada pokrenuti komercijalnu uslugu vožnje bez vozača na rutama do 1600 kilometara već ove godine. Waabi iz Toronta također se nada upravljati robotskim kamionima s komercijalnim teretom na autocestama unutar sljedećih par godina.
Uz svoj novi ugovor s Atlasom, Kodiak je također dobio sredstva američkog ministarstva obrane za razvoj autonomnih vojnih vozila. “Surađujemo s američkom vojskom na programu robotskog borbenog vozila već više od dvije godine”, kaže Burnette. “Ide nam iznimno dobro.”
Burnette ima duboke korijene u industriji samovozećih automobila. Prije nego što je 2018. godine osnovao Kodiak, bio je dio Googleovog projekta samovozećeg automobila, preteče Waymoa, do 2016. Otada radi na autonomnim kamionima, najprije za tvrtku Otto, koju je osnovao bivši inženjer Googlea Anthony Levandowski, a koju je kupio Uber.
Godine rada na tehnologiji autonomne vožnje i proučavanju različitih primjena uvjerili su Burnettea da je najbolji način da se autonomna vožnja pretvori u dobar biznis ciljanje industrija kojima je to zaista potrebno.
Bilo je “mnogo prepreka, mnogo nepoznanica oko vremenskih rokova. Za kompanije koje se financiraju rizičnim kapitalom u jednom trenutku vrijeme istekne”, kaže on. “Uvijek je najvažnija potreba, a zato mislim da su komercijalne primjene bolje od osobnih automobila.”
Magazin
Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura
Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.
Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.
Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.
Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.
Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.
Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.
Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.
U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.
Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.
Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.
Magazin
FOTO Ovo je tajanstvena supruga Osmana Hadžića, nosi nesvakidašnje ime moćnog značenja
a razliku od brojnih pjevača, Osman Hadžić je tokom višedecenijske karijere uspio da detalje iz privatnog života sakrije od očiju javnosti.
Mnogi su se godinama pitali ko je žena koja je osvojila pjevačevo srce, a Osman je odnedavno počeo da objavljuje fotografije na društvenim mrežama sa svojom ljepšom polovinom Kadom.
Inače, nesvakidašnje ime Kada nosi moćno značenje, a u prijevodu znači ‘gospođa’ i ‘ugledna žena’.
Prije skoro tri decenije, Osman se se zakleo na vječnu ljubav svojoj Kadi, a za njihovu ljubav kaže da je jača nego prvog dana.
-Sa mojom suprugom je bila ljubav na prvi pogled, ali je tek nakon godinu dana baš pravo zaživjela. I prvi i drugi put smo se sudbinski sreli. Prvi put sam je vidio kada sam pjevao njenom bratu na svadbi, a drugi put smo se sreli u Štutgartu- rekao je pjevač svojevremeno koji je danas ponosni otac kćerke i dva sina.
-Kako čovjek stari shvata ko mu je i šta mu je najbitnije u životu. Faktički smo ostali sami, djeca su svako na svoju stranu. Moja supruga radi samo četiri sata, a to je tek da ima neko zanimanje i da ima za svoje lične potrebe- ispričao je Hadžić jednom prilikom za „Ekspanziju“.
Osim toga, Osman često ističe da je upravo njegova supruga zaslužna za skladan i uspješan brak koji traje skoro tri decenije.
-Ako nađeš pravu osobu za cijeli život, onda sebe možeš da smatraš sretnim čovjekom. A ja sam zaista imao sreću što imam suprugu kojoj ne smeta moj posao. Ja se ne miješam u njen, ona se ne miješa u moj posao, tako da smo našli taj balans i mjeru u životu. Mi se skoro nikada ne svađamo. Ako se to i desi, to je uglavnom zbog neke sitnice. Volim da popustim, ali smo zaista skladan bračni par- izjavio je jednom prilikom.
Magazin
Ako želite bolje spavati, prije odlaska u krevet konzumirajte ovu hranu i piće
AKO IMATE problema sa spavanjem i želite biti što odmorniji idućeg jutra, počnite konzumirati neke od vrsta hrane i pića koje su izdvojili dijetetičari za portal Health Shots. Ove namirnice i pića pomoći će vam da bolje spavate, imate kvalitetniji san i budete odmorniji nego inače.
Mlijeko: Bogato kalcijem i triptofanom (aminokiselina), mlijeko može pomoći u povećanju proizvodnje hormona sna melatonina. Čaša toplog mlijeka prije spavanja može vam pomoći da se opustite i poboljšati vaše šanse da brzo zaspite.
Bademi: Ovi orašasti plodovi izvrstan su izvor magnezija koji ima ključnu ulogu u opuštanju mišića i regulaciji sna. Jedenje šake badema može pomoći u promicanju mirnijeg sna noću.
Čaj od kamilice: Poznat po umirujućim svojstvima, čaj od kamilice može smanjiti tjeskobu i potaknuti opuštanje. Sadrži antioksidativna svojstva koja mogu imati sedativni učinak na mozak kako bi vam pomogla da se opustite i lakše zaspite.
Kivi: Ovo malo voće prepuno hranjivih tvari bogato je antioksidansima i serotoninom, što može poboljšati kvalitetu sna. I ne samo to, kivi je dobar za osobe koje pate od zatvora, visokog krvnog tlaka i astme.
Orasi: Na popisu dijetetičara nalazi se još jedna vrsta orašastih plodova, orasi. Bogati su melatoninom koji izravno utječe na ciklus spavanja. Pojedite šaku oraha prije spavanja može podržati prirodni ritam sna vašeg tijela.
Banane: Banane su bogate kalijem i magnezijem koji opuštaju mišiće i živce. Također sadrže triptofan koji može pomoći u proizvodnji serotonina i melatonina, promičući duboki, obnavljajući san.
Index.hr
-
BiHprije 6 dana
Stanivuković ljut na Dodika: Dižemo zastavu onih koji su nas bombardirali
-
Cazinprije 3 dana
Rukometaši BiH večeras u grotlu Cazina traže pobjedu za krupan korak ka Euru
-
Svijet / Zanimljivostiprije 3 dana
Tužno jutro na sjeveru Pojasa Gaze: U izraelskom bombardovanju ubijene cijele porodice
-
Svijet / Zanimljivostiprije 3 dana
Krenuo kod brata prije nesreće, stradao na 200 metara od kuće
-
Svijet / Zanimljivostiprije 3 dana
Stravična nesreća u Hrvatskoj: Dvoje mrtvih u sudaru na granici s BiH
-
BiHprije 6 dana
Konaković o pobjedi Trumpa: “Dodik bi trebao iskoristiti priliku da…”
-
Svijet / Zanimljivostiprije 3 dana
Važna informacija za zaposlene u Njemačkoj: Od 1. januara slijedi velika promjena
-
Svijet / Zanimljivostiprije 6 dana
Ko će biti u Trumpovoj administraciji? Jedno ime nam je poznato, ima kontroverzan stav o genocidu