Connect with us

Magazin

Stvaraju robotske kamione i najavljuju ogromne planove. “Ovo će biti revolucija”

Published

on

START-UP Kodiak Robotics iz Silicijske doline radi na razvoju autonomnih kamiona koji prevoze teret na autocestama. Sada svoju tehnologiju pokušavaju uvesti u šire komercijalno poslovanje na sporednim cestama na kojima znakovi, druga vozila, javne agencije i regulacije ne predstavljaju toliki problem.

Start-up je nedavno potpisao prvi ugovor za svoje robotske kamione za tvrtku Atlas Energy na ruti između izoliranih rudnika pijeska na zapadu Teksasa i naftnih i plinskih polja. Teret prevoze privatnim cestama što je, kako kaže izvršni direktor i osnivač Don Burnette, revolucija za njegovu kompaniju, piše Forbes.

“Željeli smo pronaći industriju koja je imala stvarnu potrebu i koja je mogla iskoristiti kvalitete koje smo razvili u proteklih nekoliko godina”, kaže on za Forbes. Atlas shvaća “benefite autonomnosti, a imaju i stvarnu potrebu jer je zaista teško zaposliti vozače u toj okolini”.

Ne žele otkriti detalje o financijama

Početkom sljedeće godine šačica autonomnih kamiona opremljena Kodiakovim softverom, senzorima i računalnim sustavom prevozit će pijesak na rutama dugim do 40 kilometara u jednom smjeru do lokacija bogatih naftom. Vozit će bez prestanka. Uz činjenicu da se ne moraju baviti većinom potencijalnih rizika koje predstavljaju autoceste – pogotovo kada je riječ o drugim vozilima koja voze velikim brzinama – valja napomenuti i da će kamioni putovati brzinom manjom od 32 kilometra na sat.

 

“To drastično pojednostavljuje problem iz perspektive percepcije senzora, dometa, reakcije, zaustavljanja”, kaže Burnette. “Sve je jednostavnije.”

Kodiak i Atlas, koji su već krenuli testirati nove autonomne vožnje, ne odaju financijske detalje. Ako stvari budu išle dobro i broj autonomnih kamiona poraste, prihodi bi mogli “biti mnogo viši od nekoliko milijuna dolara”, kaže Burnette. “Mislimo da nas ovaj ugovor vodi na put ka profitabilnosti.”

Sigurno je da ispunjava potrebu. Atlas “kamione koristi 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Moraju platiti vozače koji će voziti u tri smjene. Naftna i plinska industrija nikada ne staje. Treba im konstantna opskrba pijeskom”, govori on. Takav biznis donosi profitabilnost “jer se na kraju sve svodi na marže”.

Donedavno su izgledi za samovozeće automobile djelovali nejasno, uz vrlo malo svijetlih točaka za industriju koja je prikupila milijarde dolara, ali nije uspjela ispuniti optimistična očekivanja. Ipak, čini se kako se stvari mijenjaju: Waymo je velikom brzinom proširio svoju uslugu robotaksija, a autonomni kamioni start-upa Gatik prevoze dućanske potrepštine i uredski pribor na fiksnim rutama od skladišta do dućana.

Izazovi robotskog prijevoza

Ne tako davno ideja o autonomnim kamionima djelovala je kao atraktivna opcija za autonomne vožnje jer su autoceste manje komplicirane od gradskih ulica, a vozača kamiona nema dovoljno, što znači da je potražnja sigurna. Uz Kodiak, koji je od 2018. godine prikupio 170 milijuna dolara, milijarde su prikupile tvrtke kao što su TuSimple, Embark, Ike, Starsky Robotics, Aurora i Waymo kako bi usavršile tehnologiju.

Ipak, izazovi su značajni. TuSimple, Embark, Ike i Starsky su se ugasili ili su ih kupile druge kompanije, a čak i Waymo je prekinuo svoje snove o robotskim kamionima. Nuro, start-up koji su osnovala dvojica Burnetteovih kolega iz Googlea i koji se bavio razvojem malenih robotskih vozila za dostavu, nedavno je svoj softver licencirao Nvidiji.

Kodiak nastavlja raditi na primjenama svoje tehnologije na autocestama, dok se Aurora nada pokrenuti komercijalnu uslugu vožnje bez vozača na rutama do 1600 kilometara već ove godine. Waabi iz Toronta također se nada upravljati robotskim kamionima s komercijalnim teretom na autocestama unutar sljedećih par godina.

Uz svoj novi ugovor s Atlasom, Kodiak je također dobio sredstva američkog ministarstva obrane za razvoj autonomnih vojnih vozila. “Surađujemo s američkom vojskom na programu robotskog borbenog vozila već više od dvije godine”, kaže Burnette. “Ide nam iznimno dobro.”

Burnette ima duboke korijene u industriji samovozećih automobila. Prije nego što je 2018. godine osnovao Kodiak, bio je dio Googleovog projekta samovozećeg automobila, preteče Waymoa, do 2016. Otada radi na autonomnim kamionima, najprije za tvrtku Otto, koju je osnovao bivši inženjer Googlea Anthony Levandowski, a koju je kupio Uber.

Godine rada na tehnologiji autonomne vožnje i proučavanju različitih primjena uvjerili su Burnettea da je najbolji način da se autonomna vožnja pretvori u dobar biznis ciljanje industrija kojima je to zaista potrebno.

 

Magazin

Dino Merlin je jednom završio na psihijatriji u Njemačkoj: Tada je napisao hit

Published

on

By

Jedna od najvećih balkanskih zvezda Dino Merlin ima bezbroj hitova, a pjesmu „Ja potpuno trijezan umirem“ napisao je u psihijatrijskoj ustanovi u Njemačkoj.

Naime, Dino je teške trenutke iz svog života pretočio u vanvremenske hitove.

Pesma „Ja potpuno trijezan umirem“ nastala je dok je pjevač boravio u psihijatrijskoj ustanovi u Njemačkoj.

Pjevač je svojevremeno prolazio kroz toliko težak period da je želio da odustane od muzike, kako on kaže, bilo mu je isto život ili smrt.

“U jednom periodu svog života bio sam teško bolestan. Imao sam jednu tešku depresiju. To ne bih poželio nikome. To se manifestovalo tako da sam bio nizašta”, govorio je tada pjevač za HRT.

“Apsolutno me ništa nije interesovalo, meni je bilo isto i život i smrt. Jednostavno sam samo bio biljka. To je bio period kada sam htio da napustim muziku i svašta je meni tada padalo na pamet, ali eto, nekim čudom sam se izvukao. Odlučio sam nastaviti i 2000. godine snimio sam album ‘Sredinom’, na koji sam jako ponosan”, ispričao je Merlin tom prilikom.

Nastavi čitati

Magazin

Automehaničar upozorava: Ova pogreška, posebno zimi, može uništiti motor

Published

on

By

AMERIČKI mehaničar i youtuber Scotty Kilmer upozorava vozače da bi mogli oštetiti svoja vozila ako naprave pogrešku koju neki često rade, posebno zimi. Kilmer je naglasio da korištenje obične vode umjesto antifriza može biti velika greška, piše Express.

Iako je voda ključna za hlađenje vozila, antifriz je posebno osmišljen kako bi spriječio “smrzavanje” vozila. S obzirom na niske temperature koje dolaze u ovom periodu godine, dovoljna količina antifriza može biti ključna i spasiti vozače od oštećenja vozila.

“Objasnit ću vam zašto ne želite koristiti samo vodu. Postoji razlog zbog kojeg hladnjak vašeg auta treba biti napola pun antifriza, a napola vode. Voda zapravo bolje raspršuje toplinu od antifriza, ali antifriz sprječava smrzavanje zimi i štiti motor od kavitacije.

Ako vozite i imate čistu vodu, kavitacija može uništiti motor, što se nedavno dogodilo jednom vlasniku Toyote. Prethodni vlasnik je koristio vodu, a novi vlasnik to nije znao. Motor je uništen. Dakle, molim vas, nemojte voziti auto s čistom vodom”, rekao je Kilmer.

Omjer 50:50

BookMyGarage, online portal za usporedbu usluga auto popravaka, naglasio je da vozači moraju biti sigurni da je antifriz razrijeđen prije nego što krenu na put. Također su naglasili da vozači ne bi smjeli koristiti vodu iz slavine jer može sadržavati previše minerala koji nisu sigurni za vozila. Potvrdili su da vozači trebaju slijediti omjer 50:50 kad je to moguće kako bi održali motor u dobrom stanju.

“Ako redovito koristite vodu umjesto rashladne tekućine, mogli biste uzrokovati skupu štetu na motoru. Voda se smrzava na 0 Celzijevih stupnjeva i ključa na 100 – temperature koje motor automobila može lako premašiti u normalnim uvjetima vožnje, piše Index.hr.

Ako koristite samo vodu, povećavate šanse da se hladnjak smrzne ili pregrije – osobito u hladnijim klimama. Antifriz podiže točku ključanja i snižava točku smrzavanja vode, čime sprječava pregrijavanje ili smrzavanje motora kad je vozilo isključeno”, objasnili su.

Nastavi čitati

Magazin

Kako pravilno ložiti da biste ugrijali dom sa što manje drva? Tajna je u ovom

Published

on

By

Kako se kriza produbljuje, a računi za energiju nastavljaju rasti, mnogi vlasnici kuća traže alternativne načine grijanja svojih domova.

Među najpopularnijim opcijama su peći na drva, koje pružaju ugodan, učinkovit i često pristupačniji način grijanja. Međutim, usprkos njihovoj sve većoj popularnosti, neki vlasnici su frustrirani kada njihova peć ne sagorijeva drvo kako treba. Dobra vijest je da su stručnjaci u Stovaxu za Express.co podijelili vrijedne uvide u uobičajene razloge zašto peći možda ne rade najbolje.

Razumijevanje ovih problema može pomoći vlasnicima kuća da izvuku najviše iz svojih peći i osiguraju optimalno grijanje svojih domova.

Loše drvo i skladištenje

Jedan od najvažnijih faktora koji utječu na rad peći je vrsta drva koje se koristi i način skladištenja. Mnogi vlasnici peći možda ne shvataju da korištenje mokrog drva može značajno ometati sposobnost peći da učinkovito gori. Prema stručnjacima Stovaxa, bitno je spaljivati ​​samo drvo koje je osušeno na sadržaj vlage između 14-20 posto. To osigurava da drvo sagorijeva čisto i učinkovito, proizvodeći više topline i manje otpada.

Zeleno ili mokro drvo sadrži višak vlage, što ga čini mnogo težim za gorenje. Kada sagorijeva, mokro drvo proizvodi manje topline i dovodi do prekomjernog nakupljanja kreozota u dimnjaku. Ova nakupina može uzrokovati opasna začepljenja i smanjiti učinkovitost peći, stvarajući sigurnosne probleme. Kako bi to izbjegli, vlasnici kuća mogu koristiti mjerač vlage za provjeru sadržaja vlage u svojim cjepanicama prije upotrebe.

Pravilno skladištenje drva jednako je važno. Cjepanice treba držati na suhom, dobro prozračenom mjestu, poput drvarnice ili garaže. Ako drva skladištite vani, treba ih prekriti ceradom kako biste ih zaštitili od kiše i vlage. Osim toga, slaganje drva na povišenu platformu, kao što je paleta, pomaže da se drvo ne odmakne od tla i spriječi prodiranje vlage u drvo.

Dotok zraka

Odgovarajući dotok zraka ključan je za učinkovit rad peći. Dotok zraka, odnosno strujanje zraka koji odvodi dim prema gore i iz dimnjaka, igra ključnu ulogu u osiguravanju pravilnog izgaranja peći. Ako je odvod preslab, dim se može vratiti u prostoriju, a peć neće uspjeti učinkovito sagorjeti drvo. To može dovesti do dimnog i neučinkovitog izgaranja, trošenja drva i stvaranja više zagađivača u zraku.

 

Postoji nekoliko razloga zašto protok zraka možda neće ispravno funkcionirati. Jedan od najčešćih problema je neadekvatan izvor svježeg zraka. Stručnjaci Stovaxa preporučuju da peć ima pristup stalnom protoku svježeg zraka, što može biti osigurano pomoću ventilacijskog otvora. Osim toga, vrijedi provjeriti postavke kontrole zraka na pećoi kako biste bili sigurni da protok zraka nije ograničen.

Prilikom loženja vatre raspored drva također može utjecati na kvalitetu izgaranja. Preporučuje se staviti najveće cjepanice na dno, nakon njih manje do srednje veličine, a zatim na vrh hrpe staviti najmanju potpalu. To potiče bolje gorenje i pomaže poboljšati protok zraka, osiguravajući da vatra gori učinkovito i proizvodi dovoljno topline.

Oštećeni ili istrošeni dijelovi

Peć na drva sastoji se od nekoliko komponenti koje zajedno stvaraju toplinu. Međutim, tokom vremena, česta uporaba ili općenito trošenje može uzrokovati oštećenje ili istrošenost određenih dijelova. To može utjecati na rad peći i spriječiti pravilno sagorijevanje drva.

Uobičajeni dijelovi na koje će s vremenom možda trebati obratiti pažnju uključuju brtve, pregrade i vatrostalne opeke, piše Dom i dizajn. Brtve koje brtve vrata peći mogu se istrošiti i izgubiti svoju učinkovitost, što dovodi do curenja zraka što smanjuje učinkovitost peći. Pregrade, koje pomažu u usmjeravanju protoka dima, mogu se oštetiti ili pogrešno poravnati, ometajući pravilno izgaranje. Vatrogasne opeke, kojima je obložena unutrašnjost peći, mogu popucati ili se razgraditi, što dovodi do manje učinkovitog zadržavanja topline.

Redovno održavanje i pregledi neophodni su za održavanje peći u dobrom radnom stanju. Vlasnici domova trebali bi povremeno provjeravati ove dijelove zbog bilo kakvih znakova oštećenja ili istrošenosti i zamijeniti ih prema potrebi kako bi osigurali optimalnu izvedbu i sigurnost.

Plamenici na cjepanice nude atraktivnu alternativu rastućim troškovima energije, ali kako bi se osigurao njihov učinkovit rad, važno je riješiti uobičajene probleme koji mogu ometati njihov rad. Korištenjem pravilno začinjenog drva, osiguravanjem odgovarajućeg propuha i održavanjem ključnih komponenti peći, vlasnici kuća mogu uživati ​​u učinkovitijem i djelotvornijem izgaranju. Uz ove jednostavne korake, peć na drva može nastaviti pružati ugodnu toplinu i pouzdano rješenje za grijanje tokom zimskih mjeseci.

Nastavi čitati

Magazin

Ljudi plaćaju bogatstvo za mjesto u ovom groblju, jer ih vodi “direktno u raj”

Published

on

By

Groblje stoji na mjestu gdje će navodno, prema jevrejskim vjerskim uvjerenjima, biti konačni sud. Zbog toga mnogi žele da budu sahranjeni upravo ovdje.

Najskuplje groblje na svijetu nalazi se u dolini Kidron, odakle se kao na dlanu vidi sveti grad Jerusalim. Ovo vijekovima staro groblje je ujedno i najveće i najstarije jevrejsko groblje na planeti.

U njemu se nalazi više od 150.000 grobova, a jedna grobnica danas može koštati nekoliko miliona eura.

Odgovor na zašto je ovo mjesto tako “popularno” leži u religioznom vjerovanju nekih Jevreja da je ovo “Dolina Josafata”, koju spominje prorok Joel u hebrejskoj Bibliji, u kojoj će se dogoditi konačni sud po povratku Mesije. On će “pravednicima dati vječno blaženstvo u raju”, dok će grešnici koji su prekršili Božje zakone završiti u paklu.

Groblje u dolini Kidrov, Jerusalim (Gerard Degeorge / akg-images / Profimedia)

Postoji i jevrejsko vjerovanje da će se oni koji su sahranjeni na ovom mjestu vratiti u život kada Mesija ponovo dođe i da će odmah “otići s njim u kraljevstvo Božije”.

Zanimljivo je i da se sa dijela Maslinske gore, koji se nalazi iznad Kidrona, vide džamija Al-Aksa, Zid plača i Crkva Svetog Groba – tri sveta mjesta za Jevreje, muslimane i kršćane, piše N1.

Upravo zbog tog uvjerenja mnogi ugledni i bogati Jevreji iz cijelog svijeta su u svojim testamentima tražili da budu sahranjeni baš na ovom mjestu, među njima i bivši premijer Izraela Menachem Begin, dobitnik Nobelove nagrade za mir, koju je podijelio s palestinskim liderom Yasserom Arafatom.

Bonus video

Nastavi čitati

Magazin

Karleuša i dalje poriče fijasko za Novu godinu: “To se na ovim prostorima nikada nije vidjelo”

Published

on

By

Jelena Karleuša je za doček 2025. godine nastupila u Kragujevcu. Navela je kako je njenom koncertu prisustvovalo 70.000 ljudi uprkos snimcima koji pokazuju realno stanje. Pjevačica i dalje nastavlja širiti iluziju.
Nakon koncerta u Kragujevcu, prvog januara nastupila je u Boru.”Kakav početak godine! Doček i repriza Nove 2025. je bio poklon građanima Srbije! I to kakav! Za mene se zna da neću izaći u sivom ili crnom kaputu i smoriti za velike pare. Ponosna na ljude iz mog tima koji su se potrudili lavovski, a sada slijede iznenađenje, jer ovo je moja godina”, napisala je.

Dalje je pozvala sve da sedmog januara od 21 sat na Prvoj televiziji pogledaju snimak koncerta.”Sasvim sigurno nešto što se kod nas na ovim prostorima nikada nije vidjelo”, tvrdi.

Iako su na društvenim mrežama objavljeni snimci na kojima se vidi da nije uspjela napuniti Trg svetog Đorđa, zbog čega je mnogi ismijavaju, ona uporno tvrdi da je koncert bio spektakularan.

Kao što je poznato, građani Kragujevca su se pobunili kada je objavljeno da će Karleuša za Novu godinu tu nastupiti. Pozvali su gradsku vlast da otkaže njen nastup, ali to nije učinjeno.”Sretna ti Nova godina, Srbijo. Pozivali su na moj linč, na fizički napad, na gađanje jajima, na bojkot. Izvrtali su moje riječi, izmišljali izjave, organizovali i platili na hiljade botova po mrežama da šire mržnju i strah, potpisivali su neke bijedne peticije protiv mene zato što branim moju zemlju od izdajnika, a ja sam kao odgovor napravila popis stanovništva! Ušla sam sama u narod i tražila da se obezbjeđenje skloni jer mene moj narod obožava”, napisala je.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Ovaj BMW M5 godinama je bio zaboravljen u garaži napuštene vile

Published

on

By

U SAD-U je BMW M5 E34 otkriven u garaži napuštene vile vrijedne oko 1.5 milijuna dolara. Poželjni i vrijedni klasik pronašao je youtuber BigBankz, takozvani urbani istraživač iz Oklahome, koji u svojim videima istražuje napuštene kuće i zgrade. U ovom slučaju M5 E34 navodno je pripadao liječniku, koji je, osim BMW-a, posjedovao i Porsche. Okolnosti pod kojima je M5 navodno zaboravljen i napušten su misteriozne. Priča se da BMW M5 E34 stoji u garaži od 2008. godine.

U 37-minutnom videu youtuber istražuje vilu za koju se kaže da je godinama napuštena. Među tonama smeća nalazi se mnoštvo umjetnina, skulptura i slika po cijeloj kući. BigBankz tvrdi da je razgovarao sa susjedima. Navodno su izvijestili da je kuću 1996. godine kupio par koji je nakon toga gotovo dva desetljeća živio u njoj.

Priča se da su ih redovito viđali u Porscheu. No 2015. navodno su užurbano skupili najnužnije stvari, utovarili ih u kamion te se potom odvezli u Porscheu. Od tada ih susjedi navodno više nikad nisu vidjeli. Priča zvuči vrlo misteriozno, a još više zbunjuje činjenica da struja u kući i dalje radi te netko očito plaća za nju. U videu nema više informacija o doktoru koji je navodno bio i strastveni vozač utrka i ljubitelj automobila, piše Autostart.

Nema većih oštećenja

BMW je pronađen između kutija i smeća, prekriven debelim slojem prašine, u duploj garaži vile. Na prvi pogled čini se da je crna limuzina u lošem stanju, ali nakon detaljnijeg pregleda nema većih oštećenja ili dijelova koji nedostaju. Osim toga, automobil je godinama stajao na suhom u garaži. Čini se da je i unutrašnjost pronađenog M5 u dobrom stanju.

U videu nema gotovo nikakvih drugih informacija o automobilu. Ako se radi o pravom M5 iz 1993., onda je riječ o traženom kasnijem modelu ove generacije auta s rednim šestocilindričnim motorom S38B38 s obujmom od 3.8 litara i 340 KS. Ponuda na tržištu rabljenih automobila je mala i teško je pronaći dobre primjerke. Danas gotovo nijedan ne košta manje od 30.000 eura, a dobro održavani modeli koštaju i mnogo više od 50.000 eura. Što će se točno dogoditi s M5, ne zna se.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije