Connect with us

Magazin

Tesla je jednom otkrio tajnu dugovječnosti: Ovo je moj recept za dug život i veliku snagu

Published

on

Genijalni izumitelj Nikola Tesla jedan je od najplodnijih i najkreativnijih umova koje je čovječanstvo ikada imalo. Na svojim velikim projektima radio je do samog kraja života te je bio vrlo energičan i fokusiran, piše atma.

Dio odgovora na pitanja o stanju uma i tijela koji su dostigli nadljudski nivo sposobnosti i svježine pronaći ćemo u intervjuu 77-godišnjeg Tesle kojeg je dao 1933. godine.

On je otkrio da snagu i vitalnost u starosti duguje tome što je u mladosti “živio životom bez poroka”.

“Stanje našeg tijela i duha u starosti u potpunosti je svjedočanstvo o tome kako smo proveli našu mladost. Tajna moje današnje snage i vitalnosti leži u činjenici da sam u mladosti, kako bi se reklo, živio životom bez poroka”, rekao je Nikola Tesla tada.

“Vjerujem da treba puno vježbati. Ja hodam 13 do 16 kilometara svakog dana i nikada ne uzimam taksi ili druga prijevozna sredstva kada imam vremena koristiti snagu svojih nogu. Također, vježbam i kupam se svakog dana, jer smatram da je to vrlo važno. Koristim toplu kupku nakon koje se dugo tuširam hladnom vodom”, kazao je Tesla.

Stroga disciplina

Veliki izumitelj bio je poznat po svojoj strogoj disciplini.

 

 

“Ne želim nikakav odmor, nikakav prestanak teškog rada. Kada bi ljudi birali posao u skladu sa svojim temperamentom, ukupna količina sreće na zemlji bila bi nemjerljivo veća”, istaknuo je.

 

 

Tesla je smatrao da bi “ljudi mogli značajno produžiti trajanje svojih života ako bi se potrudili”.

“Mnogi su tužni i depresivni zbog kratkoće života. Kakva je svrha pokušaja da se bilo što postigne, pitaju se oni. Život je prekratak, ne možemo živjeti dovoljno dugo da bismo dovršili naše poduhvate. Ljudi bi mogli znatno produžiti trajanje svojih života ako bi se potrudili. Ljudi čine toliko toga što popločava njihov put do prerane smrti”, rekao je.

Tesla je opomenuo da je prehrana kriva za kratak životni vijek.

 

 

“Prije svega, mi jedemo previše, ali to smo već toliko puta čuli. I jedemo pogrešnu vrstu hrane i pijemo pogrešnu vrstu tečnosti. Najviše štete nanosi prejedanje i nedostatak vježbe, što stvara toksično stanje u tijelu i čini nemogućim odbacivanje nakupljenih otrova”, smatrao je.

Tesla je rekao da je “kiselost organizma naš najveći neprijatelj u starosti”.

Tesla je malo spavao

“Zašto preopteretiti tijelo koje nas služi? Jedem dva puta dnevno i izbjegavam sve namirnice koje stvaraju kiselinu. Većina ljudi jede previše mahunarki koje sadrži urinsku kiselinu. Iako je riblje meso dobro za mozak, ono stvara vrlo jaku kiselu reakciju zbog velike količine fosfora. Kiselost organizma je naš najveći neprijatelj u starosti”, opomenuo je.

“Izbjegavam sve stimulanse. Skoro pa u potpunosti izbjegavam meso. Uvjeren sam da će za manje od jednog stoljeća kafa, čaj i cigarete izaći iz mode. Alkohol će, ipak, i dalje biti u upotrebi”, dodao je.

Tesla je malo spavao, a tvrdio je da “dolazi iz porodice dugovječnih ljudi, koji su poznati po tome što nisu puno spavali”.

“Spavanje? Ja rijetko kada spavam. Dolazim iz porodice dugovječnih ljudi, koji su poznati po tome što nisu puno spavali. Nadam se da ću dostići rekord mojih predaka i da ću živjeti bar 100 godina. Moje nespavanje me ne brine. Nekada odspavam sat vremena”, otkrio je.

“Povremeno, ipak, na svakih par mjeseci, odspavam po četiri do pet sati. Onda se probudim u potpunosti napunjen energijom, kao baterija. Nakon takve noći, ništa me ne može zaustaviti. Tada osjećam ogromnu snagu. Ne postoji sumnja oko toga da je san obnovljivač, davatelj života, da on povećava energiju. S druge strane, ne vjerujem da je on neophodan za nečije zdravlje, naročito ako je to neko ko po navici malo spava” objasnio je.

Magazin

Nele Karajlić: “Iz Sarajeva mi više ništa ne treba otkako u Beogradu ima dobrih ćevapa”

Published

on

By

Nele Karajlić, jedan od idejnih tvoraca sarajevske emisije “Top lista nadrealista” i bivši pjevač Zabranjenog pušenja, komentarisao je svoj rodni grad Sarajevo.

Na pitanje Kurira šta mu najviše nedostaje iz Sarajeva, s osmjehom je rekao:

“Otkako je otvorena jedna ćevabdžinica u Beogradu, više mi iz Sarajeva ništa ne treba! Šalim se, često sam na vezi sa prijateljima iz Sarajeva, sa mojim Nadrealistima. Dogovaramo se oko posla, a čujemo se i kada je nažalost, o nekoj tužnoj stvari riječ. Imam dosta prijatelja ugostitelja, sportista… Ne pravim razliku da li neko zove iz Sarajeva ili iz Niša. Znam da sam dao neki imidž tom gradu i jasna su vaša pitanja, ali ja duže živim u Beogradu nego u Sarajevu, čak i tehnički. Sarajevo je sada svuda po svijetu. Najviše je u Torontu, ima ga u Beču, u Australiji, Švedskoj. I tu ima mnogo više onih iz Sarajeva, a koje ja znam, od onih koji su ostali u samom gradu. U gradu je 10, a u ovim gradovima hiljadu”, istakao je Nele.

Karajlić je komentarisao i rokenrol, ali i svoju posljednju knjigu “Solunska 28”.

“Desile su se velike promjene. Rokenrol više nije dominantan faktor u odrastanju generacija. Nekada je od svojih sljedbenika tražio da promjene način života, ali danas to više nije slučaj. Sada neke druge muzičke forme pune sale. Rok muzika se polako seli u muzej. I u svijetu i kod nas postoje kav(e)r bendovi u koji će prenositi neku baklju muzike. Nemamo šanse da čujemo kako Šopen svira Nokturno broj 9, ali možemo da čujemo kako taj Nokturno svira Ivo Pogorelić. Na vrijeme sam shvatio da rokenrol izumire i prešao sam u književnost. Ona ne može da izumre i trajat će koliko i čovječanstvo. Isto kao i muzika”, kaže Karajlić.

Muzičar je siguran u to da niko ne može garantovati šta će biti popularno za desetak godina.

“To će biti neka muzika basova i gitare, može neki elektropop. Konstantno je jedino to da vrijeme uvijek iznjedri ono što je kvalitetno. Činjenica da u Nišu nastupam poslije 40 godina znak je da je ono što smo nekada radili, kvalitetno”, rekao je Nele, ne skrivajući ni svoje mišljenje o novokomponiranoj muzici.

“Cijenim svačiji trud. Možda to ne mogu da slušam ni tri sekunde, ali nikoga ne omalovažavam. Mi smo živjeli rokenrol život. A Prijovićka, na primer, ne traži od svoje publike da živi njen život. Niti Tejlor Svift. A njih dvije su najbolji primer popularne muzike. A ako se uzme na primer Bijelo dugme ili Roling Stonsi, svi smo nekada bili duboko u tom pokretu i svima nam je bilo važno da se poistovjećujemo s izvođačima, da živimo njihove živote. Da nam to bude way of life (način života). E, sad Prija ne može biti ničiji način života, ali je zato veoma popularna i publika joj puni dvorane isto kao nama pre 40 godina. Šta će s njom biti za još četiri decenije, videt ćemo”, iskren je bio muzičar.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Ena Adrović je Miss Federacije BiH za 2024. godinu

Published

on

By

Ena Adrović izabrana je za Miss Federacije BiH za 2024. godinu na svečanosti u Bosanskom kulturnom centru u Živinicama.

Meliha Tursunović je Miss ABC Models Searcha, Adna Korjenić je Miss interneta, a Nejra Kovačević je Miss televotinga.

Ukupno se 15 djevojaka plasiralo u finale i idu na takmičenje za Miss Bosne i Hercegovine: Ena Trnačević (Tuzla), Suhejla Hadžić (Vitez), Adna Korjenić (Sarajevo), Imelda Felić (Bihać), Meliha Tursunović (Živinice), Dalija Zulić (Bihać), Nejra Kovačević (Tuzla), Ena Adrović (Živinice), Adna Mulaosmanović (Tuzla), Ejla Hodžić (Sarajevo), Katarina Crvenković (Brčko), Elma Hodžić (Živinice), Fatima Šakanović (Orašje), Laura Naletilić (Mostar) i Iman Dželmo (Mostar).

federalna.ba

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Volkswagen najavio Tayron, premijera za manje od mjesec dana

Published

on

By

PRETPOSTAVLJA se da će Volkswagen ponuditi model koji je već pripremio za kinesko tržište.

Naime, europski Tayron trebao bi biti ono što je Tayron L u Kini, a u gami bi trebao zamijeniti Tiguan Allspace. Premijera je zakazana već za 10. listopada, a model će navodno biti komercijaliziran i u Americi.

Logično, Tayron će biti duži od Tiguana, a time i osjetno prostraniji. Smješten na pola puta između Tiguana i Touarega, u Volkswagenu novi model predstavljaju kao sofisticirano i nadasve svestrano rješenje.

 

Uz najavne skice koje sugeriraju crossoverski dizajn, Volkswagen je objavio i kratak teaser video koji otkriva stražnji kraj vozila s animiranom LED grafikom, spojenim svjetlima i osvijetljenim amblemom marke.

Kao orijentir recimo da Tayron L za kinesko tržište u dužinu mjeri 4684 mm, što ga čini 133 mm dužim od Tiguana. Model je postavljen na MQB platformu, a po svemu sudeći, imat će potpunu paletu klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem.

 

Uz TSI i TDI opcije, realno je očekivati i bar jednu plug-in hibridnu opciju. U tom slučaju računajte na doseg od 100 km i maksimalnu snagu sustava od 272 KS. Više informacija očekujemo u narednim danima prije skorašnje premijere.

Index.hr

Nastavi čitati

Najčitanije