Connect with us

Magazin

Test zimskih guma: Samo jedan proizvođač na vrhu u obje kategorije

Published

on

NA TESTU je 28 kompleta zimskih guma, a među njima su mnoge iz povoljnijeg segmenta koje su se pokazale vrlo solidnima, piše HAK Revija.

HAK i partneri su ovoga puta zahtjevnim testovima podvrgnuli zimske gume u dva segmenta, 12 u manjoj dimenziji 205/55 R16 i 16 u većoj dimenziji 215/55 R17 – vjerojatno dva tržišno najpopularnija segmenta.

Manju dimenziju pronalazimo na kompaktnim gradskim automobilima, dok veću možemo vidjeti na manjim gradskim vozilima SUV klase. Od ukupno 28 kompleta nijedan nije zavrijedio maksimalnu ocjenu izvrstan, ali su zato po tri pneumatika u svakoj kategoriji vrlo preporučljiva. Nažalost, čak četiri modela se ne preporučuje. Svi proizvodi su testirani na području voznih i sigurnosnih karakteristika, udobnosti i ekonomičnosti te je analizirana i ekološka komponenta njihove održivosti.

205/55 R16

Matematički gledano, u manjoj dimenziji 205/55 R16 tri su gume vrlo preporučljive, po četiri su preporučljive i djelomično preporučljive, dok se jednu ne preporučuje. Na vrhu se nalazi poznata trojka u sastavu Continental, Goodyear i Michelin, čiji su proizvodi vrlo ujednačeni i kompaktni, a to znači da ne pokazuju nedostatke ni na jednoj podlozi te blistaju s visokom predviđenom kilometražom. Continental se izdvojio po pitanju sigurnosti i postavio generalne standarde u klasi (pogotovo na mokroj podlozi i u zimskim uvjetima), dok je Michelin odigrao na kartu ekološke izvrsnosti, s najvećom predviđenom kilometražom i najnižim stupnjem abrazije. Goodyear se smjestio negdje između njih.

Hankook, Dunlop, Nokian i Falken su pokazali manje nedostatke barem na jednoj podlozi, što je dovelo do snižavanja ocjene na polju sigurnosti, a neki od njih nisu briljirali ni na polju predviđene kilometraže. Naravno, ovisno o profilu vozača i cijeni proizvoda, ova četvorka može biti ozbiljna alternativa za top trojku zato što ne pokazuje značajniju razinu sigurnosnog rizika, nego eventualno smanjeni komfor u vožnji.

Sljedeća četvorka, koju čine Zeetex, GT Radial, Vredestein i Pirelli, na ovom je testu definitivno otkrila jasne nedostatke na najmanje jednoj podlozi, pa ju se zbog tih sigurnosnih propusta može tek djelomično preporučiti.

Winrun je pak ostvario toliko slabe rezultate na mokroj podlozi da ga se ne može ni djelomično preporučiti, nego ga se jednostavno ne preporučuje. Na testu nije pokazao gotovo nikakvo prianjanje uz vlažnu cestu, pa pod utjecajem uzdužnih i bočnih sila vozilo opremljeno ovim zimskim gumama prečesto preupravlja i podupravlja. Od dna poretka ovaj pneumatik nisu mogle spasiti ni dobre sigurnosne karakteristike na suhoj podlozi i u zimskim uvjetima.

215/55 R17

I u većoj dimenziji 215/55 R17 na vrhu su se izdvojila tri proizvođača, ali ipak u ponešto izmijenjenom sastavu. Goodyear je i ovdje ostao na top razini, dok su Continental i Michelin zamijenili Dunlop i Vredestein. Navedene pneumatike apsolutno se preporučuje, dok se jednak broj modela ne preporučuje – dva zbog jasno izraženih sigurnosnih nedostataka na mokroj podlozi (Triangle i Davanti), a jedan zbog ekološke komponente i prevelike težine. Naime, Kenda je sa svoja 12.4 kg čak 3.6 kg teža od najlakšeg Goodyeara (8.8 kg), što na kompletu od četiri gume donosi razliku od čak 14.4 kg. Veća težina trebala bi u teoriji donijeti veći doseg, pa premda Kenda ima predviđenih visokih 65.100 km, ni lagani Goodyear sa svojih 57.500 km nije nimalo loš.

Nažalost, navedena trojka sa začelja ukupnog poretka nije ništa bolje prošla ni na testu kočenja od 80 km/h do potpunog zaustavljanja. Dok je pobjedničkom Pirelliju trebalo samo 34.2 m, Kenda i Triangle (oboje 41 m) bili su čak 2.8 m slabiji od trinaestoplasiranog Maxxisa (38.3 m), a Davanti je bio još tragičniji (41.3 m). Prevedeno na jezik brzine, tamo gdje se Pirelli zaustavio, ova je trojka jurila brzinom od oko 33 km/h, što bi nedvojbeno dovelo do ozbiljnih ozljeda.

Preostalih deset pneumatika podijeljeno je u dvije skupine. Preporučljivu sedmorku čine Semperit, Hankook, Continental i Pirelli, koji su pokazali manje nedostatke na području sigurnosti, ali su se istaknuli na ekološkom polju, te Yokohama, Giti i Firestone, koji nisu uspjeli ni to. Ipak, ovih sedam modela može se smatrati legitimnim zamjenama za top trojku, naravno, ako ste potpuno svjesni njihovih prednosti i nedostataka. Preostala tri pneumatika – Viking, Kumho i Maxxis – samo se djelomično preporučuje, prvenstveno zbog nedostataka na suhoj podlozi. Ovaj sigurnosni propust ne može sakriti ni njihova visoka predviđena kilometraža.

Nakon viđenog možemo samo ponoviti poznati savjet. Prilikom kupnje kompleta zimskih guma naravno da ćete paziti na cijenu, ali pokušajte zapamtiti da i sigurnost ima svoju cijenu. Ako se već odlučite na ekonomski povoljniji proizvod ili onaj s većom predviđenom kilometražom, pokušajte se barem uvjeriti da taj model nema ozbiljnijih nedostataka u glavnim sigurnosnim kategorijama.

Zimske gume 205/55 R16

Continental WinterContact TS 870

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, mala težina i niska potrošnja goriva

Goodyear UltraGrip Performance 3

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, dobra preciznost na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

– manji nedostaci u vožnji na limitu na suhom, manji nedostaci pri kočenju na ledu

Michelin Alpin 6

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna i precizna u vožnji na limitu na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– lagano ispodprosječan put kočenja na suhom

Hankook Winter i*cept RS3

preporučljivo

+ sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, vrlo nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara

Dunlop Winter Sport 5

preporučljivo

+ rubno dobra prilikom upravljanja na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

– nedostaci u preciznosti i kod vožnje na limitu na suhom

Nokian Tyres Snowproof 2

preporučljivo

+ sigurna na mokrom, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, manji nedostaci prilikom upravljanja u zimskim uvjetima, ispodprosječna predviđena kilometraža

Falken Eurowinter HS02

preporučljivo

+ sigurna na suhom, rubno dobra na mokrom, rubno dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

– nedostaci u zimskim uvjetima

Zeetex WH 1000

djelomično se preporučuje

+ dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara

GT Radial WinterPro2 Evo

djelomično se preporučuje

+ nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci na mokrom, manji nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, teža guma

Vredestein Wintrac

djelomično se preporučuje

+ dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Pirelli Cinturato Winter 2

djelomično se preporučuje

+ dobra prilikom upravljanja na mokrom, dobra u zimskim uvjetima, rubno nisko abrazivna guma, lagana guma

– značajni nedostaci prilikom upravljanja na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Winrun Winter-max A1 WR22

ne preporučuje se

+ rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, teža guma

 

Zimske gume 215/55 R17

Goodyear UltraGrip Performance 3

vrlo preporučljivo

+ ujednačena guma, sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, vrlo učinkovita guma

Dunlop Winter Sport 5

vrlo preporučljivo

+ sigurna i precizna na suhom, sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, učinkovita guma

Vredestein Wintrac Pro

vrlo preporučljivo

+ sigurna na suhom prilikom vožnje na limitu, rubno dobra prilikom upravljanja na suhom, dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci u preciznosti na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Semperit Speed-Grip 5

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom

Hankook Winter i*cept RS3

preporučuje se

+ rubno sigurna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, sitni gumeni otpad tijekom prvih kilometara

Continental WinterContact TS 870 P

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom

Pirelli Cinturato Winter 2

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, dobra predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, mala težina i niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom

Yokohama BluEarth-Winter V906

preporučuje se

+ sigurna i precizna na suhom, ukupno još dobra prilikom upravljanja na mokrom

– nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma, veća težina

Giti GitiWinter W2

preporučuje se

+ ukupno još dobra prilikom upravljanja na mokrom, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, nedostaci u zimskim uvjetima, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma, veća težina

Firestone Winterhawk 4

preporučuje se

+ sigurna i precizna na mokrom, sigurna i precizna u zimskim uvjetima, mala težina i niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, samo zadovoljavajuće abrazivna guma

Viking WinTech

djelomično se preporučuje

Tekst se nastavlja ispod oglasa

+ vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima

Kumho WinterCraft WP52

djelomično se preporučuje

+ dobra u zimskim uvjetima, visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma

– značajni nedostaci prilikom upravljanja na suhom, manji nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, lagano povećana težina

Maxxis Premitra Snow WP6

djelomično se preporučuje

+ vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– slaba prilikom upravljanja na suhom, nedostaci prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci u zimskim uvjetima

Triangle WinterX TW401

ne preporučuje se

+ dobra u zimskim uvjetima, nisko abrazivna guma, lagana guma, niska potrošnja goriva

– manji nedostaci prilikom upravljanja na suhom, vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža

Kenda Wintergen 2 KR501

ne preporučuje se

+ dobra u zimskim uvjetima, vrlo visoka predviđena kilometraža, nisko abrazivna guma

– vrlo teška guma, slaba prilikom upravljanja na suhom, slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, samo zadovoljavajuća predviđena kilometraža, povećana potrošnja goriva

Davanti Wintoura +

ne preporučuje se

+ dobra predviđena kilometraža, rubno nisko abrazivna guma, niska potrošnja goriva

– nedostaci prilikom upravljanja na suhom, vrlo slaba prilikom upravljanja na mokrom, nedostaci na mokrom, teška guma

Magazin

FOTO Zašto je Melania Trump netipična prva dama? Za sve je “kriva” njena prošlost

Published

on

By

U PONEDJELJAK je inauguracijom započeo drugi predsjednički mandat Donalda Trumpa (78), a posebna pozornost usmjerena je na Melaniju Trump (54), koju mnogi od početka ističu kao netipičnu prvu damu. Rođena u Sloveniji, Melania je prije dolaska u SAD radila kao model, a dijelovi njezine prošlosti često su bili predmet medijskih rasprava.

“Netradicionalna” prva dama

Melania je ranije tvrdila da je posvećena suprugu i njegovom uspjehu, a često ju se uspoređuje s nekadašnjim prvim damama poput Jackie Kennedy. I sama je 1999., kada je Donald Trump prvi put nagovijestio kandidaturu za predsjednika, izjavila: “Bila bih vrlo tradicionalna, poput Betty Ford ili Jackie Kennedy”, prenosi BBC. Međutim, zbog njezine prošlosti, mnogi je nazivaju netradicionalnom prvom damom.

Melania Trump rođena je u Sloveniji i karijeru je započela kao model. Njezine fotografije iz ranih dana karijere, uključujući i one gdje je pozirala gola, ponovo su isplivale u vrijeme predsjedničke kampanje Donalda Trumpa 2016. godine. No, Melania je nedavno preko društvenih mreža odlučila obraniti taj aspekt svoje prošlosti, naglašavajući umjetnički značaj svojih modnih angažmana. U videu koji je objavila izjavila je: “Zašto ponosno stojim iza svojih fotografija? Pitanje je zašto mediji biraju kritizirati slavljenje ljudskog tijela u modnim snimkama? Umjetnost ljudskog oblika stoljećima izaziva divljenje i duboke emocije, a tijelo bismo trebali poštovati kao snažan izraz samog sebe.”

Pozirala za više časopisa

Melania je tijekom manekenske karijere sudjelovala u nekoliko fotografskih snimanja na kojima je bila potpuno gola. Tako je 1995., s 25 godina, pozirala gola za francuski časopis Max, a fotografije je snimio francuski fotograf Alé de Basse­ville, prenosi Yahoo Lifestyle. U siječnju 2000. godine Melania je snimljena za britanski časopis GQ, gdje je pozirala u privatnom zrakoplovu Donalda Trumpa, odjevena samo u dijamantni nakit i metalne lisice. Ove fotografije također su ponovo objavljene tijekom kampanje 2016. godine.

Pojedini mediji, poput britanskog Daily Maila, u svojim su izvještajima implicirali da je Melania 1990-ih radila kao seksualna radnica. Zbog tih je navoda Melania podnijela tužbu protiv Daily Maila, koji je kasnije platio odštetu i službeno se ispričao.

Radi na izdavanju autobiografije

Njezin ured najavio je izdavanje autobiografije pod nazivom Melania, koja će biti objavljena u listopadu. Knjiga je opisana kao inspirativna priča o ženi koja je, unatoč preprekama, pronašla vlastiti put.

Iako je često bila u fokusu medija zbog svoje prošlosti, Melania je kao prva dama vodila povučen život. Tijekom Trumpovog prvog predsjedničkog mandata, ali i nakon njega, rijetko se pojavljivala na političkim događajima, birajući umjesto toga posvetiti se podizanju njihovog sina Barrona. Međutim, uoči prošlogodišnjih izbora, Melania je dala naslutiti povratak u javni i politički prostor, objavljujući niz videa na društvenim mrežama s političkim porukama.

Odrasla u Sloveniji

Melania je odrasla u industrijskom gradu Sevnici u bivšoj Jugoslaviji, a od malih je nogu pokazivala interes za umjetnost i modu. Njezin otac Viktor radio je kao prodajni zastupnik automobila, dok je majka Amalija radila u modnoj industriji, izrađujući dječju odjeću.

To je imalo presudan utjecaj na Melaniju, koja je već u tinejdžerskim godinama započela s modelingom. “Uvijek sam se divila majčinoj sposobnosti da od običnih komada tkanine stvori prekrasne haljine. To me inspiriralo da i sama poželim biti dio svijeta mode”, prisjetila se jednom u intervjuu za Vogue.

U Ljubljani se počela baviti manekenstvom nakon što je osvojila titulu prve pratilje Miss Slovenije 1992.

Melania je studirala dizajn i arhitekturu na Sveučilištu u Ljubljani, no napustila je fakultet kako bi nastavila s modelingom. Već sredinom 90-ih njezina karijera poprimila je međunarodne razmjere te se preselila u Milano i Pariz, gdje je radila s velikim modnim kućama.

Dolazak u SAD i susret s Trumpom

1996. Melania se preselila u New York, što je označilo prekretnicu u njezinu životu. Radeći u SAD-u, dobila je priliku raditi s prestižnim modnim magazinima, uključujući Vogue i Vanity Fair. No ključni trenutak dogodio se 1998. godine, kada je upoznala Donalda Trumpa, tada već etabliranog poslovnog mogula i medijsku ličnost.

Donald i Melania zaručili su se 2004. godine, a vjenčali su se u siječnju 2005. godine na ceremoniji u Palm Beachu na Floridi.

 

Pažnju je privukla šeširom

Podsjećamo, Melania se u ponedjeljak pojavila na inauguraciji supruga Donalda Trumpa u kaputu vrijednom više od 4100 eura, a kombinaciju je upotpunila upečatljivim šeširom američkog dizajnera Erica Javitsa.

Njezin šešir privukao je pažnju gledatelja koji su pohrlili na društvene mreže kako bi komentirali njezino izdanje, a neki su iskoristili priliku za šalu. Od usporedbi s likom Hamburglara iz McDonald’sove reklame, komentara da “izgleda kao da je u koroti”, pa sve od usporedbi s pjevačem Michaelom Jacksonom, dobre sprdnje nije nedostajalo.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

8 najboljih vrsta namirnica koje možemo jesti za zdravlje srca, prema dijetetičarki

Published

on

By

MEDITERANSKA prehrana već se godinama smatra jednom od najzdravijih, i to s dobrim razlogom. Pomaže u jačanju zdravlja srca, mozga, potiče zdravo mršavljenje i smanjuje rizik od raznih kroničnih bolesti. Ova vrsta prehrane manje je restriktivna od mnogih popularnih dijeta. Fokusira se na uravnotežen izbor raznovrsnih i hranjivih namirnica.

Dijetetičarka Jessica Ball za Eating Well izdvojila je osam vrsta takvih namirnica koje biste češće trebali dodavati prehrani kako biste podržali zdravlje srca.

Maslinovo ulje

Maslinovo se ulje može koristiti u svemu. Bogato je jednostruko nezasićenim masnoćama koje pomažu u snižavanju LDL “lošeg” kolesterola i povećanju HDL “dobrog” kolesterola, što smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Maslinovo ulje obiluje antioksidansima poput polifenola koji pomažu u smanjenju upala, ključnog faktora za zdravlje srca. “Pregled iz 2020. objavljen u časopisu Nutrients otkrio je da redovita konzumacija maslinovog ulja može smanjiti rizik od hipertenzije (visokog krvnog tlaka) za čak 50 posto”, ističe dijetetičarka.

Masna riba

Masne ribe poput lososa, tune i skuše bogate su omega-3 masnim kiselinama, za koje Nacionalni institut za zdravlje navodi da mogu smanjiti upale, sniziti krvni tlak i smanjiti rizik od srčanog i moždanog udara poboljšavajući lipidni profil krvi. Omega-3 masne kiseline također podržavaju zdravlje krvnih žila i smanjuju rizik od stvaranja krvnih ugrušaka.

Lisnato zeleno povrće

Lisnato povrće, poput špinata, kelja, blitve i raštike, prepuno je vlakana, kalija i vitamina K, koji svi doprinose boljem zdravlju srca. Kalij pomaže u regulaciji krvnog tlaka balansiranjem razine natrija u tijelu, dok su istraživanja pokazala da vlakna mogu smanjiti razinu kolesterola i poboljšati kardiovaskularne funkcije.

“Osim toga, pregled iz 2019. godine zaključio je da antioksidansi iz lisnatog povrća pomažu u borbi protiv oksidativnog stresa, koji može oštetiti krvne žile i povećati rizik od srčanih bolesti”, tvrdi dijetetičarka.

Cjelovite žitarice

Cjelovite žitarice, poput smeđe riže, kvinoje, ječma i cjelovitog pšeničnog brašna, bogate su vlaknima te hranjivim tvarima poput vitamina B i magnezija. Redovita konzumacija cjelovitih žitarica može poboljšati razinu kolesterola, sniziti krvni tlak i regulirati razinu šećera u krvi, što sve doprinosi boljem zdravlju srca.

Istraživanja pokazuju da cjelovite žitarice imaju niži glikemijski indeks u usporedbi s rafiniranim žitaricama, što pomaže u upravljanju razinom šećera u krvi i smanjenju rizika od dijabetesa tipa 2, koji je glavni faktor rizika za srčane bolesti.

Rajčice

Od umaka za tjesteninu do salata, rajčice su svestrane i korisne za zdravlje srca. Ball pojašnjava da rajčice “sadrže antioksidans likopen koji štiti arterije od ateroskleroze i drugih oblika kardiovaskularnih bolesti”.

Likopen je, također, povezan s boljom razinom kolesterola. Antioksidansi i kalij u rajčicama zajedno pomažu u snižavanju krvnog tlaka i smanjenju rizika od moždanog udara.

Mahunarke

Mahunarke, poput graha, leće i slanutka, izvrsne su za zdravlje srca jer su bogate biljnim proteinima, vlaknima i esencijalnim mineralima poput magnezija i kalija. Vlakna u mahunarkama pomažu u smanjenju razine kolesterola, dok antioksidansi pomažu u smanjenju upala u tijelu što može poboljšati ukupnu kardiovaskularnu funkciju.

Orašasti plodovi i sjemenke

Orašasti plodovi prepuni su zdravih masnoća, vitamina i minerala. Istraživanja pokazuju da redovita konzumacija orašastih plodova pogoduje zdravlju srca. Osim toga, orašasti plodovi bogati su antioksidansima koji dodatno podržavaju zdravlje srca, prenosi Eating Well.

Bobičasto voće

Bobičasto voće, poput borovnica, jagoda i malina, bogato je kalijem, vitaminom C i vlaknima koji pomažu u održavanju krvnog tlaka i zdravlja arterija. Istraživanja sugeriraju da antioksidansi u bobičastom voću, posebno flavonoidi, mogu smanjiti upale, poboljšati funkciju krvnih žila i smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti.

“Prema Nacionalnom vijeću za starenje, redovita konzumacija bobičastog voća povezana je s poboljšanjem razine kolesterola i krvnog tlaka”, zaključuje dijetetičarka.

INDEX.HR

Nastavi čitati

Magazin

Dovezao Focus u servis zbog čudnog zvuka. Majstori: Gospodine, čudo je da ste živi

Published

on

By

SVAKI automobil podložan je hrđanju. Iako je hrđu u pravilu moguće sanirati, postoje automobili koje je hrđa doslovno “pojela”. Nevjerojatan video objavljen na Instagramu pokazuje koliko hrđa može pojesti automobil.

Riječ je o jednom vlasniku Ford Focusa u SAD-u koji je odlučio odvesti svoj auto u servis, a mehaničari su ostali u tolikom šoku da su morali snimiti video koji su dosad pogledala dva milijuna ljudi.

Vlasnik Forda je rekao da mu je nešto lupalo u vožnji, a zvuk se s većom brzinom dodatno pojačavao. Kada su mehaničari digli auto, imali su što vidjeti. Donja strana je potpuno korodirala.

Karoserije modernih automobila tvornički su dobro zaštićene te uglavnom nisu pretjerano podložne hrđanju, ali za razliku od njih, kritična mjesta poput spojeva, kao i mehanički dijelovi podvozja, poput mosta i vilica, itekako jesu. Ako vidite nekoliko oksidiranih područja, ne paničarite, ali svakako dogovorite termin kod stručnjaka za sanaciju. Kod većih oštećenja pomaže isključivo kvalitetna zamjena (blatobrani, rubnjaci, pragovi), piše Autoklub.

Nastavi čitati

Magazin

FOTO Sjećate li se popularne Hurem? Glumica danas izgleda neprepoznatljivo

Published

on

By

Tako si lijepa. Šta god da kažem o tebi, uvijek je premalo. Samo je jedan od komplimenata koje je Meryem Uzerli primila ovih dana, nakon što je podijelila niz fotografija sa snimanja na Instagramu.

Meryem, poznata po ulozi Hurem u seriji ‘Sulejman Veličanstveni’, osvanula je u elegantnom izdanju, s profinjenom šminkom. Dok mnogi komentiraju njezinu ljepotu, neki obožavatelji ne mogu ne primijetiti koliko bi Meryem briljirala na velikim svjetskim ekranima.

“Volio bih da si Meryem rođena u Americi, da tvoj talent može zasjati u Hollywoodu”, poručio je jedan od pratitelja.

Uloga Hurem donijela joj je svjetsku slavu, ali i brojne probleme. Tokom snimanja Meryem je doživjela nervni slom te je morala napustiti set, a kao razlog spominjala se nesretna veza sa 17 godina starijim biznismenom Canom Atesom, koji je odbio priznati da je otac njene starije kćerke Lare.

Štaviše, navodno je od Meryem tražio da pobaci što je nju toliko pogodilo da je završila na liječenju u Berlinu, a u tom je gradu i nastavila živjeti. U međuvremenu je rodila i drugu kćerku, Lili Koi.

Promijenila je i imidž. Svoju prepoznatljivu bujnu crvenu kosu obojila je u plavo, a uz to je odlučila povećati usne, naglasiti jagodice i podignuti obrve.

Nastavi čitati

Magazin

(VIDEO) Zdenac smrti – atrakcija koja prkosi gravitaciji

Published

on

By

Zdenac smrti, koji se na hindskom naziva “Maut Ka Kuan”, atrakcija je koja se sastoji od kosog zida za automobile i motore.

Inspirirani američkim motodromima nazvanim “Wall of Death”, Wells of Death u Indiji smatraju se mnogo opasnijim zbog kosih zidova i nedostatka sigurnosnih mjera, prenosi Bljesak.info.

Izvođači sami grade i rastavljaju svoje gotovo okomite zidove. Sastoje se od drvenih dasaka čija se visina kreće od 6 do 12 metara. Zbog drvenog cilindra u obliku bačve, predstava je u Indiji poznata kao “Zdenac smrti”.

Prvi motodrom debitirao je na Coney Islandu 1911. i proširio se preko mora, postavši popularniji u Britaniji nego u Sjedinjenim Državama.

U prvoj četvrtini 19. stoljeća motodrom se pretvara u silodrom, a Zidovi smrti ostaju popularni tokom 1960-ih. Na kraju je spektakl stigao do Indije i prihvatili su ga karnevalski izvođači.

U početku su izvođači koristili ručne bicikle za vožnju po velodromima 48 sati. Na kraju su ih zamijenili motocikli i automobili. Automobili se smatraju jedinstvenim indijskim dodatkom performansama.

Zdenac smrti popularna je aktivnost na mnogim događajima kao što su Vijayasadhami i Magh Mela, kulturno značajnim festivalima koji se slave u Indiji i Nepalu, prenosi The Mind Circle. Danas ta praksa nije tako poznata kao nekada, ali nekoliko preostalih bunara smrti u Indiji još uvijek privlače ljude. Stotine gledatelja kruže oko jame kako bi svjedočili ludim radnjama koje izvode odvažni vozači u automobilima ili na motorima.

Vozači crtaju krugove oko gotovo okomite jame koristeći snagu centrifugalne sile. Ne nose kacige niti zaštitnu opremu. Kako bi predstava bila opasnija, vozači izvode odvažne skokove i vratolomije. Čak grabe novac iz ispružene ruke gledatelja.

Popularnost događaja je oslabila zbog televizija koje su mogle prenositi isti sport dopuštajući ljudima da ostanu kod kuće. Ali nastavlja se izvoditi budući da neki vozači od nje preživljavaju, a neki je ljudi još uvijek uživaju gledati.

Nastavi čitati

Magazin

Karleuša vrijeđala momka koji je bio na protestima: “Čita molitvu iz Kur'ana, šta on radi u Beogradu?”

Published

on

By

Jelena Karleuša je u službi odbrane režima u Srbiji na društvenim mrežama vrijeđala momka koji se pojavio na protestima studenata u Srbiji. Nakon što je dobila negativne komentare, ona se pokušala opravdati još groznijim tvrdnjama.

Najprije je podijelila njegovu fotografiju. On na njoj drži natpis: “Nemamo ustav, ali imamo stav”. Srbijanska pjevačica je napisala kako je ovo njen dostavljač s Wolta i da on ne govori srpski jezik. Mnogi građani Srbije naveli su kako je ona rasista.

“Karleuša, plastična kreštalica, na Instagramu pljuje studenta uz takav rasizam koji ja u Srbiji skoro nisam čula”, “Ali raspali Instagram što ne planira da skine storije u kojima Karleuša targetira studenta jer ‘ne krši njihove standarde'… Važni, ne znam samo otkad rasizam nije kršenje standarda”, neki su od komentara na X-u.

Ona se nije zaustavila pa je tako danas na Instagramu ponovo komentarisala ovog momka.”Dragi građani Srbije, ovo je momak sa sve, samo ne studentskih protesta koji se ovih dana odvijaju po Srbiji. Naime, on nije građanin Srbije, ne studira u Srbiji i nema boravišnu vizu. Na ovom snimku on, kako su mi objasnili fanovi islamske vjeroispovijesti, čita molitvu na arapskom iz Kur'ana”, napisala je.

Foto: Instagram/karleusastar

Dalje je upitala šta on radi na protestima u Beogradu, uz koju vizu je ušao te boravi u zemlji i koje su namjera. Smatra da se time treba pozabaviti policija.

“Na protestima je držao transparent: ‘Nemamo ustav’. Ne znam da li kad kaže da mi nešto nemamo misli na afričku zemlju iz koje dolazi on, ali neka mu neko objasni da Srbija ima i ustav i zakon”, objavila je.

View this post on Instagram

A post shared by Брахим (@_brahim.d)

Momak, koji se zove Brahim, nakom svega se oglasio na društvenim mrežama te objasnio kako on studira u Srbiji.”Kao studentu bilo mi je važno da podržim zajedničke ciljeve i vrijednosti. Objavili su moju fotografiju s protesta bez mog odobrenja uz informacije o meni koje nisu tačne. To je objavila i pjevačica Jelena Karleuša koja me optužila za nešto što nije tačno. Hvala svima koji su mi pružili podršku tokom ovih dana”, između ostalog je rekao.

Klix

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije