Connect with us

Magazin

U BiH nije zakonski regulisana vožnja u kružnom toku, ovo su pravila koja trebate primjenjivati

Published

on

S obzirom na to da su pravila vožnje u kružnom toku česta rasprava u društvu, pitali smo MUP KS šta je ispravno. Rečenica na kraju njihovog obrazloženja nas je šokirala – u BiH ne postoje zakonski propisana pravila vožnje za ovakav tip raskrsnice.

Imajući u vidu činjenicu da Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH nisu propisana posebna pravila saobraćaja u kružnom toku, primjenjuju se opšta pravila definisana navedenim zakonom.

Iz MUP-a navode da su uputili prijedloge za izmjenu i dopunu Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, u vezi s odvijanjem saobraćaja u kružnom toku, a dok se to ne dogodi, pročitajte koji su važeći propisi.

Kako je i logično, auti u kružnom toku imaju pravo prvenstva u odnosu na one koji se žele uključiti, međutim problemi vozača nastaju uglavnom unutar kružnog toka, u slučaju dvije saobraćajne trake. Očekivano bi bilo da spoljašnja, odnosno desna traka bude korištena za uključivanje i isključivanje vozila iz kružne raskrsnice, no prema aktuelnom Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, dozvoljeno je nastaviti vožnju u kružnom toku.

“Ako se vozač motornog vozila isključuje iz lijeve saobraćajne trake, posebnu pažnju treba obratitit na vozila koja se kreću u desnoj saobraćajnoj traci, jer ista mogu nastaviti vožnju u kružnom toku. Radnju prestrojavanja sa vozilom vozač može izvršiti u koliko je siguran da vozilo iz desne saobraćajne trake skreće desno”, navedeno je iz MUP-a KS.

Kružni tok sa dvije saobraćajne trake je najlakše posmatrati kao običnu cestu sa dvije trake koja jednostavno ide u krug, pa su i propisi prestrojavanja i isključivanja ista kao i na takvoj cesti.

Takvo pravilo u kojem je dozvoljeno koristiti desnu traku za kruženje unutar raskrsnice ostavlja prostor za pitanje “Zašto bi koristili obje trake i rizikovali nesreću prilikom prestrojavanja?”.

Međutim, u ostatku svijeta je ovo uglavnom regulisano te unutarnja traka ima smisao na način da je postavljena horizontalna signalizacija koja ukazuje na pravilno korištenje kružnog toka. Evo kako to izgleda.

Ispravno korištenje kružnog toka sa dvije trake

Kružne raskrsnice mogu biti obilježene vertikalnim saobraćajnim znacima kao što su znak obaveze “kružni tok saobraćaja” ili “znak sa pravom prvenstva prolaza”. Često je tu i horizontalna signalizacija koja upućuje na to koje trake možete koristiti u zavisnosti od toga gdje idete. Rijetko su neke kružne raskrsnice obilježene i svjetlosnom signalizacijom.

Međutim, saobraćaj može biti regulisan i bez saobraćajnih znakova primjenjivanjem opštih pravila prvenstva prolaza kao i na ostalim raskrsnicama, što bi značilo da važi “pravilo desne strane”.

Iz MUP-a KS ističu: “Vozač koji namjerava da obavi neku radnju vozilom na putu ili vozilo uključiti u saobraćaj (pomjeranje vozila udesno ili ulijevo, mijenjanje saobraćajne trake, preticanje, obilaženje, zaustavljanje, skretanje udesno ili ulijevo, polukružno okretanje, vožnja unazad i sl.) smije da počne takvu radnju samo ako se prethodno uvjerio da to može učiniti bez opasnosti za druge učesnike u saobraćaju ili imovinu, vodeći pri tome računa o položaju vozila i pravcu i brzini kretanja”.

Posljednje, ali ne najmanje bitno – ne zaboravite signalizirati paljenjem žmigavca prije nego što promijenite pravac kretanja ili saobraćajnu traku.

klix

Magazin

Stišavate muziku kad parkirate ili vozite nepoznatim kvartom? Znanost ima objašnjenje

Published

on

By

ČESTO stišavate glazbu dok parkirate ili vozite kroz nepoznato područje? Ako vam je ovo ponašanje poznato, niste sami, a postoji znanstveno objašnjenje za to što radimo.

Razlog zbog kojeg tražimo tišinu u situacijama koje zahtijevaju veću koncentraciju (parkiranje, pronalaženje puta, vožnja po kiši…) nalazi se u mozgu.

Mozak, kao glavni upravitelj našeg kognitivnog sustava, raspolaže ograničenim resursima za obradu osjetilnih podataka, što dovodi do toga da u situacijama koje zahtijevaju visok stupanj koncentracije preferiramo tišinu.

Razlozi za gašenje ili stišavanje radija nisu samo navika – oni imaju fiziološku osnovu. Kad vozimo kroz složene situacije, poput parkiranja ili navigacije kroz gust promet, naš mozak mora odrediti kojim će osjetilima pridavati više pažnje. Daje prioritet vidu, dok slušanju glazbe pridaje manju važnost.

Studija iz 1998.

U takvim trenucima mozak se bori kako bi optimalno raspodijelio pažnju na osjetila jer nema dovoljno kapaciteta da koristi sva osjetila u 100-postotnoj količini, pa se automatski odlučujemo za fokusiranje na ono koje je ključno u danom trenutku.

Ovaj fenomen nije nov. Već 1998. godine provedena je studija koja potvrđuje da vozači prirodno stišavaju zvukove tijekom aktivnosti koje zahtijevaju povećanu pažnju za vizualne informacije.

Kasnije studije nastavile su istraživati kako naš mozak balansira između osjetilnih podražaja u različitim situacijama i otkrile da tijekom parkiranja zvukovni podražaji predstavljaju smetnju.

U suštini, kad se suočimo sa situacijama koje traže visoku vizualnu preciznost, poput parkiranja, mozak “isključuje” sluh kako bi se bolje usmjerio na vid. Ova reakcija dio je našeg evolucijskog mehanizma koji pomaže da se učinkovitije orijentiramo u prostoru i prilagodimo zahtjevima okoline.

Nastavi čitati

Magazin

Istraživanje otkrilo dva simptoma raka koja se mogu pojaviti prije spavanja

Published

on

By

Zdravstveni stručnjaci upozoravaju ljude da obrate pažnju na dva simptoma koja se javljaju noću jer bi mogli biti znakovi potencijalno smrtonosne bolesti. Ako osoba redovito ima ove neobjašnjive probleme, mogli bi upućivati na rak.

Prema istraživanju Cancer Research UK, nesanica i snažno noćno znojenje mogu biti simptomi raka. Međutim, važno je napomenuti da mnogi ljudi pate od ovih problema a da nemaju rak jer ti problemi mogu imati različite uzroke, piše Index.hr.

Ako primijetimo nešto neobično za nas, poput iznenadne nesanice ili noćnog znojenja, trebali bismo potražiti liječničku pomoć.

“Važno je biti svjestan onoga što je normalno za vas i obratiti se liječniku ako primijetite bilo kakve neobične promjene ili nešto što ne prolazi. To može pomoći u ranom otkrivanju raka, kada je liječenje vjerojatnije uspješno”, navodi organizacija, prenosi Daily Express.

Nesanica

Nesanica se odnosi na poteškoće pri spavanju i održavanju sna tijekom noći, kao i na prerano buđenje. Nacionalna zdravstvena služba (NHS) navodi da će jedna od tri osobe barem jednom u životu imati problema sa spavanjem zbog različitih razloga, poput stresa, anksioznosti, bolesti ili ozljeda. Cancer Research UK također ju navodi kao mogući simptom raka.

Nesanica može biti uzrokovana drugim simptomima raka, poput boli ili mučnine, ili može biti nuspojava liječenja, tjeskobe ili depresije nakon dijagnoze.

“Ako često imate nesanicu, to može ometati svakodnevni život. Možete se osjećati vrlo umorno, imati nisku energiju, slabu koncentraciju, razdražljivost i osjećaj da ne možete nositi s obvezama”, ističe Cancer Research UK.

Snažno noćno znojenje

Nije neuobičajeno malo se znojiti tijekom noći, što može biti zbog temperature u sobi ili spavanja uz partnera.

Međutim, organizacija savjetuje da potražimo pomoć ako imamo “jako obilno noćno znojenje” ili neobjašnjivu groznicu.

Određeni oblici raka, poput limfoma, mogu sami uzrokovati znojenje, a ono može biti i nuspojava lijekova ili infekcija.

Drugi opći simptomi raka prema Cancer Research UK uključuju:

  • Umor
  • Neobjašnjivo krvarenje ili modrice
  • Neobjašnjiva bol
  • Neobjašnjiv gubitak težine
  • Neobična kvržica ili oticanje bilo gdje na tijelu.

Ako imate bilo kakve neobjašnjive simptome, trebali biste se obratiti svom liječniku.

Nastavi čitati

Magazin

FOTO Kamiondžija Ibro kupio sendvič pa se razočarao: ‘Potrošio sam 4,50 maraka, a evo šta sam dobio’

Published

on

By

“Izvadio sam sendvič, a tu je samo obična salama. Pomislio sam da je to neka šala, ali nažalost, nije bilo tako. Ja ću dvije kriške a unutra ništa”, našalio se.

“Pojedini pekari postali vise pohlepniji od pumpadžija….smijesno sramotno žalosno”, rekao je Ibro za portal Crna-Hronika koji kaže da je sendvič i komad pizze platio 4,50 KM.

 

Njegovo nezadovoljstvo nije se završilo samo na kvaliteti hrane, već se osvrnuo i na trendove u pekarskoj industriji.

 

Sendvič koji je kupio kamiondžija Ibro
Foto: crna-hronika.info: Sendvič koji je kupio kamiondžija Ibro

“Ima dana kada se pitam da li su pekari postali pohlepniji od pumpadžija. Kad sam ja bio mlađi, sendviči su imali puno više sastojaka i bili su ukusniji”, dodao je Ibro, naglašavajući kako se kvalitet hrane smanjuje dok cijene rastu.

Ova situacija otvorila je diskusiju među vozačima i lokalnim stanovništvom o kvaliteti i cijenama hrane koja se nudi na putu. Mnogi vozači se slažu s mišljenjem Ibre i pozivaju pekare da se vrate starim, provjerenim receptima.

Nastavi čitati

Najčitanije