Connect with us

Magazin

U BiH nije zakonski regulisana vožnja u kružnom toku, ovo su pravila koja trebate primjenjivati

Published

on

S obzirom na to da su pravila vožnje u kružnom toku česta rasprava u društvu, pitali smo MUP KS šta je ispravno. Rečenica na kraju njihovog obrazloženja nas je šokirala – u BiH ne postoje zakonski propisana pravila vožnje za ovakav tip raskrsnice.

Imajući u vidu činjenicu da Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH nisu propisana posebna pravila saobraćaja u kružnom toku, primjenjuju se opšta pravila definisana navedenim zakonom.

Iz MUP-a navode da su uputili prijedloge za izmjenu i dopunu Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, u vezi s odvijanjem saobraćaja u kružnom toku, a dok se to ne dogodi, pročitajte koji su važeći propisi.

Kako je i logično, auti u kružnom toku imaju pravo prvenstva u odnosu na one koji se žele uključiti, međutim problemi vozača nastaju uglavnom unutar kružnog toka, u slučaju dvije saobraćajne trake. Očekivano bi bilo da spoljašnja, odnosno desna traka bude korištena za uključivanje i isključivanje vozila iz kružne raskrsnice, no prema aktuelnom Zakonu o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH, dozvoljeno je nastaviti vožnju u kružnom toku.

“Ako se vozač motornog vozila isključuje iz lijeve saobraćajne trake, posebnu pažnju treba obratitit na vozila koja se kreću u desnoj saobraćajnoj traci, jer ista mogu nastaviti vožnju u kružnom toku. Radnju prestrojavanja sa vozilom vozač može izvršiti u koliko je siguran da vozilo iz desne saobraćajne trake skreće desno”, navedeno je iz MUP-a KS.

Kružni tok sa dvije saobraćajne trake je najlakše posmatrati kao običnu cestu sa dvije trake koja jednostavno ide u krug, pa su i propisi prestrojavanja i isključivanja ista kao i na takvoj cesti.

Takvo pravilo u kojem je dozvoljeno koristiti desnu traku za kruženje unutar raskrsnice ostavlja prostor za pitanje “Zašto bi koristili obje trake i rizikovali nesreću prilikom prestrojavanja?”.

Međutim, u ostatku svijeta je ovo uglavnom regulisano te unutarnja traka ima smisao na način da je postavljena horizontalna signalizacija koja ukazuje na pravilno korištenje kružnog toka. Evo kako to izgleda.

Ispravno korištenje kružnog toka sa dvije trake

Kružne raskrsnice mogu biti obilježene vertikalnim saobraćajnim znacima kao što su znak obaveze “kružni tok saobraćaja” ili “znak sa pravom prvenstva prolaza”. Često je tu i horizontalna signalizacija koja upućuje na to koje trake možete koristiti u zavisnosti od toga gdje idete. Rijetko su neke kružne raskrsnice obilježene i svjetlosnom signalizacijom.

Međutim, saobraćaj može biti regulisan i bez saobraćajnih znakova primjenjivanjem opštih pravila prvenstva prolaza kao i na ostalim raskrsnicama, što bi značilo da važi “pravilo desne strane”.

Iz MUP-a KS ističu: “Vozač koji namjerava da obavi neku radnju vozilom na putu ili vozilo uključiti u saobraćaj (pomjeranje vozila udesno ili ulijevo, mijenjanje saobraćajne trake, preticanje, obilaženje, zaustavljanje, skretanje udesno ili ulijevo, polukružno okretanje, vožnja unazad i sl.) smije da počne takvu radnju samo ako se prethodno uvjerio da to može učiniti bez opasnosti za druge učesnike u saobraćaju ili imovinu, vodeći pri tome računa o položaju vozila i pravcu i brzini kretanja”.

Posljednje, ali ne najmanje bitno – ne zaboravite signalizirati paljenjem žmigavca prije nego što promijenite pravac kretanja ili saobraćajnu traku.

klix

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Nastavi čitati

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Nastavi čitati

Najčitanije