Connect with us

USK

U kojoj je fazi izgradnja aerodroma Bihać? Direktor kaže da je najzahtjevniji dio posla završen i da očekuje podršku

Published

on

Direktor Javnog preduzeća Aerodrom Bihać Anel Hadžić ističe kako je Aerodrom Bihać strateški projekt za BiH. Hadžić je govorio o tome u kojoj je fazi ovaj projekt, koji poslovi predstoje da bi se došlo do izgradnje piste, pratećih objekata, te u konačnici kada bi aerodrom mogao bit izgrađen.

Kada je u pitanju otkup zemljišta, odnosno proces eksproprijacije, Hadžić ističe da je do kraja prošle godine zaključeno 136 sporazuma sa približno 200 vlasnika i suvlasnika te je otkupljeno 177 parcela površine 660.000 metara kvafdratnih.

“U procentima, u vlasništvu JP Aerodrom Bihać je 78 posto zemljišta. Od toga imamo 260.000 metra kvadratna građevinskog i 400.000 metra kvadratna poljoprivrednog zemljišta u ukupnoj vrijednosti od 13,7 miliona KM. Ostaje nam za riješiti 190.000 metara kvadratnih zemljišta iz prve faze po aeronautičkoj studiji (ANS) koju je odobrila Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA – Banja Luka) . Cilj za 2024. godinu jeste da bude završeno sve, ukoliko ne bude nepredviđenih stvari. Ako bih bude, očekujemo da Gradska uprava koja vodi postupak ubrza rješavanja imovinskih odnosa”, rekao je Hadžić.

Dobijanje saglasnaosti

Kada je u pitanju projektna dokumentacija Hadžić govori da je u januaru prošle godine dobijena saglasnost na idejni projekat od strane BHDCA, koja služi u postupku dobijanja Urbanističke saglasnosti od Federalnog ministarstva uređenja i građenja FBiH. Idejni projekat (Faza I) je u 2023. godini imao šest revidiranih izdanja, dok nije napokon prihvaćen od državne agencije. Bez toga se ne može aplicirati dalje za dozvole. Od potrebnih 30 dokumenata za kompletiranje zahtjeva za urbanističku saglasanost ostalo je da se urade tri elaborata i idejni projekti konstrukcije, elektroinstalacija, mašinskih instalacija i hidroizolacije, što će biti završeno do kraja ovog mjeseca”, ističe Hadžić.

Dodaje da je pokrenut i postupak za realizaciju elaborata snimanja prepreka koja ima dvije zone (zona A i zona B) površine od 45 kilometara kvadratnih, od referentne tačke aerodroma po sistemu WGS84 u suradnji sa BHANSA-om, piše Raport.

Na osnovu tog elaborata bit će izrađen dizajn procedura letenja.

“Očekujemo da do5. februara podnesemo zahtjev za urbanističku saglasnost i da se to riješi u roku od 30 dana, te od tog momenta će se moći pristupiti razradi glavnog projekta sa svim elementima iz odobrenog idejnog projekta. Po završetku izrade glavnog projekta on se prvo upućuje prema BHDCA na odobrenje, a zatim se aplicira za građevinsku dozvolu od Federalnog ministarstva uređenja i građenja.

S obzirom na to da je projekt složena građevina, moguće je da dobijanje dozvole prođe više faza. Ipak, mišljenja sam sam da u 2024 možemo dobiti odobrenja za nastavak izgradnje dijela PSS, rulnice (taxy way), dijelom stajanke (parking positon), putničkog terminala, kao i kontrolnog tornja, ovisno o prijenosu vlasništva nad zemljom i izvršenom pretvorbom zemljišta iz poljoprivrednog u građevinsko, a svakako i osiguranom nacinu finansiranja. Do sada je sve finansirala Vlada FBiH koja je kroz svoje odluke osigurala
35 miliona KM, pa vjerujemo da će ovaj projekt i u 2024. godini biti uvršten za kapitalne investicije”)”, kaže Hadžić.

Kada su u pitanju zakonske regule, on ističe da su pokrenute inicijative na nivou BiH radi izmjena i dopuna Zakona o aerodromima i Zakona o BHANSA-i da budući Aerodrom Bihać bude prepoznat kao operator.

“USK je usvojio u krajem 2023. godine Prostorni plan gdje je Aerodorm Bihać uvršten u punom obliku po odobrenoj okolišnoj dozvoli, na federalnom nivou potrebne su izmjene i dopune dva zakona radi lakšeg i bržeg ishodovanja rješavanja imovinskih odnosa i dobijanja dozvola za gradnju.

Pripremna faza

Neophodna i je koordinacija i usaglašavanje sa određenim institucijama u Hrvatskoj zbog korištenja zračnog prostora te zemlje”, govori Hadžić.

Pojašnjava kako je završena najzahtjevnija pripremna faza projekta.

“Faza izgradnje počinje od momenta uvođenja izvođača na lokaciju i može biti završena u roku do 30 mjeseca, nakon čega slijedi faza odobrenja i predaje koja može trajati do 60 dana od strane regulatornih organa BiH.

Sasvim sigurno da u ovom momentu imamo hodogram aktivnosti tako da osim JP i ostali u nizu (Grad Bihac, USK, FBiH kao i BiH) moraju uraditi svoje obaveze iz okvira svojih nadležnosti uz koordinirano djelovanje”, zaključio je Hadžić.

USK

Bosanska Krupa: Muškarac teško povrijeđen prilikom pada s krova garaže

Published

on

By

U naselju Pištaline, na području grada Bosanska Krupa, dogodila se nesreća u kojoj je povrijeđena jedna osoba.

Muškarac H.J. (54) prilikom rada na krovu garaže izgubio je ravnotežu i pao s visine na betonsku podlogu ispod.

Kako saznajemo, nesreća se desila jučer tokom popodnevnih sati. Muškarac je, prema svemu sudeći, nespretno stao na krov garaže, što je izazvalo njegov pad. Prilikom pada, zadobio je teške povrede, te je odmah prevezen u Kantonalnu bolnicu u Bihaću.

Ljekari su mu pružili hitnu medicinsku pomoć, a zbog ozbiljnosti povreda, H.J. je zadržan na Odjelu ortopedije na daljem liječenju i oporavku. Njegovo stanje je stabilno, ali će biti pod stalnim nadzorom zdravstvenih radnika.

Nastavi čitati

USK

USK – U sudaru traktora i automobila jedna osoba teško povrijeđena

Published

on

By

U jučerašnjoj teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u ulici Biščani u Bosanskom Petrovcu, jedna osoba je zadobila teške povrede.

Nesreća se dogodila kada je automobil, uslijed neprilagođene brzine, udario u prikolicu traktora koji je bio u pokretu.

Prema informacijama s terena, vozač automobila nije uspio na vrijeme reagirati i udario je u traktor, usljed čega je vozač traktora zadobio teške povrede. Povrijeđeni vozač traktora odmah je prevezen u Kantonalnu bolnicu, gdje mu je ukazana ljekarska pomoć. Njegovo stanje je trenutno stabilno, ali se nalaze pod stalnim nadzorom medicinskog osoblja, piše Dijasporainfo.

Policija je odmah izašla na mjesto nesreće, a nakon uviđaja, vozač automobila je priveden i sumnjiči se za počinjenje “teških krivičnih djela protiv sigurnosti javnog prometa”. Istraga je u toku kako bi se utvrdili svi detalji nesreće, a sumnja se da je neprilagođena brzina vozača automobila bila glavni faktor koji je doprinio ovoj tragičnoj situaciji.

Nastavi čitati

USK

Premijer Hušić odgovorio Ružniću: “Vlada Unsko-sanskog kantona je stabilna”

Published

on

By

Premijer Unsko-sanskog kantona Nijaz Hušić oglasio se povodom izjava koje je bivši premijer tog kantona Mustafa Ružnić dao medijima nakon prelaska zastupnice Senite Handukić u Narodni evropski savez.

Ružnić je tom prilikom naglasio da ta stranka svakodnevno radi na smjeni aktuelne kantonalne vlade, nagovijestivši da imaju rok do kada planiraju promjene u vlasti, koji za sada ostaje interno pitanje između njih i njihovih partnera.

Hušić je, reagirajući na te izjave za Fenu, istakao da je Unsko-sanski kanton politički stabilan te da javnost može jasno vidjeti ko u političkom prostoru tog kantona djeluje kao faktor stabilnosti, a ko ima za cilj rušenje postojeće vlasti.

“Vlada Unsko-sanskog kantona je stabilna, a klubovi zastupnika SDA, SDP i NiP-Pomak u Skupštini Unsko-sanskog kantona opredijeljeni su da zajedno nastave upravljati kantonom na zakonit, predvidljiv i dijaloški način”, poručio je Hušić, naglašavajući predanost zakonitosti i kontinuitetu trenutne vlasti.

Hušić je ocijenio kako postoje političari i stranke koje bez valjanih argumenata pokušavaju stvoriti medijski i politički pritisak na vladajuću većinu i kantonalnu Vladu. “Vlada USK i njeni članovi dokazali su dosadašnjim radom svoju kompetentnost i integritet kako na profesionalnom tako i na ljudskom nivou”, smatra Hušić.

Navodi da je sadašnja vlada posvećena dugoročnim ciljevima stabilnosti i funkcionalnosti kantonalnih institucija.

“Za nas, kao predstavnike političkih stranaka koje su odgovorne za izvršnu i zakonodavnu vlast u kantonu, ne postoji dilema”, stojimo iza aktuelnog saziva Vlade.

To se zove politička lojalnost i uvjerenje u ispravnost onoga što radimo u proteklih godinu dana, u duhu saradnje i dogovora – kaže Hušić.

Dodao je kako trenutne aktivnosti kantonalne vlade nisu motivirane predizbornim interesima, već su rezultat odgovornog pristupa temeljenog na programu rada, koji je usmjeren na stabilnost i interese građana USK.

“To jasno pokazuje koje političke stranke u ovom trenutku preuzimaju odgovornost i rješavaju probleme, dok druge provode strategiju rušenja vlasti pripremajući se za naredne izborne cikluse”, zaključio je Hušić.

Oglasili su se i klubovi zastupnika SDA, SDP-a i NiP-Pomaka u Skupštini Unsko-sanskog kantona ističući da krajiška javnost vidi ko je faktor stabilnosti, a ko ima agendu rušenja, saopćila je SDA USK.

Potvrdili su Hušićeve riječi da je Vlada USK stabilna.

Nastavi čitati

Najčitanije