Connect with us

Religija

U viteškom Bužimu posebna atmosfera u mjesecu posta: Sve je podređeno ramazanu

Published

on

Medžlis Islamske zajednice Bužim nije imao porušenih džamija, te iz tog razloga u ovom krajiškom gradu nisu radili na obnovi porušenih, već na izgradnji novih džamija. Tako je poslije rata izgrađeno novih 11 džamija, dok su prijeratne džamije doživjele temeljitu rekonstrukciju.

Vjerski život u viteškom gradu uvijek je bio i ostao za primjer ostalim gradovima Unsko-sanskog kantona. Nakon što su migracije uzele svoj danak, ni ovdje stanje nije isto kao prije.

Bužim je devedesetih godina imao devet džemata i uz dvije džamije koje su izgrađene neposredno pred rat, ukupno 11 džemata kada je počela agresija na BiH. Osim spomenutih 11 džemata, imali su i 30 mekteba u kojima se tokom ramazana klanjao teravih-namaz gdje su klanjali mlade softe. Danas imaju ukupno 22 džemata sa stalno uposlenim imamima, i 30 mekteba. Svaki džemat ima svoju džamiju, mektepsku učionicu sa pratećom opremom i vakufsku kuću sa haremom.

Mladi imami

Kada je završen proces izgradnje novih i obnove starih džamija, počelo se razmišljati u pravcu izgradnje objekta Medžlisa jer je postojala realna potreba za tim.

Mehmed Harčević

“Pored mladih imama i imama koji su na imamskoj službi na području Medžlisa Islamske zajednice Bužim, imamo tri hafiza. To su Dževad-ef. Šahinović, Muhamed-ef. Žutić i novog hafiza Emin-ef. Grošića koji je nedavno položio hifz pred Komisijom Rijaseta Islamske zajednice u BiH. Kada je ramazan u pitanju, ovdje je tradicionalno sve podređeno mubarek mjesecu”, ističe predsjednik MIZ-a Bužim Eniz Veladžić.

Dodaje kako Bužimljani drže do svetog mjeseca, a Medžlis IZ Bužim tradicionalno pojačava svoje aktivnosti upravo u blagoslovljenom mjesecu ramazanu.

“Ljudi kod nas tradicionalno u ramazanu plaćaju članarinu više nego u drugim mjesecima, daju priloge za održavanje džamija više nego u drugim mjesecima, a posebno izvršavaju obavezu zekata u ovom mjesecu. Sadekatul fitr se jedino daje u ramazanu, a zekat se može dati i tokom drugih mjeseci, ali s obzirom da naš narod zna da se svako dobro djelo u ramazanu vrednuje deset puta više nego u ostalim mjesecima, tako se i trudi da čini što više hajrata”, ističe Veladžić.

Eniz Veladžić

Medžlis Islamske zajednice na čelu sa glavnim imamom Mehmed-ef. Harčevićem i užom grupom imama, priprema i organizuje prikupljanje zekata, organizuje iftare za Izvršni odbor MIZ-e Bužim, za imame, mutevelije, članove Skupštine MIZ-e i za sve ljude koji su vezani za rad Islamske zajednice na tom području.

“Zajedno sa imamima organizujemo službene posjete privrednicima na području Bužima s ciljem povećanja iznosa koji se sakuplja na ime zekata i sedakatul fitra, tako da se Bužim može uporediti sa dosta većim sredinama i medžlisima kada je institucija zekata u pitanju. Migracije koje su zahvatile cijelu Bosnu i Hercegovinu, posebno Bosansku krajinu odrazile su se i na Bužim. Sve je manje naroda, a to se održava i na vjerski život što se najbolje vidi u ramazanu”, kaže glavni imam Medžlisa IZ Bužim Mehmed-ef. Harčević

Kada je u pitanju kadrovska struktura, dodaje da je ona na zavidnom nivou. Svi imami su prijavljeni i nema honorarnih imama. Među njima ima magistara, profesora i hafiza. Tu imamsku ili kadrovsku strukturu su, kaže, riješili na zadovoljavajući način.

Draž ramazana

“Kada govorimo o prosjeku starosti imama u Bužimu, to je oko 33 godine i radi se o uglavnom mladom kadru. Što se tiče mektepske nastave, ja sam već 15 godina glavni imam i kada sam došao, u izvještajima je bilo preko 2.200 polaznika mektepske pouke, a po zadnjem izvještaju taj broj se prepolovio tako da sada imamo ukupno 1.152 polaznika mektepske nastave. Uzrok takvog stanja su migracije koje pogađaju cijelu zemlju, pa i naš kraj. Ono što je zanimljivo, kolege iz Ljubljane su nam kazale da tamo više od 900 djece pohađa mektepsku pouku. Dakle, to je posljedica migracija, pa se taj broj ovdje smanjuje a tamo povećava jer naši ljudi većinom odlaze u ove bliže zemlje kao što je Slovenija. Kada je u pitanju vjeronauka, na osnovu izvještaja vjeroučitelja mogu kazati da je odaziv učenika na nastavu vjeronauke stopostotni. Za razliku od vjeronauke, odaziv na mektepsku pouku je 90-postotni ali većinom su sva djeca obuhavćena mektebom”, ističe ef. Harčević.

Problem migracija odražava se i na imamski poziv. Tako su u Medžlisu IZ Bužim nedavno imali problem da pronađu imama kojeg bi angažirali na upražnjeno mjesto koje se pojavilo nakon odlaska stalno uposlenog imama. Tek nakon nekoliko konkursa i mjeseci uspjeli su da riješe ovo pitanje.

Migracije se održavaju i na posjete džamijama, zbog čega su bužimske džamije pune onda kada dijaspora dolazi na odmor, kao što je slučaj i u ostalim gradovima Bosanske krajine.

“Ramazan je prije tridesetak godina imao neku svoju posebnost i draž. Kada tadašnje ramazane uporedimo sa ovim danas, možemo kazati da postoji određena razlika, ali mi pokušavamo da animiramo građane i nove generacije da posvete pažnju ovom mubarek mjesecu”, poručuje glavni imam Harčević.

FENA

Cazin

Prije 141 godinu svečano otvorena Gradska džamija u Cazinu

Published

on

Prva džamija sagrađena na mjestu današnje Gradske džamije u Cazinu datira iz 1576 godine, još od vremena Osmanskog carstva.

Teško je oštećena u potresu koji je pogodio Bosansku krajinu  9. novembra 1880.god.

Obnovljena je nakon tri godine i svečano otvorena 2.novembra 1883.godine.

Na svečanosti otvora džamije prisustvovao je tadašnji reis-ul-ulema Mustafa Hilmi ef. Hadžiomerović, član Ulema Medžlisa Sabit beg Kapetanović i bimbaša Rašidagić Bila je dužine 40 m a širine 20 m, sa drvenom munarom.

Usljed starosti munare koja je prijetila da će se srušiti, ista je srušena i napravljena nova kamena munara čiji je arhitekt bio Ljudevit Misoni.

Trenutno je u fazi adaptacije.

Nastavi čitati

Religija

Dovu koju bismo trebali naučiti i učiti iz zahvalnosti prema Allahovom poslaniku Muhammedu a.s.

Published

on

Posljednji Allahov Muhammed sallallahu alejhi we sellem podučio nas je vjeri i vjerskim propisima koji su do nas došli preko uleme, učenjaka, profesora, imama.

Jedna od dova koju bi trebali naučiti iz zahvalnosti prema Muhammedu a.s. za sve što nas je naučio, za sve što je žrtvovao, uradio za nas i što je vodio i što će voditi velike brige na Sudnjem danu zbog nas jeste dova poslije ezana

 

ALLAHUMME  RABBE  HAZIHI–D-DA‘VETI-T-TAMMETI VE-S-SALATI-L-KAIMETI.
ATI  MUHAMMEDENI-L -VESILETE  VE-L-FADILETE VE-D-DEREDŽETE-R-REFI‘ATE
VEB’ASHU  MEKAMEN  MAHMUDENILLEZI  VE’ADTEH.
INNEKE  LA  TUHLIFU-L-MI‘AD.

Prijevod dove:

Allahu moj, Gospodaru ovog savršenog poziva i nastupajućeg namaza.

Podari Muhammedu veliki stepen u Džennetu i posebno dobro i uzdigni ga na uzvišeno mjesto koje si mu obećao. Ti doista ne kršiš obećanje Svoje.

Ko ovu dovu bude učio poslije ezana Muhammed, a.s., će mu biti šefadžija (zauzimat će se za njega) na Sudnjem danu.

 

Komentar dove

Allahu moj, Gospodaru ovog savršenog poziva i nastupajućeg namaza.

  • Ovaj savršeni poziv jeste poziv na najvažniji sastanak sa Gospodarom svih svjetova-namaz. Koliko se puta pravimo gluhi na ezane sa svih strana, kao da se ezan ne obraća meni i tebi nego nekom drugom.

Žalosno je u kakvo smo stanje došli da na prste jedni ruke u svojoj porodici, komšiluku one koji namaz redovno klanjaju, makar u kući. A koliko je tek  malo onih koji u džamiju odu makar dnevno na jedan namaz, ili na neki namaz u toku sedmice osim Džume.

Tebe i mene poziva kako ga poslanik nazva u dovi SAVRŠENI POZIV.

Mi težimo ka najboljem u svemu, odjeći, obući,  stvarima, hrani ali , odbijama savršeni poziv-ezan jer očito ne vjerujemo Allahu.

Ovaj ”savršeni poziv” – ezan, je poziv nama nesavršenim ljudima da se odazovemo na vrijeme jer ne znamo koliko nam je vremena ostalo.

Pitali đaci profesora što se mora klanjati namaz svaki dan, može li da se dan uzme slobodno?

On je odgovorio, da kad bi šejtan imao slobodan dan, da nas ostavi na miru , možda bi i mi imali slobodno.

Naravno šejtan konstatno napada, i neće nas ostaviti na miru. Šejtan želi da sa njim gorimo u Vatri.

Drugi dio dove :

Podari Muhammedu veliki stepen u Džennetu i posebno dobro i uzdigni ga na uzvišeno mjesto koje si mu obećao. Ti doista ne kršiš obećanje Svoje.

Kad nam neko od  ljudi valja u životu, malo ili puno mora čovjek biti zahvalan, posebno roditeljima. Obavezno učiti dove za ljude koji su nama vljali, koji su korisni, dobri za džemata za zajednicu.

 Ne trebamo čekati da neko umre pa da onda za njega učimo dovu.

Kako bismo tek onda trebali učiti dove Allahu za Allahov poslanika Muhammeda a.s., za najbolji stepen u Džennetu.

 On nam je svojim primjerom pokazao kako da budemo sretni na ovom svijetu i da uđemo u vječni Džennet.

Abdullah b. Amr b. El-As, radijallahu anhu, prenosi kako je čuo Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da kaže: “Kada čujete poziv muezina, ponavljajte za njim ono što i on uči. Nakon toga, donesite na mene salavat, jer onaj ko na mene donese jedan salavat, Allah na njega donese deset.

 

Zatim tražite od Allaha, dželle šanuhu, da mi podari el-vesilu.

Zaista je ona stepen u Džennetu koji može dostići samo jedan odani Allahov, dželle šanuhu, rob.

Nadam se i molim Uzvišenog Allaha da ja budem taj rob. Ko za mene bude tražio el-vesilu, bit će mu dopušten moj šefat.” (Muslim, 577) Riječ el-vesile (veliki stepen) koja se spominje u ovom hadisu označava najbolji stepen i položaj u odnosu na sve ostale ljude.

Ovu dovu učim dovu naglas, ne bi li ko od vas zapamtio i naučio Savršeni poziv-ezan  se svaki dan upućuje nama. Muslimanima i muslimankama. Mi slabo reagujemo. Zamislite da te neko svaki da zove na mobitel i ti se nećeš javiti.

To znači da te taj što te zove ne zanima, nije te briga za njega.

Nemojmo sebi dozvoliti da se tako odnosimo prema ezanu, da nas ne zanima, da mislimo da poziva neke druge ljude a ne nas.

Molimo Allaha da se redovno odazivamo na savršeni, potpuni poziv- ezan, da redovno namaz klanjamo i da poslaniku Muhammedu a.s. da najbolje mjesto u Džennetu. Amin

Nastavi čitati

Religija

Da li je muslimanu dozvoljeno da u tužbi protiv poslodavca kod nadležnog suda potražuje i kamatu za neisplaćene plaće?

Published

on

Da li je muslimanu dozvoljeno da u tužbi protiv poslodavca kod nadležnog suda potražuje i kamatu za neisplaćene plaće? Naime, tužio sam svog poslodavca zbog dvije neisplaćene plaće iz 2001., pa me interesuje da li mogu tražiti zakonske zatezne kamate na ovaj iznos od 2001. pa do isplate?ODGOVOR :

Ukoliko je poslodavac imao objektivnih problema zbog kojih nije bio u stanju isplatiti neke plaće, ili smatra da uposlenik nema pravo na njih po osnovu ugovora, pa se povede sudski spor u vezi toga, u tom slučaju uposlenik nema šeri'atskog opravdanja da zahtijeva uz neisplaćene plaće i zakonsku zateznu kamatu.

Ako bi sud presudio u njegovu korist i dosudio da ima pravo i na zateznu kamatu, ne bi mu bilo dozvoljeno uzeti istu od poslodavca za svoje potrebe niti pak da bi je proslijedio u vjersko-humanitarne svrhe, zato što bi to predstavljalo jednu vrstu zuluma.

Ukoliko bi, pak, poslodavac namjerno, bez opravdanja, izbjegavao isplatiti plaće uposleniku, uz priznavanje duga, mišljenja smo da u tom slučaju uposlenik može zahtijevati i zakonsku zeteznu kamatu, ali je dužan istu proslijediti u vjersko-humanitarne svrhe.

To bi predstavljalo jedan vid kazne za učinjeni zulum prema uposleniku i preventivno bi djelovalo na spriječavanju samovolje i nasilničkog ponašanja poslodavaca. U svakom slučaju, nije dozvoljeno, pravedno ili nepravedno dosuđenu, zateznu ili neku drugu vrstu kamate potrošiti na ishranu sebe i svoje porodice osim u krajnjoj nuždi.

islam.ba

Nastavi čitati

Najčitanije