Magazin
Zoran Šprajc objavio koliko je platio piće na Jadranu i izazvao rasprave: Samo se Bosanci ne žale

Šprajc je uz fotografiju računa na kojem je cijena za pet gemišta bila 13,50 eura (26,40 KM) sarkastično poručio: “‘Cijene na Jadranu divljaju’! Cijene na Jadranu: litra i voda u Beach baru u Novalji 101 kunu”.
Cijena po jednom gemištu je bila 2,70 eura (5,30 KM) što se zasigurno ne može okarakterisati kao “divljanje cijena”, međutim, to ipak nije spriječilo rasprave.
Dok su neki pisali kako su pića jeftinija nego u Zagrebu te se šalili da “trebaju biti i skuplja jer je dolje druga klima i zdravi zrak”, nekima je i ovo bilo previše.
“Ustvari, to je pola litre i voda. 5 gemišta od 2 dl u sebi imaju 5 dl vina i 5 dl vode”, glasio je jedan komentar.
U drugom je navedeno kako je turizam luksuz i nije neophodan za preživljavanje: “Uostalom nema Hrvatska jedina more, kome je skupa ima drugih destinacija. Ljudi se više potresaju od cijene cappuccina u kafiću na plaži nego pošto su gorivo i hrana u samoposlugama”.
Među reakcijama posebno se istaknula ona o gostima iz Bosne i Hercegovine, a u kojoj je navedeno: “Jedino se Bosanci ne žale na cijene na Jadranu, ono što ima to se i potroši. Ova prestižna elita iz EU što bi izas*ali to bi i pojeli, samo da ne košta”.
“Nije voda skupa nego smo mi siromašni…osim onih koji kupe tu vodu, a mi koji nećemo ili ne možemo kupiti tu famoznu bocu vode nismo njima niti interesantni….kao ni oni nama, tako da što se mene tiče nek je stavi i 50 eura potpuno mi je svejedno”, glasio je još jedan komentar.
Dok gemišt od 2,70 eura mnogima nije skup, nerijetko u medije dospiju vijesti o astronomskim cijenama u lokalima.

Magazin
VIDEO Pogledajte kako Ducati i Lamborghini komuniciraju i izbjegavaju nesreće

MOTOCIKL i auto dijele informacije i sprečavaju opasne situacije.
Sve je više prednosti povezivanja sustava pozicioniranja između motocikla i automobila. Pokazala je to i posljednja demonstracija Ducatija na Demo Eventu organiziranom u Lausitzring u organizaciji CMC-a (Connected Motorcycle Consortium).
CMC je internacionalno udruženje osnovano 2016. godine koje okuplja vodeće proizvođače motocikala s ciljem integracije dvokotača u nove sustave povezivanja sudionika u cestovnom prometu. Jedan od ciljeva razvoja V2V (Vehicle to Vehicle) komunikacijske tehnologije je i sigurnost u prometu, a ona se posebno tiče vozača motocikala.
Kako bi pokazali prednosti primjene V2V tehnologije, Ducati se udružio s Lamborghinijem i u praksi pokazao situacije u kojima čini promet osjetno sigurnijim. Izbor je pao na tri najopasnija scenarija, i to pretjecanje uz lošu vidljivost za motociklistu, nailazak na raskršće uz lošu vidljivost i istovremeno skretanje ulijevo na raskršću kad je loša vidljivost motocikla.
U sva tri slučaja koje autori definira kao IMA (Intersection Movement Assist), LTA (Left Turn Assist) i DNPW (Do Not Pass Warning) vozači dobivaju informaciju o opasnosti situacije i potrebi za odustajanjem od određenog manevra. Ovakvim upozorenjem povezani sudionici u prometu izbjegavaju ulazak u opasne situacije, što čini vožnju daleko sigurnijom.
Cazin
Neobična i lijepa vijest: Banane rodile u Cazinu (FOTO)

Na prostoru općine Cazin, konkretno na Ostrošcu, zabilježeno je iznenađujuće i lijepo dešavanje – uspješan uzgoj banana. Ova vijest svakodnevno donosi nove, neobične i ohrabrujuće priče iz tog područja.
Očito je da klimatske promjene nisu utjecale samo na Sanski Most, već i na općinu Cazin, gdje se sada mogu uspješno uzgajati različite, do nedavno nezamislive sorte voća i povrća.
Magazin
(VIDEO) Samovozeći autobus krenuo na prve vožnje u Europi

OVAJ autobus nekonvencionalnog izgleda je najava uvođenja samovozećeg javnog prijevoza.
Tvrtka Aurrigo već godinama radi na sustavima autonomnog upravljanja. Sada, nakon višegodišnjeg razvoja, predstavlja prototip samovozećeg autobusa kao dio projekta razvoj autonomnog električnog vozila koji sufinancira Europska Unija.
Ime mu je Auto-Shuttle, a upravo je počeo s testiranjem na ograničenim lokacijama u Češkoj Republici i Velikoj Britaniji. U prvoj fazi će imati operatera za upravljačem kao osiguranje ako se pojavi kakva greška. U bliskoj budućnosti vozit će i bez fizički prisutnog operatera u autobusu, ali uz konstantno prisutan bežični nadzor spreman da u svakoj nepredviđenoj situaciji preuzme kontrolu nad vozilom, piše Index.hr.
Tvrtka se nada da će uspjeti razviti tehnologiju za potpuno autonomno upravljanje koje bi se potom moglo primijeniti u javnom prijevozu. Zasad ovi autobusi prometuju na ograničenim lokacijama u Brnu i Pragu u Češkoj te Milton Keynesu u Velikoj Britaniji.
Auto-Shuttle se oslanja na tehnologiju LiDAR-a u kombinaciji s kamerama, a tehnologiju je u potpunosti razvila tvrtka Aurrigo. Autobuse pokreće elektromotor snage 30 KS, voze brzinom do 20 km/h, a doseg je 120 km. Nastao na osnovi prvotno razvijenog vozila za četiri osobe, ima kapacitet deset putnika. Trenutno u Pragu voze praškim sajmenim prostorom Výstaviště Praha.
-
BiHprije 1 dan
Dodik iz Beograda odgovara Komšiću: ‘Ne želi Srbija rasparčati BiH, nego ja’
-
BiHprije 3 dana
Stevandić prijeti: “Bilo kakva mogućnost pritvora ili atak na sigurnost predsjednika RS, put je za naše otcjepljenje”
-
Smrtovniceprije 1 dan
Na Ahiret preselio Hadžipašić (Emin) Hamdija – Vrlja
-
Smrtovniceprije 1 dan
Na Ahiret preselio Beganović (Mehe) Zuhdija
-
Cazinprije 2 dana
Cazin u protekla 24 sata: Na benzinskoj pumpi ukraden auto; U školi se potukle četiri učenice
-
BiHprije 6 dana
Čovićevi mediji nazvali Bećirovića smradom: “Velika sramota na Vlašiću, bošnjački nacionalisti podigli veliku zastavu tzv. Republike BiH”
-
BiHprije 6 dana
Dodik traži “krivce” koji su izdali pasoš Schmidtu: ‘O tome se vodi istraga u Njemačkoj’
-
Covid-19prije 4 dana
Val zaraze je neuobičajeno rano: Maske se vratile na ulice njemačkog grada