Connect with us

BiH

Cijene u BiH nezaustavljivo skaču: Pogledajte koliko sada košta paleta drva

Published

on

U oglasima je gotovo nemoguće naći paletu cijepanog drveta jeftiniju od 250 KM, a jedan oglašivač iz Ribnika prodaje je i za 200 eura. Malo povoljniji je oglašivač iz Vlasenice, koji paletu cijepane bukve i cera nudi za 300 KM

Sa dozvolom izvoza cijepanog drveta iz BiH drastično je poskupio taj proizvod u RS-u pa tako paleta sada dostiže čak 400 maraka, a kako bi suzbili mešetarenje dio udruženih drvoprerađivača planira formirati regionalna skladišta na kojima bi se ogrjevom snabdijevalo lokalno stanovništvo po pristupačnim cijenama.

Iako je ljetos dogovoreno da će paleta drveta za domaće potrošače koštati 180 KM plus PDV, na pragu sezone grijanja i nakon podizanja rampe za izvoz cijene su otišle u nebo.

U oglasima je gotovo nemoguće naći paletu cijepanog drveta jeftiniju od 250 KM, a jedan oglašivač iz Ribnika prodaje je i za 200 eura. Malo povoljniji je oglašivač iz Vlasenice, koji paletu cijepane bukve i cera nudi za 300 KM, piše Srpskainfo.

Predsjednik Udruženja drvoprerađivača drvnih sortimenata niže vrijednosti RS Đorđe Brkić kaže da u RS-u posluje na desetine malih firmi koje se bave proizvodnjom cijepanog drveta, te da je nemoguće ispratiti sve nepravilnosti na tržištu.

– Za sada nismo imali primjedaba na članice udruženja, ali oko 20 posto firmi koje posluju na domaćem tržištu nisu naši članovi. S druge strane, ne možemo nikoga natjerati da se pridržava dogovora. To je kao u saobraćaju, bez obzira na ograničenje brzine mnogi vozači nagaze gas. Također, u Srpskoj je mnogo privatne šume, ti ljudi imaju pravo da odrede cijenu koju žele – kategoričan je Brkić.

Kako bi uredili tržište i stali u kraj mešetarenju, Brkić kaže da su zajedno sa Privrednom komorom RS došli na ideju da osnuju četiri centralna stovarišta na kojima će se snabdijevati penzioneri i ostalo lokalno stanovništvo.

– Stovarišta će biti u Banjaluci, Bijeljini, Prijedoru i Doboju. Cijena palete cijepanog drveta koštaće 180 KM plus PDV, odnosno 210 maraka s tim da građani neće moći kupiti više od sedam-osam paleta koliko je potrebno jednom domaćinstvu. Ograničenje uvodimo kako ne bi bilo preprodaje – rekao je Brkić i dodao da će skladišta biti formirana u narednih sedmicu, dvije te da će banjalučko biti smješteno u Ramićima.

Brkić je pojasnio da će svaki drvoprerađivač biti u obavezi da centralnim stovarištima isporuči određene količine robe.

– Na osnovu ugovora koje imamo sa “Šumama Srpske” o isporuci sirovine odredit ćemo količine koje će firme morati isporučiti skladištu. Oni koji ne budu poštovali dogovor biće isključeni iz udruženja, a nastojat ćemo i da im se obustavi isporuka sirovine. To je neophodno da bismo uredili tržište na kojem izgleda vlada velika zavrzlama. Kad budemo imali skladišta, neko može u oglasima da prodaje paletu i po 1.000 KM, to neće biti naša stvar – navodi Brkić i dodaje da će prodaju na stovarištima nadzirati Privredna komora RS.

Kada je u pitanju izvoz, Brkić kaže da roba ka zapadnoj Evropi putuje veoma sporo zbog problema sa transportom.

– Povratne ture iz Evrope kasne. Naši kamioni se danima zadržavaju na zapadu jer čekaju utovar da se ne bi vraćali prazni – kazuje Brkić.

PELET

Dogovor oko cijene ne poštuje se ni kada je u pitanju pelet, a predsjednik Asocijacije certifikovanih proizvođača tog energenta u BiH Goran Ivanović kaže da je 480 KM plus PDV, koliko je ljetos dogovoreno, neisplativ iznos jer je u međuvremenu došlo do rasta troškova.

– Tona peleta sada košta između 600 KM i 700 KM, a robe nema na stovarištima. Sve što se proizvede isporučujemo domaćim kupcima. Problem svih problema jeste manjak sirovine – rekao je Ivanović.

BiH

Građani (i dalje) odlaze iz BiH: Prije su poslodavci birali radnike, danas je obrnuto – i neka je

Published

on

By

Hrvatskoj treba 15 do 20 dana da uveze radnike, a nama godina, žale se poslodavci u BiH

Dok se Bosna i Hercegovina posljednjih godina suočava s deficitom radnika, sve je više građana koji se odlučuju za rad u inostranstvu. Rijeke ljudi ispred stranih ambasada i agencija koji traže dozvole za rad su samo jedan od dokaza koji govore tome u prilog.

A zašto nam odlazi radna snaga? Razloga je, kako kažu iz Vanjskotrgovinske komore BiH, mnogo.

ODSUSTVO PERSPEKTIVE

Osnovni su: mali izbor poslova u struci, niske plate (visoka opterećenja za poslodavce), visoki troškovi života za nivo prosječne plate, visok nivo političke nestabilnosti, gubitak nade u mogućnost promjene sistema, odsustvo perspektive za budućnost djece i neusklađenost obrazovnog sistema sa tržištem rada.

– BiH uglavnom napuštaju ljudi sa deficitarnim zanimanjima u EU kao što su: programeri, ljekari i drugo medicinsko osoblje, visokoobrazovana radna snaga. S istim problemom se susreću i zemlje regiona, tvrde iz Komore.

U Agenciji za rad i zapošljavanje BiH još nemaju sve podatke za 2023. kada su u pitanju suficitarna i deficitarna zanimanja

Predsjednik UO Udruženja poslodavaca FBiH Adnan Smailbegović kaže da veliki broj radnika nedostaje i u industrijskom i ugostiteljskom sektoru.

Tamo gdje su proizvodnja, mašine, teži fizički rad… Niko neće da radi to, jer su u pitanju teški fizički poslovi. Nikome se ne radi, valja se na skelu popeti, miješati beton. E sad, ko radi ove zahtjevne poslove, radije će otići vani, jer je puno bolje plaćen tamo, kompletna građevina je tamo. Naši radnici odoše u sezoni, a i mimo nje prema Hrvatskoj i ostalim evropskim zemljama. U BiH ostaje velika praznina, priča on.

 

Ta praznina se osjeti u privrednom sektoru. Ako se trend nastavi, poslodavci će, kažu iz VTK-a, ali i Udruženja poslodavaca, morati uvoziti radnike.

– Taj proces je već počeo, tako da na gradilištima u BiH imamo radne snage iz Turske, Kuvajta, Bangladeša, Nepala, Kine i drugih zemalja. Poslodavci su pokrenuli inicijativu kod nadležnih institucija kako bi im olakšali procedure zapošljavanja radne snage iz inostranstva, a najveća je potražnja stranih radnika raznih profila kao što su: voćari, stočari, pekari, tesari, zidari, moleri, vozači u međunarodnom saobraćaju… BiH nedostaju i radnici u proizvodnji i sektoru turizma, a većom liberalizacijom tržišta rada u zemljama zapadne Evrope, kao i svakodnevnim odlaskom radno sposobnog stanovništva iz BiH, ovaj problem bi mogao postati još izraženiji, tako da su i strahovi opravdani, ističu u VTK-u.

Smailbegović smatra da se procedura zapošljavanja stranaca mora olakšati.

– Nažalost, kod nas je to još tabu i zato nije zaživjelo u punom kapacitetu. Imamo malo stranaca koji rade, odnosno oko 4.000 izdatih dozvola. Ove godine su kvote povećane na šest hiljada. Ali, nisu problem ni kvote koliki su problem procedure koje su jezivo kompleksne i spore. Treba vam godina da dovedete jednog radnika. Hrvatska je to odlično riješila, 15 do 20 dana im treba da dovedu radnika i oni danas imaju 170.000 stranih radnika na spisku, ističe Smailbegović.

Svi oni kojih se tiče odlazak radne snage iz BiH su složni u jednom – problem treba riješiti sistemski. Šta to znači?

– Visoke stope nezaposlenosti u Bosni i Hercegovini, dužina čekanja zaposlenja samo su neki od pokazatelja da obrazovni sistem, odnosno ponuda radne snage ne odgovara zahtjevima potražnje i da je nužno napraviti promjene u tom segmentu. Istovremeno, primanja nisu jedini razlog odlaska, nego sveukupna slika BiH koja nužno treba povoljniji poslovni ambijent, stabilnost i rasterećenje privrede, ističu iz VTK-a.

Poslodavci i VTK slažu se u jednom: Za ljepšu budućnost potrebni su sistemsko prilagođavanje tržištu rada, kvalitetni programi, kvalitet nastavnika i mreža škola uz kvalitetno osiguranje obavljanja nužne prakse, više praktičnog rada i posjete proizvodnim kapacitetima pri obrazovanju učenika i studenata za budući poziv. Smailbegović dodaje da u set rješenja treba da uđe i zapošljavanje studenata, penzionera i osoba sa invaliditetom, piše Oslobodjenje.

IMA KO HOĆE

Osvrće se i na donedavnu floskulu brojnih poslodavaca u BiH: “Ako nećeš ti, ima ko hoće da radi”.

– Prije su poslodavci birali radnike, jer je tržište bilo takvo, puno radne snage, a danas se ta situacija okrenula i neka je. Radnici biraju poslodavce i tome se jednostavno svi moramo prilagoditi, objašnjava Smailbegović.

Iz VTK-a, ipak, daju tračak nade u bolje sutra.

– Nedavna odluka Evropskog vijeća za otvaranje pregovora s Bosnom i Hercegovinom donosi jednu vrstu ekonomske sigurnosti, daje dobar signal za strane investitore, mogućnost povećanja zaposlenosti i otvara dodatne mogućnosti za nove poslovne prilike, posebno u vanjskotrgovinskoj razmjeni i kreiranju povoljnijeg poslovnog okruženja u našoj zemlji. Stoga bi pregovori sa EU eventualno mogli smanjiti odlazak kvalificirane radne snage, zaključuju u Komori.

Nastavi čitati

BiH

Vlada FBiH se časti novim automobilima, najskuplje će dobit Nikšić i Bradara

Published

on

By

Najskuplje automobile visoke klase dobit će Nikšić i Bradara, dok će Mijatović i Kraljević voziti ona kategorisana kao srednja klasa čija je cijena ‘samo’ 120 000 KM.

Vlada FBiH odobrila je Službi za zajedničke poslove organa i tijela Federacije Bosne i Hercegovine nabavku službenih putničkih automobila, i to za potrebe budžetskih korisnika u vrijednosti od čak milion i pet stotina sedamdeset hiljada maraka!

Ova odluka Federalne vlade objavljena je u Službenim novinama FBiH iz koje je vidljivo da se automobili nabavljaju za premijera FBiH Nermina Nikšića, Ured predsjednice FBiH Lidije Bradare, te dvojice dopremijera FBiH koji su ujedno ministri razvoja, poduzetništva i obrta, te finansija, Vojina Mijatovića i Tonija Kraljevića, piše Raport.

Vozila po klasama

Vozila koja će biti kupljena u ovoj godini kategorisana su po klasama i to na nižu, srednju i visoku.

Najskuplje automobile visoke klase i to po 150.000 KM dobit će Nikšić i Bradara, dok će Mijatović i Kraljević voziti ona kategorisana kao srednja klasa čija je cijena ‘samo’ 120.000 KM.

Odluka o kupovini službenih automobila objavljena u Službenom listu

Novi automobili kupuju se i za federalna ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, unutrašnjih poslova, pravde, trgovine, raseljenih osoba i izbjeglica i to po cijeni od 90.000 KM po jednom automobilu.

Ministarstvo prostornog uređenja dobit će jedno vozilo od 90.000, a drugo od 45.000 KM.

Kreće procedura

Ministarstvo za pitanja boraca i invalida odbrambeno oslobodilačkog rata dobija vozilo vrijednosti 45.000, a kulture i sporta automobil od 50.000 KM, koliko će biti izdvojeno i za vozilo za potrebe Ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta.

Za Poreznu upravu FBiH namijenjena je nabavka vozila vrijednosti 135.000 KM, za Federalno tužilaštvo vozilo vrijedno 90.000 KM, a za Službu za zajedničke poslove organa i tijela Federacije BiH vozilo od 90.000 KM.

Odluka o odobravanju novca za nabavku automobila na snagu stupa sutra, pa će Služba vjerovatno odmah krenuti u proceduru kupovine automobila.

Nastavi čitati

BiH

Tragična nesreća u BiH: Radnik (39) pao s električnog stuba i poginuo

Published

on

By

Lice mjesta je osigurano od strane službenika PS Stolac, a s navedenim su upoznati dežurni tužilac i inspektori Ministarstva rada

 

 

Radnik iz Nevesinja pao je u četvrtak s električnog stuba u Stocu i poginuo, doznaje se u petak u MUP-u Hercegovačko-neretvanskog kantona.

“PS Stolac prijavio je S.L. da je u industrijskoj zoni s električnog stuba pao S.S. (1985.) iz Nevesinja, radnik poduzeća ‘ARS INŽINJERING’ Banja Luka. Isti je od zadobivenih povreda smrtno stradao što je konstatirano od strane dežurne liječnice Doma zdravlja Stolac”, kaže se u policijskom izvještaju.

Lice mjesta je osigurano od strane službenika PS Stolac, a s navedenim su upoznati dežurni tužilac i inspektori Ministarstva rada, javlja Fena.

Uviđaj su izvršili službenici Odjela krim. policije PU Čapljina.

Nastavi čitati

Najčitanije