Connect with us

USK

Dok bh. dio aerodroma Željava još čeka registraciju, sav turizam je u hrvatskom dijelu (FOTO)

Published

on

Aerodrom Željava kod Bihaća smješten je u dvije države. Turistički dio, onaj interesantniji, smješten je u Hrvatskoj, a piste koje se nalaze u BiH uskoro će biti i registrovano sletjelište aviona generalne avijacije koji bi dolazili iz Evrope u našu državu.

Željava je nekada bio najveći aerodrom na prstoru bivše Jugoslavije, a uništen je 1992. godine. Na pistama Željave koje se nalaze na području BiH vrijedno rade članovi Aero kluba “Željava”, a podršku u svojoj ideji nedavno su dobili i od vlasti koja planira deminiranje ovog područja.

Bivši vojni aerodrom

Nakon primopredaje dijela bivšeg vojnog aerodroma Željava kod Bihaća, koji je dodijeljen AK “Željava” na period od deset godina, članovi Aero kluba “Željava” svakodnevno rade na unaprijeđenju i iskorištenju ovog potencijala. S obzirom da su u Republici Hrvatskoj smještene garaže i piste te stari avion koji je posebno interesantan turistima, na području BiH se nalaze dvije piste oko kojih se nalaze minska polja.

Član AK “Željava” Hamdija Mešić kaže da već četiri godine rade na sanaciji, da su zakrpili sve rupe koje su bile na pisti nakon miniranja 1992. godine i stavljanja istih van funkcije, ali i da je kompletan teren okolo miniran.

Također, naglasio je da su piste u funkcionalnom stanju, te da se čeka košenje trave i uređenje pista nakon deminiranja i uspostave letjelišta.

“Dobili smo kontejnere od EU koje ćemo koristiti za budući granični prijelaz. U jednom će biti Granična policija BiH, u drugom kancelarije kluba dok će treće biti iskorišten za zajedničke prostorije. Nedavno smo na inicijativu ministarstva sigurnosti BiH održali sastank sa Sašom Kecmanom i direktorom BHMAC-a Sašom Obradovićem te koordinatorom IOM-a Rozić gdje je predstavljen projekt BHMAC-a za deminiranje Željave. Dogovoreno je da IOM to finansira kao ‘obavezu’ Bihaću zbog migrantske krize, a čitav projekt košta oko 150.000 eura. Nakon deminiranja terena ulazimo u registraciju letjelišta”, kazao nam je Hamdija.

Predsjednik AK Željava Dževad Mešić pojašnjava da avioni iz Evrope često stižu u Bihać te da trenutno slijeću na sportski aerodrom u Golubiću.

Generalna i ultralaka avijacija

“To je uglavnom generalna i ultralaka avijacija koja slijeće na sportski aerodrom Golubić dok se ne riješi status Željave. Mi smo do sada imali devet letjelica koje su došle u Bihać, a očekujemo ih još mnogo do kraja sezone”, pojasnio je Dževad.

Da bi se stiglo do turističkog dijela Željave, odnosno, onog u Republici Hrvatskoj, potrebno je da se putuje nešto više od 20 kilometara, do graničnog prijelaza Izačić, a zatim do aerodroma u Hrvatskoj. Putovanje, ovisno o gužvi traje više od sat vremena, a fizička udaljenost jednog i drugog dijela aerodroma u BiH i Hrvatskoj je oko 300 metara. Na pitanje, kako bi se to moglo riješiti, odnosno, da se lakše organizuju turističke ture Željavom iz BiH u Hrvatsku i obrnuto, Hamdija nam je kazao da postoji način, ali da je potrebna volja.

“Do sada je praksa bila da idemo na GP Izačić jer ne postoji drugi način da dođemo hrvatske strane Željave. Pričali smo u ministarstvu sigurnosti na tu temu, da pokušamo napraviti privremeni granični prijelaz na letjelištu tako da bi ljudi, koji dođu s avionima, mogli doći u hrvatski dio piste. Mi imamo razumijevanje s naše strane, ali se to mora iskoordinirati sa Republikom Hrvatskom. Došli smo na ideju da ćemo ići u Hrvatsku, kod načelnika Plitvica, jer ovo područje pripada njima, pa da vidimo kako to možemo riješiti. Siguran sam da su zainteresirani za taj vid saradnje jer je i njima u interesu da se poveća turistička ponuda”, dodao je Hamdija Mešić.

Na pitanje da li su građani Bihaća svjesni mogućeg potencijala Željave, nekada najvećeg aerodroma u Jugoslaviji, odgovorio je da iz godine u godinu ljudi prepoznaju trud, da imaju i podršku vlasti i kantona te privatnih firmi, ali i da sreća prati hrabre.

“Sve ide teško i svaki naredni korak je teži. Sreća prati hrabre, ali imamo i podršku od državnih ministarstava, Federacije BiH i vjerujem da bi registracija letjelišta trebala biti samo formalni dio kada se završi deminiranje”, kaže Mešić.

Posjeduje dvije piste

Na kraju je zaključio da se 30 godina slušala priča kako Željava ne može biti ništa, da je blizu granice i da je nefunkcionalna te da su s radnicima prepoznali vrijednost projekta za koji im danas čestitaju na uliic.

“Potencijal je sada vidljiv svima. Ovo je za sad samo letjelište, a može postati i veći aerodrom jer posjeduje dvije piste. Pista 5 je dužine 1.300 metara, poletni dio 950 metara sa 15 metara širine te Pista 2 dužine 2.500 metara širine 24 metra, od čega je klub dobio 1.650 metara na upravljanje”, zaključio je Mešić za kraj razgovora.

klix

USK

Bosanska Krupa: Muškarac teško povrijeđen prilikom pada s krova garaže

Published

on

By

U naselju Pištaline, na području grada Bosanska Krupa, dogodila se nesreća u kojoj je povrijeđena jedna osoba.

Muškarac H.J. (54) prilikom rada na krovu garaže izgubio je ravnotežu i pao s visine na betonsku podlogu ispod.

Kako saznajemo, nesreća se desila jučer tokom popodnevnih sati. Muškarac je, prema svemu sudeći, nespretno stao na krov garaže, što je izazvalo njegov pad. Prilikom pada, zadobio je teške povrede, te je odmah prevezen u Kantonalnu bolnicu u Bihaću.

Ljekari su mu pružili hitnu medicinsku pomoć, a zbog ozbiljnosti povreda, H.J. je zadržan na Odjelu ortopedije na daljem liječenju i oporavku. Njegovo stanje je stabilno, ali će biti pod stalnim nadzorom zdravstvenih radnika.

Continue Reading

USK

USK – U sudaru traktora i automobila jedna osoba teško povrijeđena

Published

on

By

U jučerašnjoj teškoj saobraćajnoj nesreći koja se dogodila u ulici Biščani u Bosanskom Petrovcu, jedna osoba je zadobila teške povrede.

Nesreća se dogodila kada je automobil, uslijed neprilagođene brzine, udario u prikolicu traktora koji je bio u pokretu.

Prema informacijama s terena, vozač automobila nije uspio na vrijeme reagirati i udario je u traktor, usljed čega je vozač traktora zadobio teške povrede. Povrijeđeni vozač traktora odmah je prevezen u Kantonalnu bolnicu, gdje mu je ukazana ljekarska pomoć. Njegovo stanje je trenutno stabilno, ali se nalaze pod stalnim nadzorom medicinskog osoblja, piše Dijasporainfo.

Policija je odmah izašla na mjesto nesreće, a nakon uviđaja, vozač automobila je priveden i sumnjiči se za počinjenje “teških krivičnih djela protiv sigurnosti javnog prometa”. Istraga je u toku kako bi se utvrdili svi detalji nesreće, a sumnja se da je neprilagođena brzina vozača automobila bila glavni faktor koji je doprinio ovoj tragičnoj situaciji.

Continue Reading

USK

Premijer Hušić odgovorio Ružniću: “Vlada Unsko-sanskog kantona je stabilna”

Published

on

By

Premijer Unsko-sanskog kantona Nijaz Hušić oglasio se povodom izjava koje je bivši premijer tog kantona Mustafa Ružnić dao medijima nakon prelaska zastupnice Senite Handukić u Narodni evropski savez.

Ružnić je tom prilikom naglasio da ta stranka svakodnevno radi na smjeni aktuelne kantonalne vlade, nagovijestivši da imaju rok do kada planiraju promjene u vlasti, koji za sada ostaje interno pitanje između njih i njihovih partnera.

Hušić je, reagirajući na te izjave za Fenu, istakao da je Unsko-sanski kanton politički stabilan te da javnost može jasno vidjeti ko u političkom prostoru tog kantona djeluje kao faktor stabilnosti, a ko ima za cilj rušenje postojeće vlasti.

“Vlada Unsko-sanskog kantona je stabilna, a klubovi zastupnika SDA, SDP i NiP-Pomak u Skupštini Unsko-sanskog kantona opredijeljeni su da zajedno nastave upravljati kantonom na zakonit, predvidljiv i dijaloški način”, poručio je Hušić, naglašavajući predanost zakonitosti i kontinuitetu trenutne vlasti.

Hušić je ocijenio kako postoje političari i stranke koje bez valjanih argumenata pokušavaju stvoriti medijski i politički pritisak na vladajuću većinu i kantonalnu Vladu. “Vlada USK i njeni članovi dokazali su dosadašnjim radom svoju kompetentnost i integritet kako na profesionalnom tako i na ljudskom nivou”, smatra Hušić.

Navodi da je sadašnja vlada posvećena dugoročnim ciljevima stabilnosti i funkcionalnosti kantonalnih institucija.

“Za nas, kao predstavnike političkih stranaka koje su odgovorne za izvršnu i zakonodavnu vlast u kantonu, ne postoji dilema”, stojimo iza aktuelnog saziva Vlade.

To se zove politička lojalnost i uvjerenje u ispravnost onoga što radimo u proteklih godinu dana, u duhu saradnje i dogovora – kaže Hušić.

Dodao je kako trenutne aktivnosti kantonalne vlade nisu motivirane predizbornim interesima, već su rezultat odgovornog pristupa temeljenog na programu rada, koji je usmjeren na stabilnost i interese građana USK.

“To jasno pokazuje koje političke stranke u ovom trenutku preuzimaju odgovornost i rješavaju probleme, dok druge provode strategiju rušenja vlasti pripremajući se za naredne izborne cikluse”, zaključio je Hušić.

Oglasili su se i klubovi zastupnika SDA, SDP-a i NiP-Pomaka u Skupštini Unsko-sanskog kantona ističući da krajiška javnost vidi ko je faktor stabilnosti, a ko ima agendu rušenja, saopćila je SDA USK.

Potvrdili su Hušićeve riječi da je Vlada USK stabilna.

Continue Reading

Najčitanije