Connect with us

USK

Evo šta o tome kažu iz MUP-a USK: Počela registracija motora na šest mjeseci u pojedinim kantonima

Published

on

Zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u Bosni i Hercegovine je još prije četiri godine omogućio registraciju motocikala na period od šest mjeseci, ali se i dalje čeka Pravilnik o registriranju vozila.

Nacrt ovog pravilnika Ministarstvo prometa i komunikacija BiH je završilo tek prošle godine i još nije usvojen.

U međuvremenu su pojedini kantoni u ovoj godini počeli omogućavati registraciju motocikala na period manji od godinu, odnosno na minimalno šest mjeseci. U nekim to i dalje nije moguće pa su i vozači motocikala u neravnopravnom položaju.

Prema podacima BIHAMK-a, u prošloj godini je u našoj zemlji bilo registrirano oko 19.000 mopeda i motocikala.

Radi se o vozilima koje vlasnici realno ne mogu voziti cijelu godinu zbog vremenskih prilika. Stoga je i zakon 2018. godine izmijenjen pa je predvidio da se “s kraćim rokom važenja, koji ne može biti kraći od šest mjeseci”, mogu registorvati motocikli, tricikli, četverocikli i laki motocikli.

Hadis Jusić, zastupnik SDA u Skupštini Unsko-sanskog kantona, nedavno je na sjednici Skupštine USK istakao da se u nekim policijskim upravama na području ovog kantona može registrirati motor na manje od godinu, a u Bihaću, naprimjer, ne može, što je ocijenio apsurdnim.

Iz MUP-a Unsko-sanskog kantona odgovoreno je da odredbu državnog zakona o registraciji motocikala na period kraći od godinu primjenjuju sve njihove organizacione jedinice, a prva koja je to počela raditi je ona u Sanskom Mostu koja je prva i dobila takav zahtjev.

Dodaju da se i u Bihaću počelo sa registriranjem motocikla na period kraći od godinu, ali ne kraći od šest mjeseci nakon što su i oni dobili prvi takav zahtjve u maju.

Iz MUP-a USK su napomenuli da se registracija vozila vrši na zahtjev stranaka, a ne po službenoj dužnosti.

Međutim, ukoliko vozači motocikala ne znaju za tu mogućnost, onda je ne mogu ni zahtijevati. Prema informacijama koje smo dobili od pojedinih vozača motocikala, na period od šest mjeseci moguće je registrirati motor i u Kantonu Sarajevo, dok, primjera radi, to i dalje nije moguće u Hercegovačko-neretvanskom kantonu, što nam je iz iskustva potvrdio Ljudevit Marić, portparol MUP-a HNK.

U Udruženju društava za osiguranje u FBiH pojasnili su da su za primjenu zakona i pravilnika, kada su u pitanju sva motorna vozila, zadužena ministarstva unutrašnjih poslova kantona.

Potvrdili su da se novi Pravilnik o registriranju vozila na državnom nivou još čeka.

Izjavu iz Udruženja društava za osiguranje RS-a nismo uspjeli dobiti jer se niko nije javljao na telefon.

USK

Na području USK postavljeni najnapredniji radari, imaju optičko prepoznavanje znakova

Published

on

By

Ministarstvo unutrašnjih poslova Unsko-sanskog kantona odlučno je u borbi za suzbijanje kršenja saobraćajnih propisa i osiguravanja sigurnosti za sve učesnike u saobraćaju.

Obavještavamo javnost da smo stavili u funkciju stacionarni radarski sistem sa OCR kamerama sa mogućnošću optičkog prepoznavanja znakova.

Ovaj sistem registruje prekršaje prekoračenja brzine, sa mogućnošću prepoznavanja registarskih tablica, prati kretanje učesnika u saobraćaju kao i neregistrovana vozila.

Prilagodite brzinu kretanja u saobraćaju i poštujte ograničenja brzine kretanja, čuvajte svoj i tuđe živote.

Nastavi čitati

USK

Incident tokom rutinske kontrole u Bihaću: Krijumčar migranta fizički napao policajca

Published

on

By

U bihaćkom naselju Ružica došlo je do incidenta koji je potresao kada je policijski službenik napadnut od strane krijumčara migrantima.

Prema našim saznanjima, policija je zaustavila kombi vozilo u kojem su se nalazili migranti, kako bi obavila standardnu kontrolu.

Međutim, situacija je eskalirala kada je vozač kombija, identificiran kao osoba porijeklom iz Turske, fizički napao policijskog službenika.

Incident se dogodio tokom rutinske kontrole, kada je vozač odbio surađivati s policijom te je nasilno reagirao na zahtjeve službenika.

Nakon napada, vozač je brzo lišen slobode od strane policije i prevezen u Policijsku stanicu Bihać radi daljnjeg ispitivanja. Očekuje se da će protiv njega biti podignute odgovarajuće optužnice zbog napada na policijskog službenika i krijumčarenja.

 

Nastavi čitati

USK

Selo u Krajini od burne historije do demografske pustoši: Nas u porodici ima 14, ovdje živi samo pet

Published

on

By

Svi seoski putevi su asfaltirani, svako domaćinstvo ima struju i vodu, telefon i internet priključak, većina ima odvoz komunalnog otpada.

Velikokladuška mjesna zajednica Todorovo broji oko 4000 stanovnika u pet naselja i to centar Todorovo, Vejinac, Čelinja, Mrcelji i Golubovići. Osmanilije su ovo mjesto pokušavali osvojiti 20 punih godina, a pod osmansku vlast je palo tek 1578. godine. Odbranu grada je predvodio Mihajlo Todor, a zbog njegove upornosti u odbrani, Osmanlije su mu dali nadimak “deli“ što znači “lud“. Zbog iste te upornosti mjesto Novigrad prozvaše Todor Novi, a nedugo zatim i Todorovo.

 

Starost stanovništva je 35 godina

Prema popisu stanovništva iz 1991. godine, Todorovo je imalo oko 5500 stanovnika, a danas ih je upola manje. Prosječna starost stanovništva je 35 godina. Svi seoski putevi su asfaltirani, svako domaćinstvo ima struju i vodu, telefon i internet priključak, većina ima odvoz komunalnog otpada.

Todorovo je od Velike Kladuše, koja je administrativni centar ovog područja, udaljeno oko 20-ak kilometara, od Bužima oko 10 kilometara, od Cazina oko 20 kilometara i od Bihaća nešto manje od 50 kilometara.

Todorovska brda su razvođe rijeka Glinice i Kladušnice.

 

Mještanin koji dobro poznaje historiju sela Nedžad Behrić kaže da danas u Todorovu egzistira nekoliko manjih poslovnih subjekata i to uglavnom u privatnom vlasništvu, a nekoliko većih čiji su vlasnici ljudi iz Todorova, smješteni su u Velikoj Kladuši pa čak i van granica BiH.

-Stanovništvo je uglavnom uposleno u preduzeća koja rade i posluju na području općine Velika Kladuša, rade u poljoprivredi – kooperanti proizvođači ili su van granica BiH. Kada je u pitanju školstvo, podaci su loši kao i na području ostalih općina i gradova Unsko-sanskog kantona – ističe Behrić.

Migracija

Zbog, kako je rekao, demografskog sloma koji je uzrokovan dijelom lošim odnosom nataliteta i mortaliteta, te ogromnim brojem vanjskih migracija, broj učenika u centralnoj i područnim školama smanjuje se iz godine u godinu.

– Ovdje u Todorovu je najviše roletni spuštano. Moji su svi vani, imamo samo jednog sina koji živi i radi u Bihaću kao ljekar. Vodio sam ga u Švicarsku i upoznao s ljekarima kojima idem tamo. Rekli su mu čim nauči jezik može da dođe. Na njemu je da li će ostati ovdje ili će otići. Meni ne treba ništa, imam hvala Bogu sve. Ali sistem ne valja, ima puno nepravde i ljudi zbog toga odlaze – smatra Mujanović.

Mirzet Ibričić (30) je prije sedam godina napustio Todorovo i otišao raditi u Sloveniju. Dolazi samo zbog roditelja, a kada oni više ne budu živi, ističe da neće imati ni razloga za dolazak.

-Kada sam otišao, na graničnom prijelazu Maljevac čekalo se oko sat do sat i pol, a sada se čeka po pet-šest sati. To je katastrofa koliko je ljudi napustilo ovaj kraj i kanton. Nas u porodici ima 14, a trenutno nas ovdje živi samo pet. Prije su ljudi odlazili a ostajala su djeca i žene. Sada je drukčije – kazao je Ibričić.

Zanimljiv je podatak da je Todorovo bilo općina prije Velike Kladuše. Međutim, izbijanjem Drugog svjetskog rata i novim uređenjem u bivšoj Jugoslaviji, okolnosti i geografska raspodjela općinskih teritorija se mijenja, te ovo naselje gubi status općine kojeg potom dobija Velika Kladuša.

FENA

Nastavi čitati

Najčitanije