Connect with us

Magazin

Kada je najbolje otići u penziju? – Naučnici su pronašli odgovor, ali neće vam se svidjeti

Published

on

Kada je najbolje otići u penziju? Nikada. Čak i ako vam je s godinama umanjena radna sposobnost, najbolje je nastaviti raditi, bilo na poslu ili kao volonter.

Previše vremena provedenog bez svrhe povezano je s nezadovoljstvom. Ostanite zauzeti! Ali ne užurbanim poslom ili trivijalnim poslovima, već smislenim aktivnostima. Ekonomisti su skovali izraz “nepenzionisanje” kako bi opisali veliki broj ljudi koji odu u penziju, otkriju da im se to ne sviđa i vrate se na posao.

Između 25 i 40 odsto ljudi koji odu u penziju ponovno se zapošljavaju, prenosi 6yka.com.

Ekonomistica Univerziteta Harvard Nicole Maestas kaže: “Tri su ključna razloga: Osjećaj svrhe. Korištenje mozga. Društveni angažman.”

Prisjetite se riječi Sigmunda Freuda da su dvije najvažnije stvari u životu imati ljubav i smislen rad.

Naučnici su intervjuisali niz ljudi u dobi između sedamdeset i sto godina kako bi bolje razumjeli šta doprinosi zadovoljstvu životom. Svi su nastavili s radom. Neki su čak povećali radno opterećenje, dok su drugi prilagodili svoje radne obaveze usporavanju povezanom s godinama, ali i pored toga radnim danima postižu više od većine svojih mlađih kolega..

Ostati zaokupljen smislenim aktivnostima zahtijeva neke strategije i promjenu prioriteta.

Mnogi će poslodavci dopustiti starijim radnicima da izmijene svoje rasporede kako bi nastavili raditi. U SAD-u se od poslodavaca traži razumna prilagodba, kao što su vrijeme početka i završetka, sobe za odmor, čak i krevet za spavanje, a dobna diskriminacija je protivzakonita.

Dobna diskriminacija je na sličan način protivzakonita u Kanadi, Meksiku i Finskoj. Zakoni u svijetu se razlikuju.  U Njemačkoj, na primjer, zakonska dob za odlazak u penziju je šezdeset pet godina, a produžava se na šezdeset sedam godina. U Južnoj Koreji obavezna dob za odlazak u penziju je šezdeset godina.

Naučnici kažu da je potrebno promijeniti način na koji naša društva vide starije osobe, posebno kako ih vide u radnoj snazi. Korporativna kultura naginje ka diskriminaciji starijih osoba, kojima je teško dobiti posao ili napredovati u karijeri.

Poslodavci treba da shvate da zapošljavanje starijih radnika nije dobrotvorni čin, već je to pametan poslovni potez. Višegeneracijski timovi obično su produktivniji; stariji ljudi povećavaju produktivnost onih oko sebe, a takvi timovi uspješniji su od jednogeneracijskih. Deutsche Bank prednjači u ovakvom pristupu i izvještava da je u ovakvim timovima manje grešaka, te je više pozitivnih povratnih informacija između mladih i starih.

Ako nastavak rada na vašem poslu nije moguć nakon određene dobi i ako novi poslodavci nisu voljni zaposliti starije radnike, još uvijek postoje načini da ostanete aktivno uključeni u smislen posao. U svijetu postoje programi koji starijim osobama omogućavaju da pomažu siromašnoj djeci u obrazovanju.

Ovakvi programi imaju pozitivan uticaj na djecu ali i na volontere.

U jednoj studiji, dobrovoljci su osjetili veći osjećaj postignuća i pokazali su povećanje volumena mozga za hipokampus i korteks, u poređenju s kontrolnom grupom, koja je imala smanjenje volumena mozga. To se posebno odnosilo na muške volontere, koji su pokazali obrnuto trogodišnje starenje tokom dvije godine volontiranja. Kao što je primijetila Anais Nin, “život se smanjuje ili širi proporcionalno nečijoj hrabrosti.” To vrijedi i za volumen mozga.

Ta hrabrost, to širenje života, može se ostvariti na različite načine za različite ljude: učenje održava vaš um aktivnim, pridruživanje klubu knjiga ili grupi za diskusije o aktualnim događajima, volontiranje u bolnici ili crkvi, rad u narodnoj kuhinji.

Magazin

Mislite da ste dobar vozač? Ok, ko ima prednost?

Published

on

By

DOLAZAK na raskrižje tijekom vožnje često može izazvati zbunjenost. Ako se tri vozila istovremeno nađu na istom raskrižju, to može dovesti do komplikacija, no njih je ipak lako izbjeći.

Internetom se proširila fotografija koja simulira jednu od mogućih situacija. Na raskrižju bez semafora i prometnih znakova su se istovremeno našla tri vozila, a pitanje je koje od njih ima prednost?

Dva vozila idu ravno, a jedno skreće

Žuti i plavi auto na ovom raskrižju idu ravno, dok kamion skreće lijevo. Dobro proučite fotografiju, razmislite i probajte točno odgovoriti na pitanje.

Razmišljajući o točnom odgovoru, potrebno je znati o kakvom raskrižju se radi. Budući da na prikazanom raskrižju nema ni semafora ni prometnih znakova, vrijedi pravilo desne strane. Prema njemu, vozilo na lijevoj strani mora prepustiti prednost vozilu koje mu se nalazi zdesna.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Talijanka koja je živjela 117 godina otkrila je da je svaki dan jela isto jelo

Published

on

By

TALIJANKA Emma Morano rođena je 1899., a preminula je 2016. u dobi od 117 godina, što znači da je službeno doživjela tri stoljeća, dva svjetska rata i skoro 90 političkih promjena u Italiji. Doživjeti ove godine prava je rijetkost, a prema zapisima, postoji samo 12 ljudi koji su doživjeli toliku starost.

Izbjegavala je muškarce

Morano je živjela ispunjen život, a jednom prilikom izjavila je da ima jednostavnu formulu za dug život – stroga dijeta i izbjegavanje odnosa s muškarcima.

Bila je udana, no razvela se 1938. godine nakon što joj je preminulo jedino dijete, 6-mjesečni sin. Od muža se rastala u vrijeme kada je u Italiji to bilo nezamislivo i tada je odlučila da se nikada više neće udati, a često je govorila da joj je to pomoglo da živi dulje, objašnjavajući da “nije željela da itko njome dominira”.

Također, otkrila je da je svaki dan, skoro 90 godina, jela tri jaja, od čega su dva bila sirova. Tu naviku je uvela, kako je rekla, nakon Prvog svjetskog rata kada joj je dijagnosticirana anemija. No, uz jaja je pila i tradicionalno talijansko alkoholno piće, nešto poput rakije.

“Jedem tri jaja dnevno i za probavu pijem grappa koju pripremam sama – stavim je u staklenku sa sedam listova kadulje, pelinom i nekoliko grožđica”, objasnila je jednom prilikom.

Zaslužna je i genetika

Carlo Bava bio je njezin liječnik gotovo 30 godina, a on je rekao za AFP da je Emma rijetko jela voće i povrće. “Kada sam je upoznao, jela je tri jaja dnevno, dva sirova ujutro, a zatim omlet za ručak i piletinu za večeru”, ispričao je, ali i dodao da je tajna njezinog dugog života i genetika. Naime, njezina majka doživjela je 91 godinu, a nekoliko njezinih sestara proslavilo je svoje 100. rođendane.

Index.hr

Continue Reading

Magazin

Ako ovaj predmet imate u automobilu, u Njemačkoj možete platiti kaznu do 10.000 eura

Published

on

By

Predmet koji mnogi kod nas često drže u automobilu može skupo da vas košta.

Njemački automobilski klub ADAC upozorava na jedan predmet koji u Njemačkoj nikada ne treba prevoziti bez valjanog razloga – nož. Ako se nož prevozi u vozilu bez valjanog razloga, to može dovesti do kazne od 10.000 eura, piše Avtomagazin.si.

Dešava se da vozači ponesu nož sa sobom, naprimjer, na piknik. Međutim, Zakon o oružju postavlja stroga pravila za nošenje noževa: zabranjeno je bilo kome sa oštricom dužim od 12 cm.

Dozvoljeno im je da se nož prevozi samo ako postoji legitiman razlog, kao što je posao, inače je prevoz zabranjen.

Za prekršaje su predviđene novčane kazne do 10.000 eura.

Ako imate valjan razlog, nož treba čuvati u zatvorenoj kutiji ili sličnom sigurnom pakovanju.

Pored naoružanja, među stvarima koje zahtijevaju posebnu pažnju prilikom transporta spada i gorivo.

U Njemačkoj je u kontejnerima dozvoljeno da se preveze do 240 litara dodatnog goriva po vozilu, a svaki kontejner ne smije da sadrži više od 60 litara. Prekoračiti to znači rizikovati novčanu kaznu.

Prilikom transporta goriva u inostranstvo potrebno je provjeriti pravila pojedine zemlje. U nekim zemljama, poput Luksemburga, transport goriva je, naprimjer, strogo zabranjen.

Ako u Njemačkoj u automobilu vozite kućne ljubimce, oni moraju biti uredno osigurani, u posebnim sjedištima. Nepoštovanje može da dovede do kazne od 35 eura, a u slučaju opasnosti kazna se povećava na 60 eura i jedan kazneni poen.

Continue Reading

Najčitanije