Connect with us

Uncategorized

Ko je, zapravo, Ivana Knoll? ‘Super ljuta’ na ‘muslimane’, stari izum preko kojeg se pakao prodaje kao raj, opsjena kao istina

Published

on

Ivana Knoll je samo jedan stari izum preko kojeg politika ovog doba ili, bolje reći njeni obavještajni centri moći, uspješno nastavljaju svoj stari posao – erotizirati: pakao prodavati kao raj, opsjenu prikazivati kao istinu, porobljene prikazivati kao nasilnike

 

Izvor: Tačno.net

Piše: Fuad Đidić

 

Ivana Knoll je najava novog fenomena na fudbalskim stadionima.

Oskudno obučena, savršene ljepote i besprijekornih oblina, najvatreniji navijač hrvatske reprezentacije, preko noći je postala “senzacija” i “zvijezda” Svjetskog fudbalskog prvenstva u Kataru.

Ova bivša, 30-godišnja Miss Hrvatske i, sadašnji dizajner – model, sa novom adresom u Miami (USA) dolazi na naslovne stranice svjetskih medija kao pojam “seksepila”. Silne TV i novinske kuće portretiraju je i dovode u fokus pažnje uglavnom, na tribinama stadiona. Dodatni izazov što je vidimo na ovom neobičnom mjestu jeste zabrana pojavljivanja “nepristojno odjevenih” lica na takvim mjestima. Ona je tu, na javnom mjestu, uglavnom među muškom publikom, uvijek sama, šeta “golubovim koracima” skoro trijumfalno, odlazi sa svog mjesta i mami svojim nepokrivenim tijelom poglede prisutnih. I tu je vidimo u “bliskom susretu” kako se  svakodnevno i “hrabro” suočava, razjašnjava, prepire sa policijom, čuvarima reda, tamošnjim edukatorima pristojnog odijevanja…koji je stalno pokušavaju vratiti  na njeno mjesto na tribinama stadiona.

Samouvjerena, svjesna magnetne snage svog izgleda, svojim  ponašanjem  šalje sliku – pobjednika. Sliku Šampiona. Osvaja širokim osmijehom. Slika se u izazovnim sexy pozama i, uz to hvali po medijima. Ukazuje kako arapska publika voli da se slika sa njom. U zapadne medije odašilje poruke “osjećam se slobodno i zadovoljno… Volim ovaj stil odijevanja na temperaturi 26 do 30 stepeni”. Skoro u svakoj izjavi propagira pravo na vlastiti izbor, slobodu, oslobađanje od svake represije, pritiska ili prijekora. Pokušava se nametnuti kao lider feministica u svakom pogledu …Pobuđuje neke nade, otklanja apatiju kod svojih poklonika i rađa želju za novim idejama i akcijom.

 

Ona je “par excellance” slika “polubožice” ovog vremena. I ovaj status ovjerava riječima kojima fascinira mase: “Ne plašim se da budem uhapšena zbog ovoga što jesam… I, ako žele da me uhapse, neka to urade odmah”

Nalazi se u stalnom pokretu visokog napona, “žali” se kako nema “odjeću da bi pokrila obline prema pravilima zemlje domaćina”. Izgleda moćno, narcisoidno, uvijek sa jakim crvenim ružom na usnama i malenim srcem sa hrvatskom zastavom na velikim i napuhanim grudima.

Ona je “par excellance” slika “polubožice” ovog vremena. I ovaj status ovjerava riječima kojima fascinira mase: “Ne plašim se da budem uhapšena zbog ovoga što jesam… I, ako žele da me uhapse, neka to urade odmah.”

Za britanski “Daily Mail”, izjavljuje “Super sam ljuta kada mi zamjere na mom oblačenju… Ako mi u Europi poštujemo hidžab, niqab, tražim da oni respektuju i moj način života, moj izbor i, moju vjeru…Ja sam katolik iz Hrvatske i, ja sam ovdje zbog svjetskog prvenstva.”

Omotana bojama hrvatske zastave mediji je opisuju kao “patriotu” i “najseksepilniju ženu svijeta”. Milioni gledaju u njenu pojavu kao pojam savršenstva. Govore “ona je bez mane”. Reporter radija u Bogoti dok, prenosi razgovor sa njom, pun temperamenta, uzdiše i, kaže – kako je ona “prava lutka” vjerovatno aludirajući na njeno Instagram ime – “KnollDoll” (Lutka-Knoll). Ona je “savršeno spakovana”, kako reče ovaj reporter. I, doista je tako – Ivana izgleda poput neke skulpture. Prijemčiva, vrlo dostupna, lagani sagovornik, govori bez mnogo suvišnih riječi, bez mnogo emocija, vatreno vjerna samo bojama nacionalnog tima, oslobođena bilo koje druge ljubavi, strasti, empatije. Izjavljuje kako dnevno prima stotine bračnih ponuda, kako su mnogi bukvalno poludili za njom, i, izvinjava se što ne stigne pročitati ili, odgovoriti na sve te silne ponude koje dobija.Lutka koja pripada svima, a nikome posebno.

 

“Ako mi u Europi poštujemo hidžab, niqab, tražim da oni respektuju i moj način života, moj izbor i, moju vjeru…Ja sam katolik iz Hrvatske i, ja sam ovdje zbog svjetskog prvenstva”

Vjeruje, i, sanja da poslije Katara dostigne 2 miliona pratilaca na Instagramu.

Kaže za medije kako se njeni pratioci uz nju, na ovom svjetskom prvenstvu, osjećaju mnogo bolje, mnogo jače i snažnije, boljeg su raspoloženija.

I, reklo bi se kako je  upravo, ovdje  sakrivena suština njenog vrtoglavog uspjeha. Svojom pojavom “Knoll-Lutka” od muškarca pravi – super muškarca, od slabog i nemoćnog, čini jakog i potentnog, od jedne neispunjene požude i strasti pravi osjećaj zadovoljstva, ljepote i uspjeha.

Ona pripada tom svijetu jakih, moćnih, snažnih…. Ona kao “katolik iz Hrvatske” daje blagoslov za sve šta je dobro, za sve šta je sloboda, šta je uspjeh, što je prirodno i, što je nadzemaljsko. Ona određuje granice slobode u jednom patrijarhalnom “muslimanskom” svijetu, ona ima pravo reći šta je “represija” ona je jedina u stanju prodati drugima pojmove istinske “slobode” “pravde” i, “zakonitosti”.

Ona kao “vatreni” iz Hrvatske je “super ljuta” na “muslimane” kada biva upozorena, posredno ili neposredno, na jedan, prilično labavi, katarski – Code  odijevanja. Međutim, u  isto vrijeme dok govori o toj “ljutnji”, policija na granicama njene zemlje sa BiH često, do iznemoglosti, premlaćuje očajnike, imigrante iz muslimanskih zemalja.

Sa kratkim bikinijem i latex grudnjakom, sve u bojama šahovnice, Ivana je zapravo, slika jedne zemlje koja očajnički traga za katarzom. Ona je jedna savršena metafora kroz koju zemlju iz koje dolazi a, u kojoj zapravo, nije rođena (rođena je u Njemačkoj) svijetu želi pokazati “povijesni” i postignuti korak slobode i oslobođenja od konzervativne i ultra-desne prošlosti, i, pred očima cijelog svijeta, želi pokazati svoje (tobožnje) kajanje zbog takve represivne, mračne naci-prošlosti.

 

Ona kao “katolik iz Hrvatske” daje blagoslov za sve šta je dobro, za sve šta je sloboda, šta je uspjeh, što je prirodno i, što je nadzemaljsko. Ona određuje granice slobode u jednom patrijarhalnom “muslimanskom” svijetu

Ivana je zapravo, draperija iza koje se skriva psihologija recimo, i jednog šizofrenog Milanovića. Onoga Milanovića koji svoje predsjednikovanje zemljom koristi za puke verbalne tirade i egzibicije  da bi  šokirao, zaprepastio, demitologizirao; da bi od svega čega se dotakne napravio – senzaciju  epohalno otkriće i, koji svoju moć, slavu i uspjeh državnika u susjednoj zemlji – Bosni i Hercegovini iscrpljuje brojnim praznim ceremonijama, proslavama, obljetnicama na kojima dijeli kojekakva priznanja, odličja, zahvalnice i, to – ne da bi objelodanio istinu, i ovjerio realnost ratne prošlosti i genocida, nego da bi prikrio pravu suštinu i karakter režima kojeg on tako strasno i šizofrenično brani.

Ivanu Knoll u Kataru pokreće gorivo iz Milanovićevog rezervoara. Ona nadmoćno pokazuje kako se ne plaši tamošnjih vlasti, kako se ne ustručava pred javnosti svijeta blatantno kršiti pravila zemlje domaćina; kako se poziva na porijeklo, na svoje vjerske korijene da je “katolik” i, da zbog toga navodno, ima pravo biti nadmoćna, slobodna, hrabra dok su svi drugi oko nje, u zemlji gdje je gost,  zapravo, slabi, nemoćni, ranjivi, ne važni i ne bitni ljudi.

“Vatrena” Ivana Knoll jedan snažan simbol svijeta koji funkcioniše na principima te i takve pornografije, na principima zavođenja,  porobljavanja i dehumanizacije drugog, na principima depersonalizacije i sadizma gdje je sva politika pretvorena u instrument koristi i pune eksploatacije i iskorištavanja.

Polugola “Lutka-Knoll” dok otkriva svoje savršene obline, dok fascinira svojim sexy pozama sa srcem kojeg pravi od prstiju, zamamljuje i budi požude muškaraca, ona zapravo, prikriva, zatomljuje, zamagljuje taj brutalni svijet, jedan poredak koji funkcioniše na principima bezobraznog otimanja, ugnjetavanja, prisvajanja, aparthejda.

 

“Vatrena” Ivana Knoll, jedan snažan simbol svijeta koji funkcioniše na principima te i takve pornografije, na principima zavođenja,  porobljavanja i dehumanizacije drugog, na principima depersonalizacije i sadizma gdje je sva politika pretvorena u instrument koristi i pune eksploatacije i iskorištavanja

Ona je zato “moderna božica”. Ona stoji na samom vrhu takvog svijeta. Svojim izgledom svojom pojavom ona u ovaj svijet ulijeva dašak života, daje mu boju poželjnosti i strasti. Ona potpaljuje emociju i nadu da živimo u jednom normalnom, vrlom i, divnom svijetu.

Ona je zato jedna savršeno uglancana i perfektno lažna slika ovog i ovako porobljenog svijeta.

I, da ne bude zabune – Ivana Knoll je samo jedan stari izum preko kojeg politika ovog doba ili, bolje reći njeni obavještajni centri moći, uspješno nastavljaju svoj stari posao – erotizirati: pakao prodavati kao raj, opsjenu prikazivati kao istinu, porobljene prikazivati kao nasilnike.

Uncategorized

Četiri netipična simptoma koja mogu otkriti da nešto nije u redu s vašom jetrom

Published

on

By

Malo ljudi je svjesno koji se sve simptomi bolesti jetre mogu javiti, a važno ih je zapamtiti. Ove promjene na nogama mogu otkrivati probleme s jetrom.

Jetra je organ koji naporno radi, a između ostalog i filtrira krv i razgrađuje štetne tvari. Ako je zdravlje ovog organa narušeno, bilo da se radi o bolesti ili ozljedi, može doći do domino efekta kada će patiti i ostatak tijela. Ne ignorirajte ova četiri neuobičajena simptoma koji alarmiraju na moguća oštećenja jetre, savjetuje Ordinacija.hr.

Oticanje

Ciroza jetre se javlja kada je jetra oštećena radi napredne bolesti, pretjeranog unosa alkohola ili nečeg drugog. Mogući simptomi koji mogu ukazivati na cirozu je oticanje nogu, stopala ili gležnjeva, kako navode stručnjaci klinike Mayo. Svjetska zdravstvena organizacija pojašnjava kako do toga dolazi radi pojačanog pritiska na venu portu što može uzrokovati nakupljanje tekućine u nogama i abdomenu.

Dodatni simptomi koji se mogu primijetiti su gubitak apetita i kilograma, žutica, mučnina ili nastanak modrica.

Grčevi u mišićima

Dok grčevi u mišićima nisu tipičan simptom ciroze jetre, novija istraživanja kažu kako bi mogla postojati poveznica između grčeva i ovog stanja. Rezultati studije koji su objavljeni u magazinu o medicini u Americi otkriva kako 101 od 150 ispitanika s cirozom doživjelo ovaj simptom prije studije.

Istraživanje ističe kako su grčevi u mišićima povezani sa smanjenom kvalitetom života osoba koje imaju cirozu. Iako istraživanje nije pokazalo zašto do grčenja dolazi kod pacijenata s cirozom, smatraju da bi u pitanju mogao biti disbalans elektrolita, endokrinog sustava…

Bol u zglobovima

Bol u zglobovima može biti uzrokovana raznim stanjima, ali stručnjaci kažu da to može biti i virusni hepatitis, oblik upale jetre koji se može javiti kao oblik akutne infekcije ili kronično stanje.

Ako je virusni hepatitis razlog boli u zglobovima, možete primijetiti i simptome slične gripi, poput umora, mučnine, povraćanja, boli u trbuhu, smanjenog apetita… Neki će prijaviti i tamni urin ili svijetlu stolicu, stoji na stranicama Centra za kontrolu i prevenciju bolesti.

Mrlje na nogama i rukama

Stručnjaci navode kako se određene promjene na površini kože često mogu javiti kod bolesti jetre.

Ako drugi najveći organ u tijelu ne radi kako treba, a to je jetra, često će se promjene primijetiti i na koži i mogu biti prvi signal bolesti jetre, stoji u studiji na stranicama Magazina za medicinu klinike Cleveland, piše N1.

Važno je, navode stručnjaci, prepoznati bolest jetre na vrijeme. Mrlje se mogu razviti na rukama, nogama i dlanovima, a mogu biti bijele boje. Najbolji način da provjerite radi li se o nekom drugom stanju kože ili pojavi bijelih mrlja koje se vežu za bolesti jetre je taj da će nestati kada ih pritisnete. Bilo kakve promjene obavezno prijavite liječniku jer, kao i kod svih zdravstvenih problema, lakše i uspješnije se liječe ako se prepoznaju na vrijeme.

Nastavi čitati

Magazin

‘Čudo’ za pluća: Pijte čašu ovog napitka dnevno, najbolje ujutru na prazan želudac

Published

on

By

Surutka je tečnost koja vam ostaje poslije postupka sirenja mlijeka. Naime, ovaj postupak razdvaja mlijeko na čvrstu supstancu (skutu) i tečnu supstancu (surutku). Kozja surutka, u svom osnovnom obliku ili u obliku suplementa, postala je nezaobilazna namirnica među ljudima koji usvajaju zdrav način života.

Brojne studije potvrdile su da kozja surutka pomaže u mršavljenju, poboljšava probavu, jača kosti, a preporučuje se i osobama koje imaju dijabetes tipa 2.

 

Mogu da je konzumiraju i osobe sa alergijama, uključujući i djecu. Često su mala djeca alergična ili intolerantna na kravlje mlijeko zbog prisustva proteina kazeina. Za razliku od kravljeg, kozje mlijeko sadrži minimalnu količinu ovog proteina pa je većina ljudi tolerantna na kozje mlijeko.

Kako se pije kozja surutka?

Koja količina kozje surutke je potrebna, poželjna i dozvoljena na dnevnom nivou, može zavisiti od cilja koji imamo. Optimalna dnevna količina je pola litre, a najdjelotvornija je ako je pijete ujutro, na prazan želudac. Sportistima i osobama koje redovno vježbaju kozja surutka se preporučuje i nakon treninga.

 

 

Treba napomenuti da osobe koje imaju problema sa bubrezima ne bi trebalo da pretjeruju sa kozjom surutkom zbog visokog sadržaja proteina.

Kozja surutka u narodnoj medicini koristi se već vijekovima. Hipokrat ju je savjetovao za jačanje imuniteta i protiv iscrpljenosti. Danas se konzumacija kozje surutke savjetuje osobama sa različitim zdravstvenim stanjima, poput oboljenja jetre, ali važno je napomenuti da ova namirnica ne garantuje izliječenje, ali može povoljno da utiče na ozdravljenje.

 

Kozja surutka za pluća

Iako uzimanje kozje surutke kao dodatka ishrani tokom šest sedmica može ukloniti probleme sa otežanim disanjem, ono ne može da poboljša funkciju pluća i kvalitet života ljudi koji boluju od hronične opstruktivne bolesti pluća (HOBP). Dakle, kozja surutka pomaže u čišćenju pluća, ali nije dovoljno efikasna da bi izliječila bolesti pluća, piše Krstarica.

Kozja surutka za jetru

Kozja surutka koristi se i kao prirodni čistač jetre. Osobama koje imaju masnu jetru preporučuje se da ujutro, dva sata prije doručka, popiju dvije čaše kozje surutke. Ovo naravno neće samo od sebe riješiti problem pa je neophodno promijeniti i način ishrane – izbaciti prerađene proizvode i masnu hranu, a povećati unos proteina. Kozju surutku ne bi trebalo piti duže od dvije nedjelje.

Nastavi čitati

Religija

Izazovi za našu djecu digitalnog doba

Published

on

„Ja ne pravdam sebe, ta’ duša je sklona zlu osim one kojoj se Gospodar moj smiluje; Gospodar moj zaista prašta i samilostan je!“ Kur'an, Jusuf, 53

Bio sam iznenađen kada mi se nedavno, posve slomljena srca, jedna majka povjerila da je njena osamnaestogodišnja kćerka napustila kuću i otišla da nevjenčana živi sa momkom, kršćaninom. Ostavila je svoj laptop od kojeg se nije odvajala. Nakon što smo pronašli njenu dobro čuvanu šifru i prodrli u sadržaje njenih pregleda i kontakata tek tada smo se posve iznenadili i uvjerili u dvostruki život ove djevojke koja je za porodicu i okolinu slovila kao povučena, pobožna, islamski odgojena i islamski odjevena djevojka.

U ovom kratkom tekstu pokušat ćemo pronaći odgovor na pitanje: Zašto mi, roditelji, staratelji, učitelji i muallimi; dakle, svi mi koji smo dužni odgajati i usmjeravati, zašto sve manje i manje, iz generacije u generaciju, znamo o našoj djeci i omladini? Primjetili smo da postoji veza na relaciji tehničkog, tehnološkog i ekonomskog rasta i moralnog držanja i ponašanja. Potreba za radnom snagom, kao i potreba za većim nivoom obrazovanja odvaja mlade od roditeljskog doma i prisiljava ih na samostalan život i snalaženje daleko od brige i očiju njihovih roditelja.

Također, masovno posjedovanje osobnih automobila daje priliku mladima da izbjegnu nadzor i roditeljsku kontrolu. A isto možemo reći i za digitalni svijet u kojem su mladi ‘svoji na svom’, ili kako američki istraživač M. Prenskey veli oni su ‘digitalni starosjedioci’ što se ne može reći i za njihove roditelje, a pogotvo njihove djedove i nene, za koje ovaj stručnjak veli da su pridošlice, stranci, useljenici – ‘digitalni imigranti’. Masovna upotreba savremenih digitalnih tehnologija dovodi, već u ranom djetinjstvu, u pitanje nevinost dječijeg oka, i čistoću dječijeg uha. Odrasli nisu svjesni koliko neprimjereni sadržaji slika prodiru u bezazlen i čist svijet naše djece i diraju u njihove duše. Svijet odraslih, pun vulgarnih, lascivnih slika i scena pornografske sadržine prodire nezadrživo do djeteta.

Osim toga, ono svojim okom prisustvuje i brutalnim scenama mučenja, bestijalnim iživljavanjima krvnika nad žrtvom, i hladnokrvnim ubijanjima. Njihove osjetljive uši, sve češće, umjesto glasa majke, žamora glasa Kur’ana, ili pobožnih napjeva ilahija, šuma rijeke, i cvrkuta ptica, slušaju neartikulisane, zaglušujuće zvuke divlje svirke, urlike i krikove, psovke, bestidan govor, ili zaglupljivanje i ideološki dril govorenjem kojem je cilj oblikuje novog čovjeka unakažene duše, ili su to isprazna, obična naklapanja bez plemenitog sadržaja i svrhe. Lascivne slike, nepokretne i žive, i neprimjeren govor vrebaju čiste duše naše djece i mladih. Ne postoji više mogućnost državne, niti bilo čije druge kontrole, ograničenja ili onemogućenja sadržaja koji se plasiraju. Jednostavno, jedan zli duh oslobođen je i slobodan je da čini što god hoće!

Dječije oči vide, dječije uši čuju, djecu zavode i pozivaju slike, glasovi, sadržaji, o čemu roditelji često vrlo malo znaju, ili prekomjerno opterećeni radom ne pridaju ovome dovoljnu, potrebnu pažnju?! Osim ovoga opšteg, neutralnog, promatračkog i svima zajedničkog, postoji i utjecaj i upliv na integritet osobe, najčešće u komunikaciji vršnjaka međusobno. Ponekad se i naše dijete nađe na meti mobera koji vrše mobing prijetnjama, neprimjerenom kritikom, vrijeđanjem, ucjenama i pritiscima. O ovome djeca i mladi najčešće šute noseći to u sebi. Zato je neophodna edukacija roditelja i svih onih koji se bave edukacijom jer informatička pismenost je nužnost ovoga doba. Ona znači razumijeti tehnologiju, znati se njome koristiti i kreirati informaciju. Potom, potrebno je znati prednosti i korisnosti digitalnih uređaja, ali i posebno biti upoznat i sa opasnostima koje zloupotreba ovih uređaja sa sobom nosi. Treba znati i istaći da tehnologija ne zamijenjuje knjige, nastavu i učenje. Ona je na usluzi i pomoći. Uz pomenuto, ovi uređaji odvajaju realni svijet, svijet stvarnosti offline i daju prednost online svijetu slike i zvuka čineći mlade ljude tromim, zavaljenim u sjedišta i sa ukočenim pogledom usmjerenim u mali ekran, posve usamljene, bez motivacije i ideja, bezvoljne, i u biti nesretne. I ne zaboravimo, svjetski pokazatelji ističu kako djeca i omladina u prosjeku pred ekranima digitalnih uređaja provode 7,5 sati na dan što je krajnje zabrinjavajuće!

U pokušaju da roditeljima i pedagozima izađemo u susret nudimo vam prijedloge stručnjaka za poboljšanje našeg odnosa u pogledu korištenja digitalne tehnike naše djece i omladine: – prvo, djetetu do osamnaest mjeseci omogućiti samo povremeno putem skype-a uspostavu kontakta sa bliskim osobama iz kruga porodice, posebno ako su daleko, i ne više od ovoga; – za djecu od 2 do 6 godina maksimalno do jednoga sata omogućiti korištenje uređaja, dok za uzrast od 6 do 14 godina dozvoliti dva sata, uz roditeljski nadzor i kontrolu; – kvalitetno predstaviti, i poučiti dijete, da uređaji nisu samo za igru , zabavu i postizanje virtuelnih ‘prijatelja’ nego se koriste i za učenje, sticanje znanja i proširenje osobnih vidika; – umjesto da se dijete kažnjava oduzimanjem uređaja ispravnije je neprekidno nuditi mu alernativna rješenja: posjeta islamskom centru, posjeta rodbini, šetnja, odlazak u park, bavljenje sportom, čitanje knjige; – otvaranje profila na facebook-u trebalo bi odložiti barem do 18 godine života jer se fb ne da kontrolisati, ali posjedovati profil na fb to je već odavno hit; pa na primjer jedno nedavno obavljeno istraživanje otkrilo nam je da 93 procenta mladih imaju svoj profil na fb od kojih njih približno 70 procenata posjeduje profil na fb prije svoje trinaeste godine; – upotreba uređaja neka se koristi u dnevnom boravku stana gdje je prisustvo odraslih konstantno, a ne u dječijoj sobi gdje je dijete samo i izolovano.

Pored gore navedenog, ipak najvažniji je stalan, prisan, otvoren i sa povjerenjem izgrađen odnos na relaciji roditelj – staratelj i dijete, odnosno mladić, djevojka. On se gradi od prvog dječijeg koraka pa do njegovog osamostaljenja i izgradnje vlastite porodice.

U okviru ovoga odnosa naročito važno je izgraditi zdrav odnos na relaciji: Čovjek i Gospodar Allah dž.š. Od ove temeljne relacije zavise svi drugi odnosi kao što je: – odnos prema svome vlastitom biću; – odnos spram drugih osoba; ali i – odnos prema svijetu u kojem obitavamo. U našem odnosu prema svijetu to može biti: ili odnos izolacije, ili odnos ići u susret svijetu.

Odnos izolacije gradi se iz krajnje nužde. On se primjenjuje samo onda kada očuvanje vjere i ličnog integriteta postaje gotovo posve nemogućim što mi čitamo u Kur’anskom primjeru Stanovnika Pećine – Ashabi-kehf (18-ta sura Kur’ana) mladića sklonjenih i zaštićenih od svijeta progona, neslobode, nevjerovanja i poroka, u izolaciju, u mrak Pećine, usnule, zaustavljene, nepokretne, ukočene, gotovo mrtve.

Nažalost, danas nije mali broj onih koji našu mladost poučavaju upravo na primjeru Stanovnika Pećine tražeći od ove mladosti koja obitava u svijetu kršćanskog zapada da u gradu gradi svoj paralelni grad u koji će se ova mladost skloniti tek preživljavajući. U našem slučaju najprimjerenije je poslužiti se primjerom iz bogatog života Jusufa saws, tog posve odanog, iskrenog, pobožnog, mudrog, i nadarenog, i uz to neobično lijepog, atraktivnog i poželjnog mladog čovjeka koji hrabro korača kroz svijet, ide u susret izazovima i problemima hrveći se i noseći se sa njima; počev od svojih najbližih, pa do onih susreta i sukobljavanja u dalekom svijetu ne osjećajući se nikada ostavljenim i sasvim samim jer je njegova a.s. veza sa Allahom dž.š. jaka, neraskidiva i trajna. Na kraju, Jusuf a.s. iz svega toga izlazi čist, neokaljan, pobjednički, trijumfujući, veličanstven i pun moći, i unatoč svemu, u sebi bez imalo mržnje i osvetoljubivosti. Naše mlade, mladića i djevojku, dužni smo poučiti i izgraditi u njima svijest o sveprisutnom Bogu i strah od odgovornosti pred Njim awdž, a to je da imaju u posjedu vlastitu moć samokontrole kada daleko od zaštitničke ruke roditelja grade vlastitu budućnost!

Naši mladi, u virtuelnim i izravnim kontaktima, neprekidno se susreću sa osobama koje ih, gotovo na svakom koraku, mame i pozivaju glasom, tijelom i cijelim svojim bićem, zavodljivo i primamljivo ih pozivaju sebi sa „Hejte leke!“ – „Hodi!“ sa značenjem: priđi mi, uzmi me, spremna sam, spreman sam! kako bi mladu osobu zaveli i poveli u svijet mraka, grijeha i zla. Zato, sa svoje strane, dužni smo da učinimo, da naš mladić i naša djevojka umiju, gotovo pri samoj mogućnosti trenutka u kojem bi strast gotovo sve nadjačala, uzvratiti poput Jusuf a.s. i oduprijeti se sa: „Mea’zallahi!“ – „Sačuvaj Bože!“ (Kur’an, Jusuf, 23) i ugledati Allahov jasno vidljiv znak – burhan koji čini da osoba ustukne, i kaže svoje odlučno: „Sačuvaj Bože!“ A taj posve očiti znak jeste postignuće Ihsana – „Iako ti Njega ne vidiš, On tebe uvijek vidi!“ (Buhari, Muslim, Ebu Davud, Tirmizi i dr) što je stalna, živa svijest o tome: „Allah me gleda!“

Autor: Ishak ef. Alešević

islam.ba, AKOS

Nastavi čitati

Najčitanije