Muftija bihaćki hafiz Mehmed-ef. Kudić u svojstvu izaslanika reisul-uleme boravi u džematu Bošnjak u Grazu povodom obilježavanja 15. godišnjice ovog džemata.
Religija
Lejletu-l-Berat: Kako musliman prihvata Božiju odredbu

Lejletu-l-Berat: Kako musliman prihvata Božiju odredbu
Mjesec ša'ban je vjesnik nadolazećega najdražeg gosta, mubarek mjeseca ramazana. Središnja, petnaesta noć ša'bana, Lejletu-l-berat, noć je u kojoj intenzivnije tražimo zaštitu i oslobađanje od Vatre, noć šefa'ata – zagovora Muhammeda, a. s., te noć oprosta.
Muaz ibn Džebel prenosi da je Allahov Poslanik, s. a. v. s., rekao: “U petnaestoj noći ša'bana Allah pogleda sva Svoja stvorenja i svima oprosti izuzev mušriku – idolopokliniku, i mušahinu – onome čije je srce ispunjeno mržnjom i neprijateljstvom prema drugom muslimanu.”
U drugoj predaji pored ove dvojice spominju se još i vračar, sihirbaz, notorni alkoholičar, onaj koji je neposlušan roditeljima i onaj koji ustrajava u bludu.
Draga braćo i cijenjene sestre!
Mi nastojimo steći Allahovu milost i naklonost, pored farzova koje redovno obavljamo, i povremenim dobrovoljnim ibadetima, koje su nakon Allahova Poslanika, s. a. v. s., praktikovali naši dobri prethodnici kroz sve generacije muslimana.
Svake godine dolazak svetoga mjeseca redžeba, nakon njega ša'bana, a posebno dolazak mubarek mjeseca ramazana podstiču nas da razmišljamo o našoj ulozi na ovome svijetu i utjecaju i tragu koji zaživota valja na njemu ostaviti. Svjesni činjenice da se sve događa Allahovom voljom i Allahovim određenjem, mi smo sretni što nas je Allah, dž. š., poživio još jednu godinu i dao nam šansu da, čineći dobra djela, i u ovoj godini, u ovim posebno važnim i vrijednim mjesecima, zaradimo što više sevapa.
Niko, osim Uzvišenog Allaha, ne zna šta će se u budućnosti dogoditi. Mi se trudimo da iskoristimo svaku pruženu priliku da učinimo hajr, jer ne znamo da li ćemo dobiti novu priliku. Odgovoran musliman i muslimanka maksimalno nastoje iskoristiti vrijeme jer je ono veliki Allahov dar, a svakim danom smo sve dalje od datuma rođenja a sve bliže datumu preseljenja sa ovoga svijeta.
Teoretski, svi muslimani vjeruju da se sve događa Allahovom voljom i Allahovim određenjem, ali je mali broj istinski u to uvjeren, jer kada ih nešto zadesi malo je zadovoljnih, onih koji to prihvataju kao svoju sudbinu i aktivno u tome sudjeluju, tražeći u svojim dovama od Allaha ono što je hajr – dobro, da Allah to i podari.
Vrijeme, mjesto, karakteristike i način dešavanja svega na ovom svijetu zna samo Allah, dž. š., i ništa se bez Njegove dozvole ne može desiti.
Kaže Uzvišeni: “Reci: ‘Dogodit će nam se samo ono što nam Allah odredi, On je Gospodar naš.’ I neka se vjernici samo u Allaha pouzdaju!” (Et-Tevbe, 51)
Allahov Poslanik, s. a. v. s., rekao je: “Uzvišeni Allah zapisao je i odredio sudbinu stvorenja pedeset hiljada godina prije nego što će stvoriti nebesa i Zemlju…” (Muslim)
Svakog dana realizuje se Allahova odredba i svaki dan je poseban i neponovljiv. Ako redovno izvršavamo farzove, klonimo se harama i strpljivo podnosimo što nas zadesi, ispravno smo shvatili svoju ulogu na Dunjaluku. Ako je osoba zadovoljna s Uzvišenim Allahom, Njegovom odredbom, onda je to dobar znak da je i Uzvišeni Allah zadovoljan njome.
Prokleti šejtan nikada čovjeka ne ostavlja na miru. Mnogi se pravdaju da im je bilo suđeno da budu pijanice, drogeraši, kriminalci i sl. Vjernik je svjestan da sve što se događa biva Allahovom voljom i Allahovim određenjem, ali je to za nas nepoznanica dok se ne desi, i da je naša uloga da aktivno sudjelujemo u svim životnim okolnostima, uz dovu Svevišnjemu da nam na tom putu podari bereket i pomoć.
Na kraju hutbe navest ću jedan vrlo interesantan i poučan događaj koji će nam pomoći da pravilno razumijemo naš odnos prema Stvoritelju i sudbini.
Mladić iz vjerničke porodice otišao je na studij izvan domovine. Povratkom kući, roditelji i rodbina pripremili su mu svečani doček, što ga je izuzetno obradovalo. Ubrzo nastupi vrijeme namaza, i njegovi se spremiše da idu u džamiju, a kada njemu bijaše rečeno da se i on spremi za namaz, on se usprotivi i reče: “Neću klanjati sve dok mi ne dovedete najvećeg učenjaka iz našeg mjesta da mi odgovori na tri pitanja! Ne preosta im ništa drugo nego da se daju u potragu za učenjakom i, nakon kraćeg vremena, dovedoše učenjaka koji odmah stupi u razgovor s mladićem, koji mu postavi sljedeća pitanja:
– Da li Allah zaista postoji, i ako postoji, kako izgleda?
– Šta je to Božija odredba i kako se ona zbiva?
– Ako je šejtan stvoren od vatre, kako će njome biti kažnjen kad mu ona ne može nauditi?
Samo što je završio, učenjak ustade i jako ga ošamari. Toliko ga je snažno udario da se mladić zatresao od bola.
“Zašto si me udario”, upita ga ljutito, “sigurno nemaš odgovor na moja pitanja, pa ti nije preostalo ništa drugo, osim to?”
“Ne, odgovor na tvoja pitanja leži upravo u ovom šamaru”, odgovori on.
“Ne razumijem”, zbunjeno će mladić.
“Šta si osjetio poslije udarca”, upita ga učenjak.
“Jaku bol”, odgovori.
Vjeruješ li stvarno da bol postoji i, ako postoji, kako izgleda, opiši mi je”, nastavi učenjak postavljati svoja pitanja.
“Kako da ne postoji, još uvijek je osjećam. A nisam u stanju da ti je pokažem niti da je opišem”, odgovori on
“E, to je odgovor na tvoje prvo pitanje, dokaz Allahova postojanja je u tragovima i znacima Njegova stvaranja koje svuda oko sebe vidimo, a na ovome svijetu Ga je nemoguće vidjeti”, zaključi učenjak, a zatim reče: “Da li si i u snu mogao zamisliti da će ti se ovo danas dogoditi? Da li te je neko prethodno obavijestio i da li si imao ikakvog znanja o tome?”
“Ne”, odgovori mladić.
“To ti je Božija odredba, ništa ne znaš o njoj dok se ne dogodi”, reče učenjak, dajući odgovor na njegovo drugo pitanje.
“Od čega je stvorena ruka kojom sam te udario”, ponovo će učenjak.
“Od ilovače (zemlje)”, odgovori mladić.
“A lice po kojemu sam te udario”, nastavi on.
“Isto tako”, reče mladić.
I pored toga si osjetio bol, tako će i šejtan osjećati bol dok ga bude pržila džehenemska vatra, iako je od vatre stvoren, završi učenjak sa svojim odgovorima To mladiću bijaše dovoljno da odagna šejtana od sebe i ponovo padne na sedždu Allahu, dž. š.
Molimo Allaha, dž. š., da nam podari iskrenost u vjerovanju, zadovoljstvo sa Njegovom odredbom, ustrajnost u činjenju dobra, milost i oprost na Sudnjem danu te Firdevs u Džennetu.
Amin!
islamskazajednica.ba
Religija
Muftija Kudić u Grazu: Vakufi izvan domovine, uz značaj za Bošnjake, doprinose i širem društvu

Na današnjoj hutbi, muftija Kudić je podsjetio da uvakufljenje jedno od najznačajnijih djela kojima se čovjek može približiti Allahu, dž.š, kako zbog koristi za društvenu zajednicu, tako i zbog trajnog dobra za vakifa.
– Dati u vakuf znači ostaviti trajno dobro koje koristi ljudima. Vakif se dobrovoljno odriče vrijednog imetka u korist šire zajednice. Sama riječ “vakuf” znači stati, zaustaviti se, što označava da je vakif zaustavio svoj imetak, da ga ne koristi za lične potrebe niti za potrebe svoje porodice, već ga stavlja na raspolaganje društvu i zajednici da s njim raspolažu – podsjetio je muftija Kudić.
Izgradnja džamija
Istakao je da korist od uvakufljenja na ovom svijetu imaju oni kojima je dato na raspolaganje da koriste vakuf, a trajnu nagradu vakif će imati i nakon smrti kao trajno dobro djelo.
Podsjetio je na slučaj kada je Allahov Poslanik, Muhammed, a.s., stigao u Medinu i naredio izgradnju džamije, zemljište koje je odabrano za gradnju pripadalo je plemenu Benu Nedžar.
Poslanik im je rekao: „Prodajte mi ovo zemljište po cijeni koju odredite.“ Na to su oni odgovorili: „Ono što tražimo jeste da nas Allah nagradi i da nam On odredi cijenu.“
– Ovi plemeniti ljudi su se odrekli bilo kakve materijalne naknade za zemljište, želeći samo nagradu od Allaha, koja je bila mnogo veća od bilo kakvog novca na ovom svijetu. Time su stekli neizmjernu nagradu kod Allaha, jer su donirali zemljište za gradnju džamije čija će vrijednost trajati do Sudnjeg dana i gdje će se klanjati namazi generacijama muslimana – pojasnio je muftija Kudić.
Istakao je da se ova plemenita tradicija, koja je započela sa Poslanikom, a.s., nastavlja kroz sve generacije sve do današnjih dana.
– Prenosi se da su gotovo svi poznatiji ashabi, r.a., ostavili vakufe iza sebe – kazao je muftija Kudić.
Prisutne je podsjetio na kur'anski ajet u kojem se ističe: „Allah je od vjernika kupio živote njihove i imetke njihove u zamjenu za Džennet koji će im dati.“
Pojasnio je da Gospodar u ovom ajetu poredi vakifa, onog koji daje svoj imetak, sa šehidom koji žrtvuje svoj život.
– Allah na taj način slikovito objašnjava da imetak, prije nego što postane vakuf i bude dat za opću korist, već pripada Njemu, jer je On otkupio imetak i pripremio nagradu za onog ko ga daje na Njegovom putu – kazao je muftija.
Iako se često povezuje sa džamijama, vakuf je instrument koji se može usmjeriti na brojne oblasti koje doprinose općem dobru zajednice, uključujući obrazovanje, naučna istraživanja i razvojne inicijative.
– Vakuf je temelj za razvoj muslimanske zajednice. Omogućava trajnu korist i osiguranje resursa koji će pomagati društvu na duži period – izjavio je muftija Kudić.
Obrazovni projekti
Istakao je važnost ulaganja u obrazovne projekte, spomenuvši primjer medrese u Cazinu koja nosi ime po reisul-ulemi Džemaludinu Čauševiću.
Ovaj vakuf je postavljen uz pomoć brojnih vakifa koji su donirali sredstva za izgradnju obrazovne institucije koja učenicima pruža priliku za učenje i odgoj.
– Kroz vakufe, naša zajednica može ostvariti dugoročnu stabilnost i razvoj – kazao je muftija.
Ukazao je i na činjenicu da su vakufi i prostori za susrete, dijalog i međusobno razumijevanje među ljudima različitih vjera i nacija.
– Vakufi koji se grade širom svijeta služe kao mostovi koji povezuju ljude i grade međusobno poštovanje – dodao je.
Posebno je istakao važnost vakufa koji su izgrađeni izvan domovine, koji imaju značaj ne samo za Bošnjake, već i za njihove komšije i širu društvenu zajednicu.
Ovi objekti služe kao mjesta integracije i podržavaju skladan suživot među različitim kulturama i vjerovanjima.
– Ovakvi projekti su dokaz da Islamska zajednica promoviše vrijednosti mira, dijaloga i zajedničkog života u pluralističkim društvima – zaključio je muftija Kudić.
MINA
Religija
Mirenje zavađenih

Kada bi se ljudi pridržavali kur'anskih propisa i Poslanikovih, s.a.v.s., uputstava ne bi šejtan mogao da rovari među njima, ne bi bilo ovoliko svađa i prekidanja rodbinskih veza.
Šejtan je izgubio nadu da će biti obožavan od strane klanjača, ali nije izgubio nadu da će uspjeti da zavadi vjernike, šireći među njima neprijateljstvo. Svakoj strani šejtan ukrašava njegov postupak i daje mu podršku u onome što čini, podstiče ga da ustraje u odbrani svog stava, pa makar on bio i pogrešan. Rezultat toga je da se među njima širi neprijateljstvo i razdor, što kasnije prerasta u neprijateljstvo, a ponekad u svađu i sukob.
Zbog velike štetnosti ovog stanja u društvu islam je propisao obavezu mirenja zavađenih. To je Allah, dž.š., naredio u Kur’anu, pa kaže: “Allaha se vi bojte i izgladite međusobne razmjerice!” (El-Enfal, 1.)
“Zaista su vjernici braća, pa popravite odnose među njima.” (El-Hudžurat, 10.)
“Ako se dvije skupine vjernika sukobe, izmirite te ih…” (El-Hudžurat, 9.)
Specifičnost i važnost misije mirenja zavađenih je u tome, što je u toj situaciji čak dozvoljeno i slagati, kako bi se postigao cilj, a poznato je da je laž jedan od najvećih grijeha.
Kolika nagrada se obećava za onoga ko pomiri zavađene dovoljno govori činjenica da je to djelo bolje nego klanjanje nafile/dobrovoljnog namaza, ili dijeljenja sadake, zbog velikih ciljeva koji se time postižu u ponovnom uspostavljanju lijepih odnosa, čišćenju srca od zavidnosti i netrpeljivosti, uzajamnom posjećivanju i održavanja rodbinskih veza. Sve to čini zajednicu i društvo čvršćim, sretnijim i jačim.
Ebu Derda’, r.a., prenosi da je Allahov Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Hoćete li da vas obavijestim o djelu koje je bolje i vrijednije od dobrovoljnog posta, namaza i sadaka? Ashabi rekoše: -Hoćemo. Poslanik, s.a.v.s., reče: “Pomiriti zavađene, jer svađa upropaštava vjeru.” (Ebu Davud i Ibn Hibban)
Mirenje zavađenih se smatra vrstom sadake, jer Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Na svaku kost čovjek je dužan da svakodnevno daje sadaku a da pomiriš dvojicu zavađenih i to je sadaka.” (Muttefekun alejhi)
Ummu Kulsum bint Ukbe, r.a., prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Nije lažljivac onaj koji želi da pomiri zavađene, pa time želi postići dobro, ili kaže samo ono što je dobro.” (Muttefekun alejhi)
Čak je onome koji pokušava da pomiri dvojicu zavađenih zabranjeno da kaže istinu ako će to još više pogoršati situaciju i povećati razdor među njima. Onaj ko prenosi govor ljudi i time pravi smutnju zove se nemmam, pa makar on pri tome govorio istinu, jer je prenošenje tuđih riječi jedan od velikih grijeha i takav neće ući u Džennet, kao što je to spomenuto u hadisu. U tom smislu Ibn Babevejh kaže: “Allah voli laž prilikom mirenja zavađenih a ne voli istinu koja širi razdor i smutnju među ljudima.”
Ko pokuša da pomiri zavađene ljude mora u svom poslu biti potpuno iskren i to raditi radi Allaha, dž.š., a ne očekivati da ga ljudi hvale, niti da se dive tom njegovom činu. U takvoj situaciji šejtan može da se umiješa u njegov nijjet i pokvari mu to djelo. Za iskrenost u tom poslu Allah, dž.š., obećava veliku nagradu, pa kaže: „osim kad zapovjedi da se milostinja dijeli ili dobročinstvo čini, ili da se među svijet sloga uspostavi. a ko to čini Allahovo zadovoljstvo tražeći- takvome ćemo nagradu golemu dati!“ (sura En-Nisa’, 114)
Onaj ko želi da pomiri zavađene mora odabrati odgovarajuće vrijeme i zgodnu priliku, kada su zavađeni prisebni i postoji optimalna mogućnost da se presaberu i uvide svoju grešku, kako bi se povratili ispravnom putu.
Sehl ibn Sad priča da su se stanovnici zaseoka Kuba posvađali toliku da su se počeli gađati kamenicama. Kada Poslanik, s.a.v.s., obaviješten o tome, rekao je ashabima: “Hajdemo tamo da ih izmirimo.” (Buhari)
Poslanik, s.a.v.s., kaže: “Ništa bolje čovjek ne može uraditi od namaza, mirenja zavađenih i lijepog ponašanja.” (sahih)
Onaj koji miri zavađene treba da koristi najljepše riječi u komunikaciji sa zavađenima, podsjeti ih na prolaznost dunjaluka i bezvrijednost razloga njihove zavađenosti. Također ih treba podsjetiti da se njihova dobra djela ne izlažu Allahu, dž.š., sve dok se njih dvojica ne izmire.
To potvrđuje hadis koji prenosi Ebu Hurejre, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Džennetska vrata se otvaraju ponedjeljkom i četvrtkom i praštaju se grijesi svakom onome ko Allahu ne pripisuje druga, osim onog čovjeka koji je u zavadi sa svojim bratom muslimanom. Allah, dž.š., kaže: „Ostavite ovu dvojicu dok se ne pomire, ostavite ovu dvojicu dok se ne pomire, ostavite ovu dvojicu dok se ne pomire!” (Muslim)
Situacija zavađenih je još gora ako su oni rođaci pa time dođe do prekidanja rodbinskih veza, jer onaj ko prekida rodbinske veze neće ući u Džennet, kao što to Poslanik, s.a.v.s., u hadisu naglašava.
Ako bi neko od zavađenih pravdao se time što se on zakleo da neće s tom osobom više komunicirati, treba ga podsjetiti da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: „Ko se zakune nekom zakletvom, pa uvidi da je uraditi nešto mimo toga bolje, neka odustane od svoje zakletve i neka izvrši iskup svoje zakletve.“ (Muslim)
Enes, r.a., je rekao: “Ko pomiri dvojicu zavađenih Allah, dž.š., će mu za svaku riječ dati nagradu kao da je oslobodio roba.”
Evza’i kaže: „Nema Allahu, dž.š., dražeg koraka od koraka onoga koji želi da pomiri dvojicu zavađenih. Ko pomiri dvojicu zavađenih Allah, dž.š., će ga zaštititi od džehennemske vatre.“
Bilo bi veoma dobro da se u našim džematima organizuju grupe uglednih, čestitih i od autoriteta ljudi koji bi ciljano obilazili i mirili pojedince koju su u svađi. Da nam Allah dž.š. u tim nastojanjima pomogne!
Autor: Fuad Sedić
Preuzeto sa Islam.ba
akos.ba
Religija
Hvala Allahu Koji je i bajramsku radost učinio ibadetom

Piše: Edhem Šerkavi / Preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Ujutro na dan Bajrama, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao je svom ashabu i drugu na putu Hidžre: ”Ebu Bekre, svaki narod ima svoj blagdan, a ovo je naš blagdan.”
Uzvišeni Allah, objavio je: ”Pa ko poštiva Allahove propise – znak je čestita srca.” (El-Hadždž, 32.) Kao što je ramazan jedan od Allahovih propisa, i poštovanje i veličanje njega, i izvršavanje propisanih ibadeta u toku ramazana je vjera, tako je i Ramazanski bajram jedan od Allahovih propisa, i poštivanje Bajrama je također sastavni dio vjere islama.
I kao što je hadž jedan od islamskih obreda i Allahovih propisa, poštivanje i veličanje tog propisa i izvršavanje hadžskih obreda je sastavni dio islamskog vjerovanja, tako je Kurban-bajram također jedan od Allahovih propisa, a veličanje i poštivanje tog propisa je dio vjere. Stoga, ako ti je umrla voljena osoba, pa osjećaš usamljenost i tugu, sjeti se da je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, izgubio svoju voljenu ženu Hatidžu, radijallahu anha, svog amidžu Hamzu, radijallahu anhu, i da su mu sva djeca umrla za njegovog života osim kćerke hazreti Fatime, radijallahu anhu, ali je on i pored toga davao pravo Bajramu koje mu pripada i poštivao ovaj islamski propis, dijeleći radost Bajrama sa svojim ashabima.
Ako si usamljen, ako si protjeran sa svoga ognjišta, sjeti se da je Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, protjerao njegov narod iz njegovog voljenog grada, i da su se borili protiv njega u toku prvog ramazana koji je on postio, ali je i pored toga, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dao Ramazanskom bajramu njegovo pravo i dijelio je radost Bajrama sa svojim ashabima.
Zatim, ko je to rekao da bajramsko veselje znači da praviš zabavu ili da svoju kuću i stan pretvoriš u pozorište? Ne! Mi smo sljedbenici Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i naša bajramska radost je ibadet, a da bi ta radost uistinu bila ibadet, onda mora biti u skladu sa islamskim propisima i uzvišenim načelima.
Mi klanjamo bajram-namaz sa drugim muslimanima, oblačimo najbolja i najljepša odijela, jer Allah voli da se na Njegovim robovima vide tragovi Njegove milosti i dobrote, posjećujemo našu rodbinu i okupljamo se oko bajramske sofre, radujući se i zahvaljujući Allahu što nam je pomogao da ispostimo mubarek ramazan i da ga provedemo u ibadetu.
A što se tiče pesimizma, ponavljanja negativnih fraza, ustrajavanja u raspravama i tugovanja u pogrešno vrijeme i na pogrešnom mjestu, to znači nedstatak poštivanja Allahovih propisa.
Zato se radujte Bajramu radošću kojom je Allah zadovoljan, posjetite svoju rodbinu i prijatelje, obradujte svoju djecu bajramskim hedijama, darujte bajramske poklone svojim bračnim drugovima, širite bratsku ljubav, o muslimani, jer nisu samo islamski obredi poput namaza, posta, zekata i hadža, ibadeti. Neka je slava i zahvala Milostivom Allahu, Koji je i bajramsku radost učinio ibadetom.
saff.ba
Religija
Bajram-namaz u Bihaćkom muftijstvu klanjan na 255 mjesta, centralna svečanost u Gradskoj džamiji

Na području Muftijstva bihaćkog, bajram-namaz je klanjan na 255 lokacija u džamijama i mesdžidima, okupljajući velik broj vjernika koji su zajednički dočekali jedan od najradosnijih islamskih praznika – Ramazanski bajram.
U svojoj hutbi, muftija Kudić je istakao značaj Bajrama kao dana radosti, zahvalnosti i oprosta, naglasivši njegovu duhovnu i društvenu važnost.
“Bajram je prilika da oprostimo jedni drugima, da se okrenemo zajedništvu i solidarnosti. Samo kroz poštovanje prava svakog građanina i zajedničku borbu za stabilnost i suverenitet, Bosna i Hercegovina može ostati snažna i otporna na sve izazove”, poručio je muftija bihaćki hafiz Mehmed ef. Kudić u bajramskoj hutbi.
Na području Muftijstva bihaćkog sutra će biti obilježen Dan šehida, koji tradicionalno pada drugog dana ramazanskog Bajrama.
Okupljanje vjernika planirano je na centralnom spomen-obilježju “Humci”, nakon čega će uslijediti obilazak mezarja dr. Irfana Ljubijankića, prvog ministra vanjskih poslova Bosne i Hercegovine, kao i mezara heroja odbrambeno-oslobodilačkog rata Adila Bešića.
FENA
BiH
Kavazović: Opet smo suočeni s prijetnjama miru, država ne smije biti pasivna

Reisul-ulema Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini Husein-ef. Kavazović jutros je na bajramskoj hutbi u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu ocijenio kako se ponovo suočavamo s prijetnjama miru, čije gorivo su podjele i velikodržavni projekti.
„Kako to u stvarnosti izgleda, vidjeli smo devedesetih godina prošlog stoljeća. Memorijalni centar Srebrenica zorni je svjedok onoga što nas čeka ako za njima krenemo. Iskusili smo veliku patnju i nimalo ne sumnjamo da bi nas i danas pogodila“, kazao je reisul-ulema.
Poručio je kako polazište u onome što radimo i u što vjerujemo treba biti Božija riječ, a u Kurʼanu se kaže: „A dogovor je bolji“.
„Naša obaveza nije čekati priliku da se stvari same od sebe poprave. Naša obaveza je raditi da se ta prilika ukaže. Ništa neće doći samo od sebe. Raduje me da naš obični čovjek razmišlja svojom glavom i gleda svoj interes. A njegov interes su mir, red i poredak“, kazao je reisul-ulema.
Domovina kao zajednička kuća
Podsjetio je da je mnogo puta ponovljeno kako je domovina Bosna i Hercegovina naša zajednička kuća, prostrana za sve njene sinove i kćeri.
„Ne dozvolimo da oni koji pale vatre ovih dana razbuktaju ih i pretvore u plamen mržnje, u kojem ćemo svi stradati. Mir, pravda i stabilnost moraju biti suštinske vrijednosti iza kojih ćemo svi stati kao jedan. Sve drugo je manje važno, ako ove temelje pogubimo. Država ne smije biti pasivna u odnosu na one koji pozivaju na anarhiju, prijete i šire teror. Naprotiv! Za takve i postoji država i njen aparat, koji mora djelovati“, rekao je reisul-ulema.
On vjeruje da „u svim ljudima u Bosni i Hercegovini ima dovoljno razumnih i mudrih ljudi, koji imaju vjere, znanja i morala da grade mostove među nama“.
„Pozivam ih da budu glasniji, odvažniji i smjeliji. Moramo pobijediti strah koji nam se nameće i kojim se vlada. Naš put je put mira, zajedništva, solidarnosti i prihvatanja naših različitosti“, rekao je reisul-ulema.
Tokom hutbe je, također, podsjetio na kur'anske ajete u kojim Bog govori da je On Gospodar puno svjetova, a ne samo jednog.
„U Njegovom naumu ne postoje ekskluzivni svjetovi, koji bi isključivali druge. Zli ljudi takve svjetove zagovaraju i žele ih. Život, koji nam je darovan, moguć je jedino u različitostima. Takav je Božiji naum. Oni koji zagovaraju jednoumlje, koji podižu zidove i granice, koji dijele ljude, ustali su protiv Boga, ma koliko se na Njega pozivali. Oni svima donose zlo, a sebi ponajviše“, dodao je reisul-ulema.
Prema njegovim riječima, različitost je temelj života i princip najvišeg reda u kosmosu, te je u toj Božijoj mudrosti pouka za one koji su razumom obdareni.
„Put istinske vjere je put ljubavi, mira i inkluzije, a put lažne vjere je put mržnje, prijetnje i eksluzivnosti. Isključivost je stranputica za svakoga koji misli da će se time usrećiti. Na našu žalost, valja nam priznati da postoje i takvi ljudi među nama, koji nastoje izgraditi jedan, ekskluzivni, samo njima dopadljiv svijet. To su isključivi ljudi. Oni su prijetnja samom temelju života i zato im se ne smije povlađivati. Uspiju li u svojoj nakani, to zlo će se proširiti, patnja i stradanje će preplaviti Zemlju“, poručio je reisul-ulema.
Zahvalnost na ramazanu
U hutbi je, također, naglasio radost i zahvalnost za duhovno iskustvo ramazana, ističući da su poteškoće na životnom putu poput kišnih oblaka – prividno teške, ali nosioci blagoslova.
Kroz primjer života poslanika Muhammeda, a. s., pozvao je na ustrajnost u vjeri i služenju Božijem, ističući da istinska snaga i inspiracija dolaze iz Božijeg nepresušnog izvora i njegovih uputa.
Na kraju je poželio da bajramski praznici budu vrijeme susretanja i zajedničke radosti: po našim selima, mahalama i gradovima.
„Neka takav bude i ovaj Bajram! Pokažimo jedni drugima koliko nam je stalo do naših dobrih komšija i našeg komšiluka. Ojačajmo svoj komšiluk i pretvorimo to u novu šansu. Izgradimo ga još jačim i još otpornijim na izazove. Razmišljajmo o sebi svojim glavama i vodimo računa o našim interesima i našim životima“, poručio je reisul-ulema.
N1
BiH
Muslimani širom svijeta danas obilježavaju Ramazanski bajram

Vjernici u Bosni i Hercegovini u 7 sati i 12 minuta klanjat će bajram-namaz, a centralna bajramska svečanost Rijaseta Islamske zajednice bit će održana u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu, gdje će bajramsku hutbu kazivati reisul- ulema Husein-ef. Kavazović.
Ramazanski bajram dolazi nakon mjeseca ramazana, mjeseca posta, oprosta i Božije milosti, a za muslimane dani Bajrama su dani porodičnih okupljanja i radosti.
Bajram se kod muslimana čestita riječima: “Bajram šerif mubarek olsun”, što u prijevodu znači: “Neka je plemeniti Bajram blagoslovljen”.
Odgovor je: “Allah razi olsun”, što znači: “Neka je Allah zadovoljan tobom”.
Drugi dan Ramazanskog bajrama, odnosno ponedjeljak, se prema kalendaru Islamske zajednice obilježava kao Dan šehida.
Redakcija portala Cazin.ba svim muslimanima čestita Ramazanski bajram, uz želje da ovaj blagdan provedu u sreći i veselju uz svoje najmilije. Bajram šerif mubarek olsun!
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na Ahiret preselio Ćatić (Sakib) Safet
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselila Jakupović (Avdić) Zumreta
-
Smrtovniceprije 3 dana
Na ahiret preselila Kudić (rođ. Kukić) Đula
-
USKprije 7 dana
Afera Saniteks: Bivšem direktoru Agencije za privatizaciju USK dvije godine zatvora
-
Cazinprije 2 dana
Ružnić čestitao zastupniku NES-a zbog glasanja za imenovanje Krešića: “Srušio je posljednji bastion SDA”
-
USKprije 7 dana
Zastupnik Mahmić zastupnicu u Skupštini USK nazvao kozom?
You must be logged in to post a comment Login