Connect with us

BiH

Nikolaidis: “Amir efendija Mahić je deseti rođendan dočekao u logoru Trnopolje, a tamo ga je otjerala mržnja čiji izvor je ‘Nomokanon’ Svetog Save”

Published

on

Vjerujte mi, znam šta pričam: imam stanovito iskustvo sa hajkama i medijskim linčom. Presudno je ostati hladnokrvan. To nije lako. Jer jasno osjetiš cunami bijesa koji juri ka tebi. Svejedno. Buka nije snaga. Gdje je šuplje, odzvanja.

Ovo, jasno vam je, govorim zbog „slučaja“ Amira efendije Mahića.

Piše Andrej Nikolaidis za Slobodnu Bosnu

Svijet je pun ljudi koji, iz nekog razloga, misle da će, budu li dovoljno glasno i dovoljno dugo vikali, zamuknuti svi oni koji govore ono što se njima ne dopada. Pun je, taj svijet, još i moćnih ljudi koji misle da silom svakoga mogu zastrašiti, da silom mogu zatomiti istinu.

Svijet je pun budala, a najveća od svih je čovjek koji, dok sa krunom na glavi sjedi na prijestolu, dok mu se oko nogu motaju dvorjani a njegove vojske kroz plamen marširaju u zemlje gdje već dospio je strah od njegove moći – misli da je kralj.
Vjerujte mi, znam šta pričam: kada galame, najbolje je čitati.

Uzmi i čitaj, govorio je anđeoski glas Svetome Augustinu. Nemam bolji savjet. To je sve: uzmi i čitaj.

Čitaj, recimo, ovo: doktor Miodrag M. Petrović, „Zakonopravilo Svetoga Save o Muhamedovom učenju“.

No prije toga, pročitaj ko je autor. Istoričar kanonolog, naučni savjetnik Istorijskog instituta. Nesporni srpski autoritet za „Zakonopravilo“ Svetoga Save, za koje Petrović kaže da je „najveća srpska knjiga“. Petrović je autor kritičkog izdanja „Zakonopravila“.

Ovako Petrović piše u predgovoru svoje knjige, čije mi je izdanje iz 1997. na ekranu:

Srbi se od pojave Turaka na Balkanu (XIV vek) neposredno i neprekidno suočavaju sa Muhamedovim učenjem, iz kojega je izrastao mnogobrojni islamski svet. Posle viševekovne turske vladavine sve do danas u Raškoj oblasti i Bosni postoje islamizirani Srbi koji pomoću islamske vere stvaraju svest o sebi kao posebnom – muslimanskom narodu. Njih bi danas svakako bilo mnogo više da u Srbiji nisu postojali spisi o Muhamedu i o profanosti vere koju je propovedao. Sveti Sava je dva takva spisa preuzeo iz vizantijske književnosti i uneo ih u Zakonopravilo ili Nomokanon – zbornik crkvenih i građanskih propisa, namenjen Srpskoj crkvi i državi“.

Dakle, da ponovimo šta kaže Petrović. Islam je „profana vera“. Bošnjaci su „islamizirani Srbi“. Da nije bilo Svetoga Save, Bošnjaka bi „svakako bilo mnogo više“.

Koji su to vizantijski tekstovi što ih je Sava uvrstio u svoj nomokanon? Takvih je, kaže doktor Petrović, preko sto. No nas ovdje zanimaju oni koji govore o islamu. To su spisi Svetoga Jovana Damaskina, Svetog Epifanija Kiparskog i Georgija Monaha, koje je Sava preveo i spojio u ono što Petrović naziva „spis o izmailćanskoj veri“.

Prije nego pročitamo šta tu o „izmailćanskoj veri“ piše, da pročitamo šta je i koliko je važan Savin „Nomokanon“ – „najvažnija srpska knjiga“, kako kaže doktor Petrović. Wikipedia veli ovako:

“Savin prevod vizantijskog Nomokanona je usvojen na saboru u manastiru Žiča 1221. godine, kao najviši crkveni i državni pravni akt.[2] Pošto su kanoni Crkve umnogome regulisali život podanika, Savina kompilacija se u znatnoj meri odnosila na oblast koju danas smatramo građanskim pravom.[3]

Savinom verzijom Nomokanona Crkva i država u Raškoj su načinjeni ravnopravnim partnerima, tako što to su izbačeni vizantijski zakonski tekstovi (Ekloga, Epanagoga i komentari Balsamona iz 12. veka) koji podređuju crkvu državi.[4]
Sava je u Nomokanonu naveo i Atanasijev popis kanonskih knjiga, kako bi sprečio upotrebu slovenskih apokrifa”.

U svakom slučaju, Savin “Nomokanon” je temeljni spis Svetosavlja.

Čitamo šta tu piše:

“I do sada postoji služba izmailćanska koja drži i vara ljude, to jest vera sracinska koja je preteča Antihrista”.

“A od tog vremena pa do sada kod njih uzraste lažni prorok po imenu Muamed, koji je, razgovarajući sa Jevrejima i sa hrišćanima, to jest sa arijanima i nestorijanima, odasvud crpeo zlo”.

“I mnoge druge izmišljotine su dostojne smeha u takvome spisu, za koji nadmeno kaže da je od Boga snesen na njega”.

“…Moamed imaše pomoćnika, zapravo druga po imenu Zid (Zejd). Ovaj imaše krasnu ženu koju požele Moamed. Dok su njih dvojica sedeli, Moamed reče: “Hej, Bog mi je zapovedio da uzmem tvoju ženu!”

Čitamo dalje kod doktora Petrovića da je Sveti Sava u svoj nomokanon unio i “Čin koji se vrši nad onima što se od Saracina obraćaju čistoj, istinitoj, hrišćanskoj našoj veri”. Taj tekst je, saznajemo, “takođe preuzet iz vizantijskih nomokanona”.

Tu između ostalog piše:

“Proklinjem zvani Kuran, odnosno čitav spis Moamedov, koji laže kad govori da ga je arhangel Gavrilo njemu sneo”.
“Proklinjem i samu Meku i svu okolinu njenu. I sedam kamenova što su ih Sracini tamo bacili na hrišćane. I svaku molitvu i službu i običaje njihove”.

“Iznad svega proklinjem boga Moamedova, za koga kaže da je samo on bog”.

Istorijsko-politički kontekst u kojem nastaju citirani vizantijski nomokanoni je jasan. Jasno je i da se ondašnji hrišćani i muslimani, pa ni u svojim teološkim raspravama, nisu mazili i nisu bili upoznati sa konceptom političke korektnosti.
Jasni su i politički razlozi zbog kojih je Sava te tekstove uvrstio u svoj tekst.

Jasno je i to da današnji politički kontekst u Bosni nije radikalno – u svakom slučaju ne dovoljno radikalno – drugačiji od ondašnjih napetosti (ovo je, dakako, eufemizam) između hrišćana i muslimana.

Amir efendija Mahić je deseti rođendan dočekao u logoru Trnopolje, u koji ga je zatočila Karadžićeva vojska. Od Kozarca, u kojem je rođen, nije ostao kamen na kamenu. Njegova porodica teško je stradala u zločinima koji je srpska vojska sistematski vršila nad njegovim narodom.

Obaveza Amira Mahića, kao ljudskog bića, no prije svega kao intelektualca koji je odgovoran prema drugim ljudima, kojima je on vjerski i intelektualni autoritet, ljudima koji su listom preživjeli stradanje kakvo je snašlo njega, bila je da pokuša potražiti korijen – ili barem ono što bi korijen moglo biti – ogromne mržnje koja je porodila toliko užasa.

Ta ga je potraga odvela do Savinog “Nomokanona”.

Evo: i mene je.

Moguće da je to tako zato što tamo piše to što tamo piše.

O tome se može govoriti ili ćutati. Pritom: ćutati ne znači obrisati. Znači tek teret nužne debate ostaviti za drugo vrijeme, nekim drugim ljudima. To nije tolerancija. To nije dobronamjernost.

Svi važni, temeljni tekstovi na koje se pozivaju oni koji mržnju crpe iz njih, zahtijevaju ne ćutnju i ne galamu koja pokušava iznuditi tu ćutnju. Zahtijevaju kritički pristup i ozbiljne, neugodne debate.

U kojima “ja sam time uvrijeđen” nije pažnje dostojan argument.

BiH

Muškarac iz BiH preminuo u Medini nakon što je obavio Umru sa porodicom

Published

on

By

Izudin Karalić iz Novog Travnika preminuo je u Medini.

Prije desetak dana, zajedno sa svojom porodicom, krenuo je na put u Saudijsku Arabiju kako bi obavio Umru.

Nakon što je uspješno obavio ovaj sveti obred, Izudin se uputio u Medinu, gdje je, nažalost, preminuo.

U Medini će mu biti klanjana dženaza-namaz, a tijelo će biti ukopano u mezarju Bekijja, jednom od najpoznatijih i najsvetijih mjesta za muslimane.

Termini dženaze-namaza bit će poznati nakon što se završe sve potrebne proceduralne radnje, piše Crna hronika.

Nastavi čitati

BiH

Krivična prijava protiv igumana Luke: “Poruka da će mrtve u šehidskom mezarju pokrstiti”

Published

on

By

Bošnjački odbornici u Skupštini općine Srebrenica, bošnjačka udruženja koja djeluju u ovom gradu, te mještani Kragljivoda potpisnici su krivične prijave protiv igumana manastira Karno Srebrenica Luke Babića, koju su danas predali Državnoj agenciji za istrage i zaštitu (SIPA) i Tužilaštvu Bosne i Hercegovine.
U krivičnoj prijavi je navedeno da je “uz pomoć njemu poznatih suizvršilaca organizirao, bez prethodne saglasnosti, potajno i protivpravno upao u muslimansko mezarje u selu Kragljivode kod Srebrenice 19. januara ove godine. U njemu je, pored nišana, postavio krstove.”
Sve je, kako stoji u krivičnoj prijavi, uradio “u namjeri da izazove vjersku i nacionalnu netrpeljivost i da uznemiri lokalno stanovištvo”, piše Stav.
Dalje se navodi i da se time “poslala poruka većinskom muslimanskom stanovništvu Kragljivoda da ukopani u mezarju nemaju ni mrtvi svoj mir i da će vjerski službenik druge vjere mrtve pokrstiti”.
Postavljanje krstova u šehidskom mezarju u naselju Kragljivode, kod Srebrenice, porodice žrtava vide kao sramotan čin koji predstavlja duboku povredu dostojanstva šehida ukopanih na ovom mezarju. Građani Mjesne zajednice Osatica obratili su se nadležnima u Općini Srebrenica, Policijskoj stanici Srebrenica i na adresu EUFOR ALTEA/LOT Bratunac sa zahtjevom za zaštitu osnovnih ljudskih prava, a zbog, kako navode, uznemiravanja. Samo dan poslije, krstovi su uklonjeni iz šehidskog mezarja. Navodno ih je uklonio mještanin Srbin, dok iguman Luka optužuje “islamske fanatike” da su ih ukrali.
Na Facebook stranici Manastira Karno 20. januara uz fotografije sa šehidskog mezarja Kragljivode, na kojima se vidi iguman Luka i Srbi koji nose i postavljaju krstove ispisane su poruke koje niti jednog trenutka ne pozivaju na suživot i međusobno uvažavanje, već naprotiv, šire mržnju i vrijeđaju Bošnjake.
“Na Bogojavljenje na srpskom groblju srodnici streljanih Srba vratili ukradena spomen obeležja mučenicima ubijenim zbog srpskog imena i vjere pravoslavne u Prvom ratu, koji su islamski fanatici ukrali i na njihovim kostima podigli mezarje.
Parastos je služio Arhimandrit Luka s vernim narodom i dostojno prekadio vinom i tamjanom mošti Mučenika. Krv ovih Mučenika vapi na Nebo već dugo. Na Bogojavljenje Bog se javi i Pravda se projavi. Vinovnici sramnog čina krađe spomen obeležja i džamijanja srpskih kostiju još se usuđuju da nas nazivaju ‘nečastivima”, a upravo njihova reakcija je bila kao đavo kad vidi ČASNI KRST. BOG SE JAVI VAISTINU SE JAVI !!!”
Nastavi čitati

BiH

Fadil Novalić slavi u zatvoru: “Dragi moji prijatelji, obradovala me je ova vijest”

Published

on

By

Presuđeni bivši premijer Federacije BiH Fadil Novalić u srijedu, 22. januara ponovo se oglasio na društvenoj mreži Facebook.

Ovaj put se pohvalio brojem pratitelja na društvenim mrežama.

 

“Dragi moji prijatelji, obradovala me je vijest da moja stranica ima 45.000 pratitelja. Hvala Vam”, napisao je.

 

Podsjetimo, Novalić, koji je osuđen na četiri godine zatvora zbog zloupotrebe prilikom javne nabavke medicinskih respiratora iz Kine tokom pandemije koronavirusa izdržava četverogodišnju zatvorsku kaznu u Zavodu za izvršenje krivičnih sankcija Bosne i Hercegovine, u Vojkovićima.

Nastavi čitati

BiH

Oglasio se SDP o protestima: “Većina je za minimalnu platu, nastavljamo borbu”

Published

on

By

U toku trajanja protesta poslodavaca ispred zgrade Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) oglasio se SDP. Iz ove stranke su na Facebooku objavili fotografiju uz kratku poruku, piše Klix.
“Većina je za minimalnu platu. SDP će nastaviti borbu za radničko dostojanstvo”, naveli su iz SDP-a.Kao glavni zahtjev poslodavaca navedena je hitna suspenzija i revizija odluke o minimalnoj plati na način da 700 KM bude oporezivo, a 300 KM neoporezivo.

Pozvali su parlament na odgovornost i da sankcionišu djelovanje premijera Nermina Nikšića (SDP).

Prema posljednjim procjenama protestu je prisustvovalo između 1.000 i 2.000 osoba.

Nastavi čitati

BiH

Poduzetnik Šaban Efendić: Neka smanje oporezivi dio, a mi ćemo podići dodatno plate radnicima

Published

on

By

Poduzetnik Šaban Efendić jedan je od mnogobrojnih poslodavaca koji su danas došli na protest pred zgradu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH) u Sarajevo.

On je u izjavi za Klix.ba kazao da se odazvao protestu kako bi podržao zahtjeve privrednika koji su upućeni Vladi FBiH.

“Vlada FBiH bi trebala da razgovara s nama, da se konsultuje s nama, mi smo ti koji punimo budžete, a ne da preko noći donose odluke kao u nekim komunističkim sistemima ili autokratnim gdje autokrata preko noći donese neku odluku i kaže: ‘Mora biti ovako'”, kaže Efendić.

Dodaje da je privreda u BiH izdržala i veće namete i da je tek odnedavno situacija poboljšana te je privrednike strah pogoršanja.

“Očigledno da žele da pune budžete i krpe rupe. Mi nismo protiv ove minimalne plate, plata neka ide i više. Ovo što se oporezuje, neka se smanje oporezivi dio za 200 ili 300 maraka, a mi ćemo još više podići platu radnicima”, poručuje Efendić.

Mnogi od privrednika zbog straha od inspekcije nisu htjeli pred kamere. Kažu da su u posljednjem periodu izloženi velikom pritisku.

Na protestu je bio manji broj radnika te su većinom prisustvovali poslodavci.

Nastavi čitati

BiH

Poslodavaci pred Vladom FBiH u Sarajevu blokirali saobraćaj: “Đavo nek vas nosi, visoki su doprinosi”

Published

on

By

U toku su veliki protesti poslodavaca pred zgradom Vlade Federacije BiH u Sarajevu. Protest se održava zbog odluke o minimalnoj plaći od 1.000 KM koju je Vlada donijela, a istovremeno nije smanjenja stopa doprinosa, piše Faktor.
Okupljeni su blokirali saobraćaj. Skandiniraju “Nametnuti izađi”. Među transparentima su natpisi “Đavo nek vas nosi, visoki su doprinosi”, “Veća plaća Da skupi Tuarezi Ne”, “Udruženja vam poručuju: Od vrlih nameta, nema salameta”…
Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije