Religija
Sedamnaest izvora bereketa za uspješan dan
Ako bismo tražili neku islamsku definiciju produktivnosti, ona bi se vjerovatno mogla sažeti u riječi bereket ili blagoslov.
Biti sposoban postići što više s malo sredstava, napraviti puno stvari u kratkom vremenu, i proizvesti puno toga uz malo napora, zasigurno je jedna velika blagodat od Allaha (Subhananhu we Te’ala).
A ipak, bereket je u današnje vrijeme nekako postao izgubljeno blago; svi ga traže, ali čini se da ga niko ne nalazi! Stalno slušate ljude kako se žale na nedostatak bereketa u vremenu, nedostatak bereketa u snu, nedostatak bereketa u novcu te u svemu ostalom.
U ovom članku mi ćemo razriješiti taj misterij, inšaAllah: saznat ćemo šta je to bereket i gdje ga to možemo naći!
Šta je bereket?
Jedan poznati daija objašnjava ga na sljedeći način:
„Bereket podrazumijeva udio Božije dobrote u nečemu, pa ako se ona pojavi u nečemu malom, poveća ga. A ako se pojavi u nečemu velikom, koristi mu. A najveći plodovi bereketa u svim stvarima je koristiti taj bereket u pokornosti Allahu swt.
Izvori bereketa
Čvrsto vjerujem da bereket nije izgubljeno blago, prije bih rekao da nam je ono pred očima! To blago dostupno je i spremno da bude uručeno samo onome ko za njega radi. U nastavku sam napravio popis nekoliko izvora bereketa. Lista nije iscrpna, stoga je možete dopuniti u Vašim komentarima kako bismo svi razmijenili i proširili naše razumijevanje ovog velikog blaga.
1. Dobre namjere
Ako želiš da nešto bude ispunjeno bereketom, imaj dobre namjere. Tačnije, pobrini se da tvoje djelo bude u ime Allaha swt. Kad ponovo pogledate definiciju bereketa, možete pretpostaviti da se bez namjere da ono što imamo ili radimo bude radi Allaha swt, Božija dobrota neće se naći u našim djelima. 1.Allah kaže u Kur’anu: A da su stanovnici sela i gradova vjerovali i grijeha se klonili, Mi bismo im blagoslove i s neba i iz zemlje slali, … (Sura Al-A’raf, 96. ajet). Također kaže u Kur’anu: …a onome koji se Allaha boji, On će izlaz naći i opskrbit će ga odakle se i ne nada. (Sura Al-Talaq, 2-3. ajet).
2. Pouzdanje u Allaha
Allah kaže u Kur’anu: …onome koji se u Allaha uzda, On mu je dosta. Allah će, zaista, ispuniti ono što je odlučio; Allah je svemu već rok odredio. (Sura Al-Talaq, 2-3. ajet)
Rekao je Poslanik a.s.: Omer ibn el-Hattab, neka je Allah zadovoljan njime, veli: “ Čuo sam kako je Poslanik sallallahu alejhi ve sellem, rekao: “ Kada bi ste se svi oslonili na Allaha onako kako treba da se oslonite, On bi za vas uistinu osigurao opskrbu kao što to čini za ptice, koje se ujutro probude gladne, a vraćaju se site u sumrak. (Ahmad, An-Nasa’l, Ibn Madžah, at-Tirmizi)
3. Učenje Kur’ana
Ovo je izvor bereketa! Ali, subhanAllah, mi tako se tako rijetko s njega napajamo! Allah kaže u Kur’anu: A ova Knjiga, koju objavljujemo, blagoslovljena je, ona potvrđuje onu prije nje da opominješ Mekku i ostali svijet. A oni koji u onaj svijet vjeruju – vjeruju i u nju i o molitvama svojim brigu brinu.
Dakle, čitajte Kur’an, te posmatrajte kako Allahove blagodati i blagoslovi ulaze u vaš život. Što se smo dalje od Knjige upute, to će manje bereketa biti u našim životima.
4. Izgovaranje Bismille
Izgovaranjem Bismille prije svakog posla, vi zazivate Allahovo ime na tu aktivnost; ne samo da će se na aktivnost spustiti bereket nego ni Šejtan neće moći u njoj uzeti učešća! Tako uvijek recite „Bismillah“ prije svega što radite! Tako lako zaboravljamo reći „Bismillah“. Ponekad smo toliko naviknuti da je izgovaramo da se ne možemo ni sjetiti jesmo li je izgovorili ili ne! Pokušaj biti svjestan izgovaranja „Bismillah“ te pokušaj razumjeti šta izgovaraš prije onoga što činiš.
5. Jesti s ljudima
Ovo je poznato svakom ko ima iskustva s pozivanjem gostiju u svoju kuću. Ma koliko ti se činilo malo hrane koju iznosiš pred goste, uvijek je više nego dovoljno! (Napomena: ovo nije izgovor da loše dočekate goste, zapravo, mi bismo trebali slijediti sunnet našeg poslanika Ibrahima a.s., koji je za meleke koji su ga posjećivali pripremio veliku gozbu.) Ono o čemu ja govorim je bereket do kojeg dolazi kad se jede zajedno, a što potvrđuje hadis Poslanika Muhammeda a.s., koji je rekao: Jedite zajedno i nemojte se dijeliti jer je blagoslov (bereket) u zajednici… A u drugom hadisu kaže: Ko ima hrane za dvojicu, neka kući povede i trećeg, a ko ima hrane za četvericu, neka povede petog ili šestog. (Buhari, svezak 4. knjiga 56. broj 781)
6. Iskrenost u trgovini
Ovo je za sve vas poslovne ljude (uključujući one na eBay-u). Ne smijemo pretpostaviti da će laganje i varanje ljudi učiniti posao unosnim. Naprotiv, bereket će nestati iz vaše trgovine. Poslanik Muhammed a.s. kaže: Kupac i prodavač imaju slobodu izbora dok se ne rastanu, pa ako budu iskreni i ispolje stvarno stanje (robe), bit će im bereket u pazaru, a kao zataje i slažu, onda će im nestati bereketa u onome što su pazarili.
Da, teško je biti iskren kad pokušavaš nešto prodati, ali vjerujte mi, isplati se.
7. Dova
Zamoli Allaha za bereket! Ako obratiš pažnju na neke dove Poslanika Muhammeda a.s., primijetit ćeš da je Poslanik a.s. upućivao dove za bereket. Mi uvijek kažemo: „Da te Allah blagoslovi!“ Pa, pogodite što! To je izvor bereketa. Isto tako, kad budete pozvani u nečiju kuću, Poslanik Muhammed a.s. nas je savjetovao da uputimo sljedeću dovu za svog domaćina: Allahu, blagoslovi im ono čime si ih opskrbio, oprosti im i smiluj im se.
8. Halal zarada/novac
Poslanik Muhammed a.s. je rekao: O ljudi, Allah je dobar i zato On i prima samo dobro.
(Učenjaci kažu da se ovo odnosi na halal zaradu i njenu važnost.)
Jedan učenjak je također rekao za onog koji jede haram, da će njegovi udovi biti neposlušni Allahu, htio on to ili ne htio, i da će kod onog koji jede halal hranu i traži halal zaradu, udovi mu isto činiti dobro i da će im biti data dozvola da traže ono što je dobro.
Ovaj koncept udova koji su blagoslovljeni i osposobljeni da čine dobro uistinu je blagodat i bereket koji bismo svi trebali tražiti. Podsjeća me na priču o starom čovjeku koji je preskakao veliku razdaljinu koju ni mladići nisu bili kadri preskočiti. Na pitanje mladića kako to postiže, starac je odgovorio: „To su naši udovi: štitili ih smo ih od činjenja grijeha kad smo bili mladi pa ih je Allah za nas očuvao kada smo ostarili.“
9. Slijeđenje sunneta Poslanika Muhammeda a.s. u svemu
Rekao sam to prije i ponovo ću to reći: Najproduktivniji čovjek u historiji čovječanstva je naš dragi poslanik Muhammed s.a.v.s. Dakle, jednostavno slijeđenjem njegovog načina života i njegovih postupaka o kojima tako često slušamo, zadobijamo veliki izvor bereketa.
Neki od ovih sunneta uključuju: ustati na sehur, jesti desnom rukom s kraja posude, otići na bajram-namaz, oblizati prste nakon obroka, spavati na desnoj strani, koristiti misvak (četkicu) i još mnogo toga. Obrati pažnju na ove sunnete i slijedi ih jer imitiranje života najblagoslovljenijeg čovjeka na Zemlji zasigurno je izvor bereketa.
10. Klanjanje istihare
Klanjanje istihare u svim pitanjima, prepuštanje ishoda Allahu swt. kao i prihvatanje Njegove odluke veliki su izvori bereketa. Poslanik Muhammed s.a.v.s nas je u sljedećem hadisu podučio ovoj lijepoj dovi koja nam pomaže u donošenju odluka i sprečava da se kajemo za izbore koje pravimo: Od Džabira ibn ‘Abdullaha se prenosi da je rekao: „Allahov Poslanik, s.a.v.s, podučavao nas je da obavljamo istihara-namaz u svakoj prilici, kao sto nas je podučavao nekoj suri iz Kur’ana. Govorio je: “Kada neko od vas hoće uraditi (neki posao), neka mimo farzaklanja dva rekata, a zatim neka kaže: „Allahu moj, molim Te da mi daš rješenje iz Tvog sveobuhvatnog znanja, i od Tebe tražim pomoć da me pomogneš Tvojom snagom, i molim Te da mi podariš iz Tvoje velike dobrote. Ti si svemoćan, a ja snage nemam, Ti sve znaš, a ja ne znam. Ti jedini poznaješ skriveno. Allahu moj, ako je ovo što želim uraditi dobro po mene, moju vjeru i moj život i moju smrt, onda mi odredi da to uradim, i to mi olakšaj i podari mi bereket u tome. A ako je ovo što želim uraditi loše po mene, po moju vjeru, život i smrt, onda to otkloni od mene i odredi mi da se desi bolje od toga, bez obzira šta to bilo, i učini da budem zadovoljan.”
Onaj ko traži uputu od svog Stvoritelja i savjetuje se sa braćom u vjeri a zatim ostane čvrst u svojoj odluci neće osjetiti kajanje, kao što Allah swt. kaže: „…i u svemu se savjetuj s njima. A kad se na nešto čvrsto odlučiš, tad se na Allaha osloni! Allah, zbilja, voli one koji se na Njega oslone“ (Kur’an 3:159)
11. Zahvaljivanje Allahu dž.š u izobilju
Allah kaže u Kur’anu: „Ako budete zahvalni, Ja ću vam sigurno još više dati“. Jedan učenjak mi je jednom rekao da ako se ovaj ajet bolje pogleda, arapska riječ koja se koristi za potvrdu da će Allah swt. dati još više osobi koja Mu zahvaljuje je zapravo u obliku zakletve – “La azidannakum”. Tako Allah obećava osobi koja Mu zahvaljuje povećanje dobrostanja i bereketa, a Allah ne krši svoja obećanja.
12. Sadaka
U hadis kudsiju, Allah kaže: „Udijeli, o sine Ademov, pa ću i Ja tebi udijeliti.”.
Svaki put kada ste bez dinara ili osjećate da se bereket izgubio iz vašeg života i da ga je hitno potrebno vratiti, najbrži način stjecanja bereketa u životu može biti udjeljivanjem sadake. Na primjer, recimo da je bereket uklonjen iz vašeg života zbog grijeha koji ste počinili: sadaka briše vaše grijehe, povećava dobra djela i izvor je bereketa.
Ne mogu vam opisati trenutan osjećaj zadovoljstva pri davanju sadake ni bereket koji je prati. Probajte to ODMAH!
13. Učvršćivanje rodbinskih veza
Prenosi Ebu Hurejre, da je Poslanik, s.a.v.s rekao: “Uzvišeni Allah je stvorio stvorenja, a kada je završio, ustala je rodbinska veza i rekla: ‘Ustala sam tražeći od Tebe zaštitu od kidanja rodbinskih veza.’ Uzvišeni Allah joj reče: ‘Hoćeš li biti zadovoljna ako budem čuvao i pazio onoga ko tebe bude čuvao i pazio, a odbacim onoga ko tebe ne pazi i ne održava?’ Rekla je: ‘Da, bit ću zadovoljna, Gospodaru moj’. Reče: ‘To tebi pripada!’” Ebu Hurejre dodaje: „Ako želite, možete učiti ajet: “Zar i vi ne biste, kad biste se vlasti dočepali, nered na zemlji činili i rodbinske veze kidali!” (Buhari, svezak 6, knjiga 60, broj 354.)
14. Rano buđenje
Poslanik Muhammed s.a.v.s je rekao: „Allahu, podari bereket mome ummetu u ranim jutarnjim satima!” (Ahmed).
Ovaj hadis je bio ono što me potaknulo na izradu stranice ProductiveMuslim.com! Takvi dragulji produktivnosti su izvori bereketa koje bismo trebali pronaći da bismo naše živote učinili produktivnijim. Rano buđenje je tako važan korak ka tome da dobijemo bereket i da se osjećamo dobro tokom cijelog dana.
Pokušajte ustati na noćni namaz a onda raditi u satima prije sabah-namaza. Ako ne možete, onda bar ustanite na sabah-namaz i ostanite budni sve do izlaska sunca prije nego što se vratite na spavanje. Ti sati su puni bereketa. Ako ste u mogućnosti ići na posao u tim satima, učinite to, obavit ćete puno više posla nego za cijeli jedan dan.
15. Brak
Allah kaže u Kur’anu: „I udajite i ženite svoje neudate i neoženjene, i čestite robove i robinje svoje! Ako budu siromasi, Allah će ih obogatiti iz dobrote Svoje. Allah je beskrajni dobročinitelj i zna sve.“ (Kur’an 24:32)
16. Namaz
Allah kaže u Kur’anu: „Naredi porodici svojoj namaz i u tome budi ustrajan. Od tebe opskrbu ne tražimo, Mi tebe opskrbljujemo, a sretan kraj bogobojaznima pripada.“
Da bismo dodatno ilustrirali svrhu namaza, pokušaj zamisliti svoj život bez tog velikog ibadeta. Odakle bi bereket dolazio? Sve one koji su još uvijek neodlučni u pogledu namaza molim da se vrate na Pravi put, to je vaš spas za konačno odredište u budućnosti i svakodnevna hrana za vašu dušu.
17. Traženje oprosta od Allaha dž.š.
Poslanik s.a.v.s je rekao: “Ko bude ustrajan u traženju oprosta od Allaha , Allah će ga rasteretit svake brige, naći će mu izlaz iz svake nevolje i opskrbit će ga odakle se i ne nada.“
Nadam se da ovo obuhvata veći dio izvora bereketa, ali kao što sam rekao prije, to nije detaljan popis. Molim vas da dodate svoje izvore i preporučite još savjeta da ih možemo podijeliti.
Piše: Mohammed Faris
Izvor:Prijevod: Akos.ba
Religija
Islamski centar u Maljevcu: Dosad prikupljeno 800.000 eura, izgradnja džamije stigla do polovine
U naselju Maljevac, smještenom na granici Hrvatske i Bosne i Hercegovine, u toku je izgradnja modernog Islamskog centra, koji će služiti ne samo lokalnoj zajednici već i svim islamskim vjernicima koji prolaze Međunarodnim graničnim prijelazom.
Volonteri dežuraju ispred promotivnog štanda i pored promotivnih materijala, putnicima nude i okrijepu, odmor, te različite suvenire i poklone, a oni zauzvrat doniraju sredstva za izgradnju ovog vjerskog kompleksa.
Ovaj projekt je pokrenut iz inicijative džemata Maljevac osnovanog 1998. godine, a postao je simbol zajedništva i solidarnosti Bošnjaka s obje strane granice.
Prema riječima Admira ef. Muhića, imama džemata u Maljevcu i idejnog začetnika projekta, dosad je prikupljeno 800.000 eura zahvaljujući donacijama Bošnjaka iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine.
“Ovdje na cesti D216, svaki put kada su gužve, naši volonteri stoje ispred promotivnog štanda nudeći putnicima okrijepu, promotivne materijale i priliku da se uključe u projekt izgradnje Islamskog centra”, ističe ef. Muhić.
Volonteri su okosnica svih aktivnosti. Oni ne samo da dočekuju putnike s osmijehom i toplim napitkom već im otvaraju vrata kako bi se ugrijali, odmorili ili obavili svoje potrebe. Zahvaljujući tim aktivnostima i donacijama putnika, prikupljen je značajan dio sredstava za izgradnju centra.
“Kamen temeljac smo postavili 1. maja 2023. godine uz prisustvo velikog broja vjernika iz BiH i Hrvatske. Do sada smo izgradili polovinu džamije, ali nam treba podrška svih Bošnjaka da završimo ovaj projekt i ostvarimo naš cilj – Islamski centar na ulazu u Evropsku uniju”, poručio je ef. Muhić.
Džemat Maljevac svoje aktivnosti započeo je u privatnim kućama, a 2002. godine kupio je i renovirao kuću koja do danas služi kao mjesto okupljanja.
Kako su potrebe zajednice rasle, pokrenuta je inicijativa za izgradnju džamije, što je rezultiralo otkupom zemljišta 2012. i 2020. godine.
Danas ovaj projekt nije samo mjesto za molitvu, već i simbol zajedništva, ustrajnosti i nade za buduće generacije Bošnjaka u pograničnom području.
“Pozivam sve naše Bošnjake da nam se pridruže i svojim sredstvima trajno ugrade u ovo dobro. Ovo nije samo džamija, već poruka zajedništva i za sve nas”, zaključuje ef. Muhić.
FENA
Religija
Ko završi svoj dan zikrom i veličanjem Allaha, cijeli dan će mu biti upisan kao zikr
Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Uzvišeni Allah, objavio je: ”Muslimanima i muslimankama, i vjernicima i vjernicama, i poslušnim muškarcima i poslušnim ženama, i iskrenim muškarcima i iskrenim ženama, i strpljivim muškarcima i strpljivim ženama, i poniznim muškarcima i poniznim ženama, i muškarcima koji dijele zekat i ženama koje dijele zekat, i muškarcima koji poste i ženama koje poste, i muškarcima koji o svojim stidnim mjestima vode brigu i ženama koje o svojim stidnim mjestima vode brigu, i muškarcima koji često spominju Allaha i ženama koje često spominju Allaha – Allah je, doista, za sve njih oprost i veliku nagradu pripremio.” (El-Ahzab, 35.)
U ovom ajetu nabrojana su svojstva iskrenih vjernika i vjernica, ali se samo uz jedno svojstvo spominje riječ ”mnogo” (كثيرا).
Naime, Uzvišeni Allah nije rekao: ”Muškarcima i ženama koji mnogo dijele zekat i koji mnogo poste”, već: ”Muškarcima koji često (mnogo) spominju Allaha i ženama koje često (mnogo) spominju Allaha.”
Allah, dželle šanuhu, oporučio je i naredio Zekerijau, alejhi selam, nakon što mu je objavio da će mu se roditi sin Jahja, da Allaha mnogo veliča i spominje, kao što se navodi u ajetu: ”Gospodaru moj” – zamoli on – “daj mi neki znak!” – “Znak će biti” – reče – “što tri dana s ljudima nećeš moći govoriti, osim znakovima. I često spominji Gospodara svoga i hvali Ga krajem dana i izjutra!” (Ali Imran, 41.)
Musa, alejhi selam, bio je u potpunosti svjestan istinitosti ovog blaga kada je rekao: ”I podaj mi za pomoćnika iz porodice moje Haruna, brata mog; osnaži me njime i učini drûgom u zadatku mome, da bismo Te mnogo hvalili i da bismo Te mnogo spominjali.” (Ta-Ha, 29-34.)
Allah muslimanima naređuje da Allaha mnogo spominju i veličaju, shodno ajetu: ”O vjernici, često Allaha spominjite i hvalite, i ujutro i navečer Ga veličajte.” (El-Ahzab, 41-42.)
Suprotno tome, jedna od osobina munafika je: ”Kada ustaju da molitvu obave, lijeno se dižu, i samo zato da bi se pokazali pred svijetom, a Allaha gotovo da i ne spomenu.” (En-Nisa, 142.)
Čak i pri susretu s neprijateljem u ratu, vjernicima se naređuje da Allaha mnogo spominju, kao što se navodi u ajetu: ”O vjernici, kada se s kakvom četom sukobite, smjeli budite i neprestano Allaha spominjite da biste postigli što želite.” (El-Enfal, 45.)
Stoga ne čudi da je prvo šejtanovo nastojanje u zavođenju ljudi, odvraćanje od zikra i veličanja Allaha, a ako šejtan uspije ”zarobiti” i obuzdati čovjekov jezik od zikra, onda će se i ostali organi predati bez borbe.
Uzvišeni Allah, objavio je: ”Njima je ovladao šejtan i učinio da zaborave na Allaha.” (El-Mudžadele, 19.)
Ibnul-Kajjim el-Dževzijje, rekao je: ”Najteža kazna na ovom svijetu je da Allah obuzda tvoj jezik da Ga ne veličaš i ne spominješ.”
Ko Allaha mnogo veliča i spominje, On ga zavoli, a koga Allah zavoli, On ga uputi i podari mu sposobnost razlikovanja istine od zablude u svakoj situaciji.
Abdullah ibn Mubarek, rekao je: ”Ko završi svoj dan zikrom i veličanjem Allaha, cijeli dan će mu biti upisan kao zikr.”
saff.ba
Religija
Nismo ništa loše uradili a ljudi nas osuđuju, zašto?
Kada se trudimo da živimo ispravno i da druge pozivamo stilu života koji vodi ka dobru i ovog i budućeg svijeta, znajmo da ćemo naići na mnogo otpora i osuda, iako ništa loše nismo uradili. Razlog za to je slabost u drugima i zona komfora iz koje neće da izađu.
Ako je cijena da ostanemo dostojanstveni ta da nešto prolazno, materijalno ne dobijemo – budimo spremni platiti tu cijenu.
Mnogo je veća cijena koju, u konačnici, plaćaju oni koji se boje stvorenja više od Stvoritelja, koji se stide sami sebe, koji se dodvoravaju i licemjerno prilagođavaju. Obraz i čast nemaju cijenu!
hfz. Ammar Bašić
Religija
Ko je najveća neznalica među ljudima?
Ko je najveća neznalica među ljudima?
datum objavljivanja: 3.09.2024.
Poslanik tada reče: ‘Ljudi, bojte se svoga Gospodara. Niko od vas neće nanijeti nepravdu vjerniku, a da mu se Allah neće osvetiti na Kijametskom danu.’“
Zabilježeno je da je Omer ibn Hatab upitao Ahnefa ibn Kajsa: “Ko je najveća neznalica među ljudima?“ Ahnef odgovori: “Onaj ko proda svoj Ahiret za dunjaluk.“ Omer ga upita: “Hoćeš li da ti kažem ko je veća neznalica od toga?“ Ahnef reče: “Hoću, vođo pravovjernih.“ Omer mu reče: “Onaj ko proda svoj Ahiret za dunjaluk drugog čovjeka.“
Činiti loše ljudima, vrijeđati, ogovarati, ponižavati, tuđe bespravno prisvajati ili čovjeka fizički ugrožavati – to vjera ne dozvoljava. Onaj ko to čini neće se moći grijeha osloboditi obraćajući se Allahu. Ljudi jedni drugima trebaju oprostiti da bi se, jedni prema drugima, učinjenih grijeha oslobodili. Ako oprost ne zatražiš, ako s tim grijehom učinjenim prema čovjeku pred Gospodara svjetova odeš, morat ćeš to u Danu konačnoga suda platiti. Platiti čime? Svojim dobrim djelima ili preuzimanjem grijeha od oštećenog.
Tako se gubi, odnosno proda Ahiret za dunjaluk drugog čovjeka.
Poslanika imamo za uzor. I u ovom segmentu življenja vjere, uzor nam je. Ebu Seid el-Hudri, r.a., kazuje: “Neki je muhadžir imao potrebu Poslanika nešto pitati i želio se s njim, s.a.v.s., nasamo naći. Poslanik je tada boravio u logoru Batha.
Noću je izlazio do Kabe da tavafi, a ujutro bi se vraćao da s ashabima klanja sabah. Jednom se duže zadržao u tavafu te požuri nazad kako bi prije izlaska sunca stigao u logor i s ashabima klanjao namaz. Pred njega izađe spomenuti čovjek, uze za uzde njegove deve, zaustavi Poslanika i reče: ‘Allahov Poslaniče, imam potrebu kod tebe.’
Poslanik mu reče: ‘Pusti me, žurim, tvoja potreba će biti zadovoljena.’ Čovjek nije htio da ga pusti, a pošto se Poslanik pobojao da će zakasniti na sabah, malo ga je bičem udario i odgurnuo te pored njega prošao. Kada je klanjao sabah, Poslanik se okrenuo prema ljudima i rekao: ‘Gdje je onaj kojeg sam maloprije udario bičem? Neka mi vrati udarac.’ Čovjek je odgovorio: ‘Utječem se Allahu i Njegovom poslaniku.’ Poslanik ga pozva da se primakne.
Kad se primakao, Poslanik mu dade bič i reče: ‘Uzmi svoje pravo za primljeni udarac i vrati mi istom mjerom.’ Čovjek odgovori: ‘Utječem se Allahu od toga da udarim Njegova Poslanika. Oprostio sam ti, Allahov Poslaniče.’ Poslanik tada reče: ‘Ljudi, bojte se svoga Gospodara. Niko od vas neće nanijeti nepravdu vjerniku, a da mu se Allah neće osvetiti na Kijametskom danu.’“
Život, čast i imetak su, po učenju naše vjere nepovredive vrijednosti. Allah, dž.š., nas jasno, nedvosmisleno upozorava da je ubistvo grijeh za koji se sigurno ide u Džehennem. Vjera nas jasno uči da je čast drugog čovjeka svetost i da ničim nikad ne treba na tu čast udariti. Ljudski je život svetiji od Kabe, a Poslanik kaže: “Čovjek je djelo Božije i neka je proklet onaj koji to djelo ruši.“ U izvorima vjere naći ćemo jasne poruke, nijedan zalogaj tuđega ne uzimamo, jer time ugrožavamo sebe i svoj put ka spasu i uspjehu.
Enes, r.a., prenosi da je Poslanik rekao: “Često se prisjećaj smrti, to će te odvratiti od grijeha. Budi zahvalan, to će ti povećati blagodati. Često čini dovu, jer ne znaš kad će je Allah uslišati. Nipošto nemoj prekoračiti granicu niti pomagati da se ona prekorači. Dobro se čuvaj razvrata i nepravde, jer onome kome se nepravda nanese Allah bude pomagač. Dobro se čuvaj spletkarenja, jer se plod spletkarenja vraća spletkarošu.“
Imamo, braćo, svi mnogo posla na sebi. Taj posao discipliniranja sebe treba da uradimo kako ne bismo bili od onih koji svoj Ahiret daju za dunjaluk drugog čovjeka.
Olahko, bez razmišljanja o posljedicama, kvalificiramo ljude. Nije nikakva rijetkost da o ljudima bez ikakvih argumenata govorimo da su kriminalci, da su nečasni i nepošteni… Ako nemamo nikakve dokaze, i to materijalne, ako to što iznosimo nemamo čime pred sudom dokazati, tada bismo i radi našeg dunjaluka i radi naše vječnosti takvih se kvalifikacija trebali kloniti, jer istim širimo smutnju u društvu, a sebe vodimo u Vatru.
Kod nas je ova praksa posebno izražena kada poslije jednih na vlast dolaze drugi. Tada govore o nečasnostima prethodnika, a nikad niko ili je posve rijetko neko završio pred sudom da se to i dokaže. Vjera od nas zahtijeva da se ustegnemo od neosnovanih optužbi, a da kao vjernici i odgovorni ljudi osnovanu sumnju s potrebnim dokazima proslijedimo tužilaštvu i tako sebe uvrstimo u borce za istinu i pravdu, a ne budemo od onih koji prodaju svoj Ahiret za dunjaluk drugog čovjeka.
Omer, r.a., je rekao: “Vjerniku je dovoljno nesreće, ako ljude kudi zbog mahana koje i sam ima, ako kod drugih primjećuje svaku mahanu, a svoje ne vidi, i ako sugovornika uznemirava nečim što se sugovornika ne tiče.“ Čovjek može griješiti prema Stvoritelju i prema stvorenjima. Treba se ustegnuti od svakog grijeha, a posebno od grijeha prema čovjeku.
Evo zašto, Poslanik kaže: “Glasnik ispod Arša će povikati na Kijametskom danu: ‘Muhamedov ummete, ono što ste griješili prema Meni oprostio sam vam. Ostale su nesuglasice i nepravde među vama, oprostite ih jedni drugima i uđite u Džennet Mojom milošću.’“
islam.ba
Religija
Šta si sve od zinaluka vidio?
Šta si sve od zinaluka vidio?
datum objavljivanja: 10.01.2025.
Uzvišeni Allah kaže: “O vjernici, bojte se Allaha istinskom bogobojaznošću i ne umirite drugačije nego kao muslimani!” (Ali-Imran, 102.)
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Boj se Uzvišenog Allaha gdje god bio, poslije lošeg djela uradi dobro djelo, čime ćeš ga izbrisati i lijepo postupaj prema ljudima!”
Došao neki mladić kod šejha i veli mu: “Šejh efendi, mnogo se bojim zinaluka, ali teško je, prođem kroz grad, čaršiju, nagledam se svega, oskudno odjevenih djevojaka, raznog harama, molim te posavjetuj me kako da sačuvam svoje oči!”
Veli njemu šejh: “Otiđi do moje kuće, uzmi dvije kante, napuni ih vodom do vrha i donesi mi ih. Za svaku kap koju prospeš dobit ćeš jedan šamar od mene.”
Tako mladić ode i učini kako mu je šejh savjetovao. Donio je obje kante vode bez ijedne prolivene kapi.
Šejh ga upita: “Bio si strpljiv i donio si obje kante, a nisi ni kap prolio. Morao si proći kroz grad i čaršiju, pa reci mi kako si uspio i šta si sve od zinaluka vidio?”
Odgovara mu mladić: “ Šejh efendi, nisam skidao oči sa kanti da ne bih prolio vodu jer me bilo strah da ćeš me našamarati i tako sam išao strpljivo i smireno tako da nisam uspio ništa vidjeti.”
Odgovara mu šejh: “Kako si bio strpljiv da ne proliješ vodu, takav budi sa svojim imanom, drži oči na njemu, a kako si se bojao mene, tako se boj Uzvišenog Allaha i sačuvat ćeš svoje oči od zinaluka!”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao Ibn Abbas, radijallahu anhu: “O dječače, poučiću te nekim riječima: Čuvaj Uzvišenog Allaha, On će tebe čuvati, čuvaj Uzvišenog Allaha naći češ Ga ispred sebe, kada moliš, moli Uzvišenog Allaha, a kada budeš tražio pomoć, traži je od Uzvišenog Allaha, i znaj da se sav ummet sakupi da ti donese neku korist ne bi ti donijeli osim ono što ti je Uzvišeni Allah zapisao, a kad bi se sakupili da ti nanesu neku štetu ne bi ti nanijeli štete osim onoliko koliko ti je Uzvišeni Allah propisao, podignuta su pera a osušile su se stranice.”
PORUKA:
Čuvajmo Uzvišenog Allaha, On će nas čuvati! Budimo Mu pokorni, On će nas usrećiti, približavajmo Mu se onim djelima koja su Njemu draga, to će nam biti zaštita od svakog zla. Sa kime bude Uzvišeni Allah, sa njime je Onaj koji nije nikada poražen, Zaštitnik koji ne spava i Upućivač koji ne odvodi krivim putem.
islam.ba
Religija
Ljudski um je samo sredstvo za proučavanje i istraživanje, a nije kreator znanja
Priredio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Uzvišeni Allah, objavio je: ”Mi šaljemo vjetrove da oplođuju, a iz neba spuštamo kišu, pa vas njome napajamo – vi time ne možete raspolagati.” (El-Hidžr, 22.)
Ovo je jedan u nizu ajeta koji se obraća ljudskom umu s namjerom da ga uvjeri u postojanje Svemoćnog Stvoritelja. Stoga on sadrži mnogobrojne nadnaravnosti (mu'džize) od kojih su neke privukle posebnu pažnju ljudima iz vremena objavljivanja Kur'ana, a to je jezička i retorička nadnaravnost, jer su tadašnji Arapi bili vrsni poznavaoci arapskog jezika i svih njegovih finesa.
Naime, u ovoj suri, u samo jednoj riječi, sadržani su glagol, subjekt i (glagolski) objekat, a to je riječ: (فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ) – ”pa vas njome napajamo”. Ovo je inače najduža riječ u Kur'anu i ima jedanaest slova.
Jedno od jezičkih čuda u ovom ajetu je i to što se u ovom kontekstu koristi glagol ”eska” (أسقى) umjesto ”sekâ” (سقى), pa je rečeno (فَأَسْقَيْنَاكُمُوهُ), a nije (فسقيناكموه), jer se značenja ova dva oblika razlikuju, tako da izraz: eskâhu (اسقاه) znači: pripremiti nekome nešto da popije, a izraz: sekâhu (سقاه) znači: dao mu je da pije ono što je već pripremljeno.
Stoga se u Kur'anu, kada se spominje džennetsko piće, koristi oblik ”sekâ” (سقى), jer je džennetsko piće već pripremljeno za njegove stanovnike, shodno ajetu: ( وَسَقَاهُمْ رَبُّهُمْ شَرَابًا طَهُورًا ) – ”I daće im Gospodar njihov da piju čisto piće.” (El-Insan, 21.)
Zatim, ovaj ajet sadrži i naučnu nadnaravnost, koja cilja na umove kasnijih vremena, koji će ga razumjeti kada otkriju i shvate proces padanja kiše i kruženja vode u prirodi.
Tek u dvadesetom stoljeću ljudi su otkrili da su oblaci zapravo smrznute kapljice vodene pare koje lebde u atmosferi. Naučnici su, umjesto što su svo ovo vrijeme mislili da su oblaci kao magla, mogli skratiti trinaest stoljeća truda da su vjerovali u Allahovu Knjigu, koja spominje ovu činjenicu u suri En-Nur: ”Zar ne vidiš da Allah razgoni oblake, i onda ih spaja i jedne nad drugima gomila, pa ti vidiš kišu kako iz njih pada.” (En-Nur, 43.)
Nakon dugog truda, zaključili su da je proces padanja kiše isti kao što je objašnjeno u ovom i drugim ajetima, a to je da ove sićušne čestice ili kapljice ostaju da lebde na određenoj visini zahvaljujući ravnoteži između gustine koja ih podiže i zemljine gravitacije, tako da ne padaju na zemlju, niti se dižu izvan atmosfere. I ostaju tako sve dok ne dođu oplođujući vjetrovi, a onda se ove sićušne kapljice skupe, zgusnu i padnu.
Neki oholi naučnici, obmanuti ovim otkrićem, vjerovali su da će im poznavanje ovog procesa omogućiti da kontrolišu padavine, ali nisu znali da su za to potrebni vjetrovi sa specifičnim svojstvima. Kada su shvatili proces stvaranja vjetra, shvatili su da je nemoguće da ljudske sposobnosti, ma koliko bile napredne, stvore od tih vjetrova jedinstveni vazdušni front.
Neki su se opet oslanjali na vještačko stvaranje kiše širenjem vještačkog oprašivanja, kao što je srebrni jodid ili ispuštanje tečnog propana u oblak, ali taj proces nije bio ekonomičan, a takođe je zagadio atmosferu i narušio ekološku ravnotežu.
Jedno od pogrešnih uvjerenja u koje su ljudi dugo vjerovali je da postoje tzv. kišne godine i sušne godine, ali svoju grešku nisu primijetili sve dok naučnici nisu bili u stanju pratiti padavine i otkriti da zapravo ne prođe ni jedan dan bez kiše, i da je godišnja količina padavina na Zemlji konstantna, ali varira od jedne regije do druge.
Ovo je takođe bilo jedno od naučnih čuda, kao što je svemogući Allah rekao: ”Mi s neba s mjerom kišu spuštamo, i u zemlji je zadržavamo – a kadri smo da je i odvedemo.” (El-Mu'minun, 18.)
Abdullah ibn Abbas, radijallahu anhuma, prenosi hadis u kojem je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao: ”Ne postoji ni jedna godina sa manje kiše od druge, ali Uzvišeni Allah je usmjerava kako hoće.” (El-Bejheki, El-Hakim, El-Taberi, Ibn Ebi Hatim; šejh El-Albani je hadis ocijenio vjerodostojnim – sahih)
Međutim, najveće naučno čudo u ovom ajetu za nemoćne ljudske umove, koji vjeruju da je čovjek tvorac znanja, krije se u Allahovim riječima: ”Vi time ne možete raspolagati.” (مَا أَنتُمْ لَهُ بِخَازِنِينَ).
A to znači da nije u ljudskoj moći da obuzda i spriječi ovaj prirodni proces nastanka i padanja kiše. Ovo je nepobitan dokaz i potvrda da je izvor znanja Allah, a da je ljudski um samo sredstvo ili oruđe za proučavanje i istraživanje, a ne kreator znanja.
Svako naučno otkriće je samo korištenje i primjena nepromjenjivih univerzalnih zakona koje je čovjek otkrio, a on nije u stanju promijeniti nijedno svojstvo ili funkciju nijednog od tih zakona.
Naučnici su nedavno dokazali da je voda jedina supstanca koja se ne može zgušnjavati (komprimirati) i jedina supstanca koja se kreće između tri stanja: čvrstog, tekućeg i gasovitog bez ljudske intervencije, a njena količina se ne smanjuje niti iscrpljuje kao druge supstance.
Stoga, Allah nije ograničio pohranjivanje vode samo na zemlju, već je učinio da ona stalno kruži u okeanima, podzemnim vodama i atmosferi, i učinio je da voda isparava na svim temperaturama, a kiša pada s mjerom, i da nije toga biljke i drveće u planinama ne bi živjelo.
Jer voda je tajna života, nema živog bića koje je lišeno nje, a čovjek je obijesno biće, pa mu Allah nije povjerio da je čuva,već Allah bdije nad njom, čuva je za nas i pretvara je u ukusnu izvorsku vodu – a da je htio mogao ju je učniti slanom i mogao je učniti da ona iščezne ili presuši, i On je s mjerom spušta gdje hoće.
saff.ba
-
Cazinprije 6 dana
Delegacija Grada Cazina u službenoj posjeti Velikoj Kladuši: Podrška zajedničkim projektima i saradnji
-
USKprije 6 dana
Bišćanin pretukao dvojicu dječaka jer su bacali petarde
-
Magazinprije 6 dana
8 najboljih vrsta namirnica koje možemo jesti za zdravlje srca, prema dijetetičarki
-
USKprije 6 dana
VIDEO Drama kod Graničnog prijelaza Izačić: Pronađeno tijelo migranta, imao vidne povrede
-
Svijet / Zanimljivostiprije 6 dana
Vučić: 2026. ćemo sve pripremiti, 2027. počinjemo koristiti leteće automobile
-
Smrtovniceprije 6 dana
Na ahiret preselio Dukić ( Ismeta) Senad
You must be logged in to post a comment Login