Connect with us

Magazin

Trebaju li vozači s većim autima plaćati skuplji parking?

Published

on

CARDIFF je postao posljednji grad koji je razmatrao to pitanje. Kao dio javne rasprave, traže se mišljenja o tome trebaju li stanovnici s većim vozilima plaćati više za parking. “Raspravljamo po principu je li ispravno ako vozite veće vozilo ili vozilo koje više zagađuje okoliš, platiti malo više”, rekao je čelnik vijeća Huw Thomas za BBC.

“To su vozila koja zauzimaju više prostora, više oštećuju naše ceste, a ako udare pješaka, vjerojatno će uzrokovati teže ozljede”, dodao je. Druga mjesta, uključujući Bristol, Oxford i Haringey u sjevernom Londonu, također razmatraju mogućnost većeg naplaćivanja parkiranja za veća vozila.

Što kažu građani?

BBC se uputio u Haringey da vidi što o tom pitanju misle lokalni stanovnici. “Mislim da je to gomila s*anja”, kaže Nev, dodajući da je postao umoran od politike smanjenja prometa i zaštite okoliša u općini. “Već plaćamo više ako imate veliki auto. Plaćate više poreza, plaćate više za benzin da ga natočite. To je vaša stvar”, dodao je Nev.

Gary Oliva kaže: “Ako si možete priuštiti veliki automobil, onda si možete priuštiti da ga platite. Javni prijevoz u Londonu je jako, jako dobar. Ako želite stići od točke A do točke B, uđite u autobus, uđite u vlak, uđite u podzemnu.”

Međutim, Selin Akdenez, koja je samohrana majka i vozi SUV, kaže da je parkiranje u Londonu već skupo i da je mogućnost plaćanja više za parkiranje nešto što si ne bi mogla priuštiti. “Ne slažem se jer imam dijete pa moram imati veći auto. Moja majka je jako stara. Ako treba pregled kod liječnika ili zubara, moram je odvesti”, kaže ona, prenosi N1.

Prošlogodišnja anketa YouGov-a pokazala je da 39% odraslih smatra da bi naknade za parkiranje za veće i teže automobile trebale biti veće, dok 53% smatra da bi svi automobili trebali imati iste naknade za parkiranje. Podjela je bila mnogo bliža u Londonu nego u bilo kojoj drugoj regiji, gdje 45% njih misli da bi vlasnici većih automobila trebali plaćati veće naknade, a 44% misli da ne bi trebali.

Koji su to veći automobili?

U Haringeyju, gdje cijena dozvole već varira ovisno o emisiji automobila, vijeće je predložilo dodavanje 5% dodatka za vozila duljine 4-4.49 m i 10% dodatka za velika vozila duža od 4.5 m.

Da to stavimo u kontekst, Kia Picanto bi se smatrao malim automobilom, Volkswagen Golf ili BMW serije 1 srednjim, a Land Rover Discovery velikim.

U Bruxellesu postoji sustav koji se temelji na dužini vozila u određenim dijelovima grada. Boravišna dozvola košta 25 € godišnje, ali ako je vaše vozilo duže od 4.9 m, plaćate dodatnu naknadu od 120 € godišnje.

Težina automobila je i model koji se koristi u nekim francuskim gradovima. Ranije ove godine Parižani su izglasali utrostručenje cijena parkiranja za automobile težine 1.6 tona ili više na 18 eura po satu u središtu grada, iako se to ne odnosi na stanovnike.

“Ovi veći automobili ne samo da troše više goriva već zauzimaju više prostora. Čak i veliki električni automobili imaju problema jer zauzimaju više prostora i opasniji su od manjih električnih automobila. Ako imate više automobila, a automobili su i veći, kako ćete prilagoditi svoj grad klimatskim promjenama?” kaže Oliver Lord iz grupe za kampanju Clean Cities koja je radila na kampanji u Parizu.

“Nemaju samo bogataši velike automobile”

Erin Baker, urednica AutoTradera, protivi se općoj politici koja se temelji na veličini jer kaže da nije uvijek slučaj da veći automobili imaju bogatije vlasnike. “Ako pogledate radnike ili ljude koji žive izvan grada – to nisu obitelji s dva automobila, to su kućanstva s jednim automobilom jer to je ono što obiteljski budžet dopušta. Dakle, bit će velik – karavan ili SUV”, tvrdi Baker.

Sve dodatne naknade nametnute vozačima bile bi nepravedne, kaže ona. “Potrošači misle: nemojte me kažnjavati jer automobilska industrija proizvodi veće automobile”, dodaje.

Magazin

Ljekar upozorio na rak “u porastu”, ima simptome koji nam lako promaknu

Published

on

By

Popularni britanski ljekar dr. Ahmed, koji na društvenoj mreži objavljuje savjete pod imenom @dra_says, otkrio je da će “veoma rijedak” oblik raka u budućnosti biti u porast te je upozorio na simptome ove bolesti “koji se lako propuštaju”.

Dr. Ahmed je otkrio da je rak štitne žlijezde “u porastu” i da se predviđa kako će “u narednih pet godina ovaj rak povećati u incidenciji više od bilo koje druge vrste raka”.

Dodao je da se kao ljekar sve češće susreće sa ovom bolešću, koja je “ranije bila vrlo rijetka”.

Štitna žlijezda se nalazi u donjem dijelu vašeg vrata. Stvara i oslobađa hormone koji pomažu u probavi, radu srca i mišića.

Dr. Ahmed je objasnio da postoje simptomi na koje morate paziti:

– Kvržica u donjem dijelu vrata koja može na početku biti vrlo mala i vremenom postati veća. Obično je bezbolna
 – Imati promukao ili kreštav glas duže od četiri sedmice
 – Ako imate upalu grla koja traje duže od četiri do šest sedmica

“Ponekad kod raka štitne žlijezde ne možete uvijek osjetiti kvržicu, ali možete osjetiti da vam nešto pritiska grlo ili vam izaziva bol kada gutate”, rekao je britanski ljekar.

@dra_says

This cancer is rising, especially in young people. Educational purposes only. #cancer #thyroidcancer #thyroidcancerawarness #thyroidproblems #thyroidhealth #doctor #privatedoctor #privategp#cancerfighter

♬ original sound – Dr Ahmed

 

“Budući da štitna žlijezda proizvodi tiroksin, koji ima mnoge efekte na cijelo tijelo, postoje i drugi simptomi kojih također morate biti svjesni”, kazao je dr. Ahmet i pojasnio:

“Ako imate novo, stalno zacrvenjeno lice, ako imate rijetku stolicu nego inače, bilo kakav gubitak težine ili uporni kašalj. Ako imate bilo koji od ovih simptoma, to ne znači da imate rak štitne žlijezde, iako je u velikom porastu, još uvijek je vrlo rijedak u Velikoj Britaniji. Ako imate bilo koji od ovih simptoma, molimo vas idite odmah na pregled”.

Snimak koji je dr. Ahmed podijelio na TikToku izazvao je lavinu komentara:

“Nisam imala apsolutno nikakvih simptoma osim male kvržice kada sam se pritisnula u vrat. Doktori su htjeli da čekaju. Tako mi je drago što sam tražiola uklanjanje jer je na kraju bio rak”, otkrila je jedna žena u komentaru.

“Imao sam rak štitne žlijezde. Moj jedini simptom je bio da sam gubio dosta kose, pa sam otišao kod dermatologa da obavi laboratorijski rad i onda sam tako saznao”, napisao je drugi komentator.

Ako ste zabrinuti zbog karcinoma štitne žlijezde, zakažite pregled kod svog liječnika opće prakse.

Nastavi čitati

Magazin

Dino Merlin je jednom završio na psihijatriji u Njemačkoj: Tada je napisao hit

Published

on

By

Jedna od najvećih balkanskih zvezda Dino Merlin ima bezbroj hitova, a pjesmu „Ja potpuno trijezan umirem“ napisao je u psihijatrijskoj ustanovi u Njemačkoj.

Naime, Dino je teške trenutke iz svog života pretočio u vanvremenske hitove.

Pesma „Ja potpuno trijezan umirem“ nastala je dok je pjevač boravio u psihijatrijskoj ustanovi u Njemačkoj.

Pjevač je svojevremeno prolazio kroz toliko težak period da je želio da odustane od muzike, kako on kaže, bilo mu je isto život ili smrt.

“U jednom periodu svog života bio sam teško bolestan. Imao sam jednu tešku depresiju. To ne bih poželio nikome. To se manifestovalo tako da sam bio nizašta”, govorio je tada pjevač za HRT.

“Apsolutno me ništa nije interesovalo, meni je bilo isto i život i smrt. Jednostavno sam samo bio biljka. To je bio period kada sam htio da napustim muziku i svašta je meni tada padalo na pamet, ali eto, nekim čudom sam se izvukao. Odlučio sam nastaviti i 2000. godine snimio sam album ‘Sredinom’, na koji sam jako ponosan”, ispričao je Merlin tom prilikom.

Nastavi čitati

Magazin

Automehaničar upozorava: Ova pogreška, posebno zimi, može uništiti motor

Published

on

By

AMERIČKI mehaničar i youtuber Scotty Kilmer upozorava vozače da bi mogli oštetiti svoja vozila ako naprave pogrešku koju neki često rade, posebno zimi. Kilmer je naglasio da korištenje obične vode umjesto antifriza može biti velika greška, piše Express.

Iako je voda ključna za hlađenje vozila, antifriz je posebno osmišljen kako bi spriječio “smrzavanje” vozila. S obzirom na niske temperature koje dolaze u ovom periodu godine, dovoljna količina antifriza može biti ključna i spasiti vozače od oštećenja vozila.

“Objasnit ću vam zašto ne želite koristiti samo vodu. Postoji razlog zbog kojeg hladnjak vašeg auta treba biti napola pun antifriza, a napola vode. Voda zapravo bolje raspršuje toplinu od antifriza, ali antifriz sprječava smrzavanje zimi i štiti motor od kavitacije.

Ako vozite i imate čistu vodu, kavitacija može uništiti motor, što se nedavno dogodilo jednom vlasniku Toyote. Prethodni vlasnik je koristio vodu, a novi vlasnik to nije znao. Motor je uništen. Dakle, molim vas, nemojte voziti auto s čistom vodom”, rekao je Kilmer.

Omjer 50:50

BookMyGarage, online portal za usporedbu usluga auto popravaka, naglasio je da vozači moraju biti sigurni da je antifriz razrijeđen prije nego što krenu na put. Također su naglasili da vozači ne bi smjeli koristiti vodu iz slavine jer može sadržavati previše minerala koji nisu sigurni za vozila. Potvrdili su da vozači trebaju slijediti omjer 50:50 kad je to moguće kako bi održali motor u dobrom stanju.

“Ako redovito koristite vodu umjesto rashladne tekućine, mogli biste uzrokovati skupu štetu na motoru. Voda se smrzava na 0 Celzijevih stupnjeva i ključa na 100 – temperature koje motor automobila može lako premašiti u normalnim uvjetima vožnje, piše Index.hr.

Ako koristite samo vodu, povećavate šanse da se hladnjak smrzne ili pregrije – osobito u hladnijim klimama. Antifriz podiže točku ključanja i snižava točku smrzavanja vode, čime sprječava pregrijavanje ili smrzavanje motora kad je vozilo isključeno”, objasnili su.

Nastavi čitati

Magazin

Kako pravilno ložiti da biste ugrijali dom sa što manje drva? Tajna je u ovom

Published

on

By

Kako se kriza produbljuje, a računi za energiju nastavljaju rasti, mnogi vlasnici kuća traže alternativne načine grijanja svojih domova.

Među najpopularnijim opcijama su peći na drva, koje pružaju ugodan, učinkovit i često pristupačniji način grijanja. Međutim, usprkos njihovoj sve većoj popularnosti, neki vlasnici su frustrirani kada njihova peć ne sagorijeva drvo kako treba. Dobra vijest je da su stručnjaci u Stovaxu za Express.co podijelili vrijedne uvide u uobičajene razloge zašto peći možda ne rade najbolje.

Razumijevanje ovih problema može pomoći vlasnicima kuća da izvuku najviše iz svojih peći i osiguraju optimalno grijanje svojih domova.

Loše drvo i skladištenje

Jedan od najvažnijih faktora koji utječu na rad peći je vrsta drva koje se koristi i način skladištenja. Mnogi vlasnici peći možda ne shvataju da korištenje mokrog drva može značajno ometati sposobnost peći da učinkovito gori. Prema stručnjacima Stovaxa, bitno je spaljivati ​​samo drvo koje je osušeno na sadržaj vlage između 14-20 posto. To osigurava da drvo sagorijeva čisto i učinkovito, proizvodeći više topline i manje otpada.

Zeleno ili mokro drvo sadrži višak vlage, što ga čini mnogo težim za gorenje. Kada sagorijeva, mokro drvo proizvodi manje topline i dovodi do prekomjernog nakupljanja kreozota u dimnjaku. Ova nakupina može uzrokovati opasna začepljenja i smanjiti učinkovitost peći, stvarajući sigurnosne probleme. Kako bi to izbjegli, vlasnici kuća mogu koristiti mjerač vlage za provjeru sadržaja vlage u svojim cjepanicama prije upotrebe.

Pravilno skladištenje drva jednako je važno. Cjepanice treba držati na suhom, dobro prozračenom mjestu, poput drvarnice ili garaže. Ako drva skladištite vani, treba ih prekriti ceradom kako biste ih zaštitili od kiše i vlage. Osim toga, slaganje drva na povišenu platformu, kao što je paleta, pomaže da se drvo ne odmakne od tla i spriječi prodiranje vlage u drvo.

Dotok zraka

Odgovarajući dotok zraka ključan je za učinkovit rad peći. Dotok zraka, odnosno strujanje zraka koji odvodi dim prema gore i iz dimnjaka, igra ključnu ulogu u osiguravanju pravilnog izgaranja peći. Ako je odvod preslab, dim se može vratiti u prostoriju, a peć neće uspjeti učinkovito sagorjeti drvo. To može dovesti do dimnog i neučinkovitog izgaranja, trošenja drva i stvaranja više zagađivača u zraku.

 

Postoji nekoliko razloga zašto protok zraka možda neće ispravno funkcionirati. Jedan od najčešćih problema je neadekvatan izvor svježeg zraka. Stručnjaci Stovaxa preporučuju da peć ima pristup stalnom protoku svježeg zraka, što može biti osigurano pomoću ventilacijskog otvora. Osim toga, vrijedi provjeriti postavke kontrole zraka na pećoi kako biste bili sigurni da protok zraka nije ograničen.

Prilikom loženja vatre raspored drva također može utjecati na kvalitetu izgaranja. Preporučuje se staviti najveće cjepanice na dno, nakon njih manje do srednje veličine, a zatim na vrh hrpe staviti najmanju potpalu. To potiče bolje gorenje i pomaže poboljšati protok zraka, osiguravajući da vatra gori učinkovito i proizvodi dovoljno topline.

Oštećeni ili istrošeni dijelovi

Peć na drva sastoji se od nekoliko komponenti koje zajedno stvaraju toplinu. Međutim, tokom vremena, česta uporaba ili općenito trošenje može uzrokovati oštećenje ili istrošenost određenih dijelova. To može utjecati na rad peći i spriječiti pravilno sagorijevanje drva.

Uobičajeni dijelovi na koje će s vremenom možda trebati obratiti pažnju uključuju brtve, pregrade i vatrostalne opeke, piše Dom i dizajn. Brtve koje brtve vrata peći mogu se istrošiti i izgubiti svoju učinkovitost, što dovodi do curenja zraka što smanjuje učinkovitost peći. Pregrade, koje pomažu u usmjeravanju protoka dima, mogu se oštetiti ili pogrešno poravnati, ometajući pravilno izgaranje. Vatrogasne opeke, kojima je obložena unutrašnjost peći, mogu popucati ili se razgraditi, što dovodi do manje učinkovitog zadržavanja topline.

Redovno održavanje i pregledi neophodni su za održavanje peći u dobrom radnom stanju. Vlasnici domova trebali bi povremeno provjeravati ove dijelove zbog bilo kakvih znakova oštećenja ili istrošenosti i zamijeniti ih prema potrebi kako bi osigurali optimalnu izvedbu i sigurnost.

Plamenici na cjepanice nude atraktivnu alternativu rastućim troškovima energije, ali kako bi se osigurao njihov učinkovit rad, važno je riješiti uobičajene probleme koji mogu ometati njihov rad. Korištenjem pravilno začinjenog drva, osiguravanjem odgovarajućeg propuha i održavanjem ključnih komponenti peći, vlasnici kuća mogu uživati ​​u učinkovitijem i djelotvornijem izgaranju. Uz ove jednostavne korake, peć na drva može nastaviti pružati ugodnu toplinu i pouzdano rješenje za grijanje tokom zimskih mjeseci.

Nastavi čitati

Magazin

Ljudi plaćaju bogatstvo za mjesto u ovom groblju, jer ih vodi “direktno u raj”

Published

on

By

Groblje stoji na mjestu gdje će navodno, prema jevrejskim vjerskim uvjerenjima, biti konačni sud. Zbog toga mnogi žele da budu sahranjeni upravo ovdje.

Najskuplje groblje na svijetu nalazi se u dolini Kidron, odakle se kao na dlanu vidi sveti grad Jerusalim. Ovo vijekovima staro groblje je ujedno i najveće i najstarije jevrejsko groblje na planeti.

U njemu se nalazi više od 150.000 grobova, a jedna grobnica danas može koštati nekoliko miliona eura.

Odgovor na zašto je ovo mjesto tako “popularno” leži u religioznom vjerovanju nekih Jevreja da je ovo “Dolina Josafata”, koju spominje prorok Joel u hebrejskoj Bibliji, u kojoj će se dogoditi konačni sud po povratku Mesije. On će “pravednicima dati vječno blaženstvo u raju”, dok će grešnici koji su prekršili Božje zakone završiti u paklu.

Groblje u dolini Kidrov, Jerusalim (Gerard Degeorge / akg-images / Profimedia)

Postoji i jevrejsko vjerovanje da će se oni koji su sahranjeni na ovom mjestu vratiti u život kada Mesija ponovo dođe i da će odmah “otići s njim u kraljevstvo Božije”.

Zanimljivo je i da se sa dijela Maslinske gore, koji se nalazi iznad Kidrona, vide džamija Al-Aksa, Zid plača i Crkva Svetog Groba – tri sveta mjesta za Jevreje, muslimane i kršćane, piše N1.

Upravo zbog tog uvjerenja mnogi ugledni i bogati Jevreji iz cijelog svijeta su u svojim testamentima tražili da budu sahranjeni baš na ovom mjestu, među njima i bivši premijer Izraela Menachem Begin, dobitnik Nobelove nagrade za mir, koju je podijelio s palestinskim liderom Yasserom Arafatom.

Bonus video

Nastavi čitati

Magazin

Karleuša i dalje poriče fijasko za Novu godinu: “To se na ovim prostorima nikada nije vidjelo”

Published

on

By

Jelena Karleuša je za doček 2025. godine nastupila u Kragujevcu. Navela je kako je njenom koncertu prisustvovalo 70.000 ljudi uprkos snimcima koji pokazuju realno stanje. Pjevačica i dalje nastavlja širiti iluziju.
Nakon koncerta u Kragujevcu, prvog januara nastupila je u Boru.”Kakav početak godine! Doček i repriza Nove 2025. je bio poklon građanima Srbije! I to kakav! Za mene se zna da neću izaći u sivom ili crnom kaputu i smoriti za velike pare. Ponosna na ljude iz mog tima koji su se potrudili lavovski, a sada slijede iznenađenje, jer ovo je moja godina”, napisala je.

Dalje je pozvala sve da sedmog januara od 21 sat na Prvoj televiziji pogledaju snimak koncerta.”Sasvim sigurno nešto što se kod nas na ovim prostorima nikada nije vidjelo”, tvrdi.

Iako su na društvenim mrežama objavljeni snimci na kojima se vidi da nije uspjela napuniti Trg svetog Đorđa, zbog čega je mnogi ismijavaju, ona uporno tvrdi da je koncert bio spektakularan.

Kao što je poznato, građani Kragujevca su se pobunili kada je objavljeno da će Karleuša za Novu godinu tu nastupiti. Pozvali su gradsku vlast da otkaže njen nastup, ali to nije učinjeno.”Sretna ti Nova godina, Srbijo. Pozivali su na moj linč, na fizički napad, na gađanje jajima, na bojkot. Izvrtali su moje riječi, izmišljali izjave, organizovali i platili na hiljade botova po mrežama da šire mržnju i strah, potpisivali su neke bijedne peticije protiv mene zato što branim moju zemlju od izdajnika, a ja sam kao odgovor napravila popis stanovništva! Ušla sam sama u narod i tražila da se obezbjeđenje skloni jer mene moj narod obožava”, napisala je.

Nastavi čitati
Advertisement

Najčitanije