Ovaj put premijer Federacije BiH Fadil Novalić je odgovorio na ove prozivke i ukazao da nije problem u izdvajanju novca za gradnju brzih, magistralnih cesta u USK, već da je najveći kočničar u realizaciji upravo USK jer nemaju prostorni plan, jer ne daju urbanističke saglasnosti…

Nemam odziv iz USK

– Mi zapinjemo na lokalnim dozvolama. Vi ne možete u Unsko-sanskom kantonu dobiti urbanistički plan jer ga nema. Ne znamo gdje da ga provučemo. Ne možete dobiti za put između Grmuše i Grabeža za Bosansku Krupu, put koji treba da bude kraći 20 kilometara. Mi bismo bez problema to isfinansirali, ali ne možete dobiti njihovu dozvolu, plan, urbanističku saglasnost. Isto patimo i sa aerodromom. Nije lako pomoći USK, moramo od njih imati odziv – kazao je Novalić.

Premijerove riječi potvrdio nam je Jasmin Musić, zastupnik u Skupštini Unsko-sanskog kantona, koji je kazao da su u postojećem mandatu Vlade Federacije realizirani višemilionski projekti.

– U Ključu imamo realiziran projekat treće trake Lanište, koji je koštao oko 5.000.000 KM, izgradnju magistralnog puta Zgon – Crljeni. Radi se treća traka Ripač na ulazu u Bihać, čija je vrijednost blizu šest miliona KM. Za Aerodrom Bihać su ogromna sredstva do ovog trenutka osigurana.

Imamo izabranog projektanta za brzu cestu Bihać – Cazin – Velika Kladuša, niz kružnih tokova, devijacija, mnogo investicija. Međutim, mnogo je i onih koji se ne mogu realizirati, a ono što je ključni problem je nedostatak prostornog plana u USK, a to je zadatak kantonalne Vlade i Skupštine – kazao nam je Musić.

Narativ o tome da je Krajina ugrožena

Ukazuje da do ovog trenutka taj prostorni plan nije usvojen, niti ga je pripremila kantonalna vlada koju predvodi Narodni evropski savez, odnosno, bivša A-SDA, a koja, prema njegovim riječima, prednjači u kritikama prema federalnim institucijama, Sarajevu…, da su zapostavili Krajinu.

– Oni su odgovorni da taj plan pripreme, usvoje i pošalju na Skupštinu USK, a do ovog trenutka to nisu uradili. I onda kada se i dogode neke investicije koje se sada realiziraju, govore da je to zahvaljujući nekakvom njihovom pritisku. A inače im je narativ prisutan da je Krajina ugrožena i da su oni ti koji će je spasiti. To će najbolje uraditi ako ispune svoje obaveze, prije svega usvajanjem tog prostornog plana kako bi se moglo ići dalje u realizaciju različitih projekata – kazao nam je Musić i dodao:

– Meni su iz rukovodstva JP Autoceste FBiH rekli da bi vrlo brzo u Bihaću otvorili kancelariju s ciljem izgradnje brze ceste i svega što se najavljuje, ukoliko usvojimo prostorni plan. Međutim, bez tog plana ne može ići eksproprijacija zemljišta niti bilo koji drugi modalitet rješavanja imovinsko-pravnih odnosa jer se nema na temelju čega raditi.

Nemamo napretka ni realizacije projekata zato što nam fale određeni dokumenti. Ne znam da li svjesno opstruiraju realizaciju određenih projekata kako bi mogli razvijati antagonizam prema Sarajevu i animozitet građana Krajine prema našem glavnom gradu, insistirajući na tome da smo ugroženi, a nismo.

Treba donijeti prostorni plan

Kaže da je trenutna Skupština USK najneefikasnija skupština u historiji ovog kantona.

– Najmanje je zasjedala, gdje politički odnosi nisu ni blizu jasnih pozicije i opozicije. Postoje problemi i na nivou lokalnih zajednica gdje je novac vraćan sa nivoa lokalnih zajednica Vladi FBiH. Veći broj općina je određena sredstva vratio u federalni budžet jer ih nije uspio realizirati.

Premijer Novalić je apsolutno u pravu. Kada je riječ o kantonalnom nivou, treba donijeti prostorni plan, a na nivoima lokalnih zajednica problem su urbanističke saglasnosti. Za sadašnje Vlade FBiH direktno u budžet USK je upumpano 72 miliona KM, a da ne govorim o pomoći općinama, namjenskim izdvajanjima – govori Musić.