“Putujete na vlastitu odgovornost u dužini ceste od 15 kilometara” napisano je na tabli koja je postavljena na magistralnoj cesti Bihać – Bosanska Krupa, a koja slovi za jednu od najopasnijih.
Nalazi se u kanjonu rijeke Une, česti su odroni, uzak put, a kojom građani Unsko-sanskog kantona moraju voziti.
Alternativa ovoj cesti postoji, ali je problem što se ta alternativa gradi 40 godina!
Građani Unsko-sanskog kantona, privrednici neprestano ukazuju na loše ceste unutar ovog kantona, ali i lošu povezanost sa ostatkom zemlje. Krediti su unazad nekoliko godina podignuti da bi se gradile ceste u Unsko-sanskom kantonu, kažu naši sagovornici, ali je problem što nije usvojen prostorni plan bez kojeg nema realizacije projekata.
Prostorni plan, šta je sa usvajanjem?
– S obzirom na to da je Vlada Unsko-sanskog kantona nedavno imenovana, mi smo se dogovorili da ćemo u prvoj fazi evidentirati i identificirati prostorno-plansku dokumentaciju koju imamo na raspolaganju i uočiti šta su to opterećenja usvajanja prostornog plana i šta je to što još treba osigurati da ovaj proces implementacije projekata krene dalje – rekao je za Faktor Jasmin Musić, predsjedavajući Skupštine Unsko-sanskog kantona.
Osvrnuo se na cestu Bihać – Bosanska Krupa.
– Mi imamo alternativu magistralnog puta Bihać – Bosanska Krupa, ali koji je u izgradnji već 40 godina nažalost. Taj problem nije riješen pa nam je u fokusu i paralelno s tim brza cesta Bihać – Cazin – Velika Kladuša koja bi trebalo da spoji taj konglomerat većih sredina u Bosanskoj krajini.
Ja mislim da ćemo se tome vrlo intenzivno posvetiti u narednom periodu i da ćemo dati odgovor na ta pitanja. Skupština će svakako biti na dispoziciji svima koji imaju neku nadležnost i biti na raspolaganju da da svoj doprinos rješavanju ove problematike, kako usvajanja prostornog plana tako i svih drugih stvari – rekao nam je Musić.
Govorio je i o saobraćajnicama koje spajaju USK sa ostatkom zemlje.
“Presvuče se 200-300 metara asfaltom”
– Spajanje kantona sa drugim dijelovima BiH je drugi dio pitanja koji se tiče federalnih cesta i jedan dio cesta je počeo sa izgradnjom Lašva – Nević polje. To je ono što nas raduje i motivira da rješavamo i ove probleme unutar USK – govori nam Musić.
Razgovarali smo i sa Huseinom Rošićem, bivšim zastupnikom u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH koji prolazi opasnom cestom Bihać – Bosanska Krupa.
– Na cesti i dalje stoji tabla sa koje ste upozoreni da tom prometnicom idete na svoju odgovornost i nije vam jednostavno kada to vidite. Radi se nova magistralna cesta preko grmuško-srbljanskog platoa pa dolje za Bosansku Krupu gdje sam insistirao da se ubrza proces eksproprijacije. Federalna direkcija cesta je osigurala značajna sredstva, do kojeg nivoa realizacije projekta su došli, ja ne znam.
Jedino znam da ništa gore se nije nastavilo raditi. Prošlo je 10-ak godina kako su gore posljednji put presvukli tu dionicu sa asfaltom i izvršili prekategorizaciju tog puta u magistralnu cestu i ništa se više nije radilo. A ovaj dio dolje Bihać – Bosanska Krupa, povremeno onako samo malo rekonstruiraju određene dionice puta, to je uvijek nekih 200-300 metara oni presvuku asfaltom i to je to – govori nam Rošić.
Upozorava da je na nekim dionicama put veoma uzak da teško da se mogu mimoići dva putnička automobila.
– A kamoli ako vam ide ususret autobus ili teretno vozilo. Opasno, žalosno, pogotovo ona tabla sa upozorenjem – govori Rošić.
Problematično od Ključa do Donjeg Vakufa
Kao zastupnik je često vozio na relaciji Bihać – Sarajevo – Bihać.
– Što se tiče cesta pa ovaj dio od Bihaća do Ključa i nije loš, u biti o njemu se i vodi računa, pogotovo dio od Bihaća do Bosanskog Petrovca pa i dio gore Ključa. Tu je Federalna drekcija cesta zaista puno uradila i on je na zadovoljavajučem nivou.
Od Ključa pa sve dolje do Donjeg Vakufa, put je baš problematičan, loša dionica. Potom, kada dođete na onaj dio do Lašve, tu je prevelika fluktuacija vozila i tu najviše vremena izgubimo. U planu je da se u ovoj godini radi taj dio Lašve. Reći ću još, mi smo podigli značajna kreditna sredstva za cestovnu infrastrukturu i da se ništa nije uradilo, da se neprestano plaćaju ti penali, to ne mogu vjerovati – rekao je Rošić.
Od Federalne direkcije cesta, tačnije direktora Ljube Pravdića, ostali smo uskraćeni za odgovore na naš upit, a neka od pitanja bila su kako ocjenjuje putnu komunikacija u Unsko-sanskom kantonu, šta je sa alternativom magistralnoj cesti Bihać – Bosanska Krupa…