Connect with us

Magazin

Aerodrom Željava, nekad dragulj jugoslavenske vojske, danas poligon za (avan)turiste (FOTO)

Published

on

STVORENA da bude otporna na sve pa i na nuklearni napad, podzemna zrakoplovna baza u Željavi kod Bihaća ipak je izdahnula kad i Jugoslavija. A nekoliko desetljeća kasnije, njeni su čađavi hodnici poligon za (avan)turiste.

U svoje zlatno doba ta je baza u kilometrima dugim tunelima mogla primiti desetke MiG-ova 21 sovjetske proizvodnje. U svakom je trenutku imala dovoljne rezerve vode, zraka i struje, osigurane četvorima betonskim vratima teškima 100 tona. Oko nje, pet pista za slijetanje protezalo se i u Hrvatsku.

“Bio je to pravi doseg“, prisjeća se bivši pilot koji je osamdesetih gotovo deset godina radio u toj vojnoj bazi. “Bila je opremljena najboljom vojnom i civilnom tehnologijom“.

Kad je Jugoslavija iščezla u ratu početkom devedesetih vojna je baza uništena. “Sve je spaljeno“, pripovijeda pilot. “Ostali su samo tuneli i zidovi“. U narednim je godinama baza bila zaboravljena, privlačeći tek pokojeg turista u potrazi za jugoslavenskom ostavštinom.

Snimanje filma

A onda je 2016. godine jedan film sve promijenio. Vojna baza u Željavi poslužila je za snimanje filma “Houston, We Have a Problem!“, slovenskog redatelja Žige Virca i (ponovno) postala poznata.

Procjenjuje se da otad njene mračne hodnike, goleme prostorije i opremu nagrizenu hrđom posjeti 150 tisuća turista godišnje.

Lokalni dužnosnici ulažu napore da bi barem dio od više stotina tisuća turista koji hrle u obližnji nacionalni park Plitvička jezera uz dobar marketing privukli k sebi. U Željavi se već održavaju automobilske utrke, a smatraju i da bi bila savršeno mjesto za festivale, serverske sobe ili čak Muzej hladnog rata.

Dok se to ne ostvari, turisti sa svjetiljkom u ruci lutaju vlažnim hodnicima, vodeći računa o tomu kamo će zakoračiti, javlja HINA.

“Radi se o inženjerskom čudu i suludo je da stoji zaustavljeno u vremenu”, sa zanosom govori zagrebački fotograf Angelo Virag. Njegov rođak iz Pertha u Australiji divi se toj “divljoj infrastrukturi, autentičnoj, netaknutoj već 30 godina“.

Obnoviti ili ne?

Hamdija Mesić iz obližnjeg Bihaća vezan je za to golemo zdanje, “ostavljeno na milost i nemilost vremenu. Takvo nešto ne postoji nigdje drugdje“. Entuzijast za avione, nada se da će se ovo mjesto ponovno zaživjeti kao pista. Zagovara da se dvije piste na području Bosne obnove, a san mu je ondje vidjeti aerodrom za pilote amatere.

Obnoviti ili ne, pitanje je raskola među turistima.

“Sviđa mi se baš kakvo jest jer nisu posvuda table koje vam govore kamo ići i što vidjeti“, objašnjava Maria Moreno, 33-godišnja španjolska dizajnerica interijera, dodajući da bi ovo mjesto “izgubilo svoj šarm kad bi postalo turistička atrakcija“.

Cazin

FOTO Đula Drini će ih naslijediti na estradnom nebu: “Želim se zahvaliti mojoj Šemsi, hvala i Miletu”

Published

on

By

Na društvenim mrežama pojavila se slika koja je izazvala pažnju mnogih, a na kojoj su zajedno pozirali poznati pjevač Mile Kitić i mlada Đula Drina.

Ova fotografija nije samo običan susret dvije generacije muzičkih zvijezda, već je postala simbol podrške na muzičkom putovanju mlade Đule Drini u takmičenju Zvezde Granda.

Đula Drina je izrazila svoju zahvalnost prema kolegici Šemsi, ističući njezine savjete i sugestije kao ključne u daljnjem napretku.

“Želim se zahvaliti mojoj Šemsi na divnim savjetima i sugestijama za dalje krugove”, napisala je Đula.

“Mnogo sam sretna što me ovakva jedna ZVIJEZDA podržava. Sada sam dobila dodatni benzin do finala.”

“Također, hvala i Miletu na velikoj podršci”, dodala je u svojoj objavi.

Nastavi čitati

Magazin

Ne ignorirajte ih: Tri zlokobna znaka na vašim stopalima da vam prijeti “tihi ubica”

Published

on

By

Kada su u pitanju neobični osjećaji u tijelu oni često mogu biti znakovi upozorenja koje nije pametno ignorisati.

Ponekad vam tijelo zaista pokušava reći da više nije sve u redu i da je vrijeme za posjetu ljekaru.

Znakovi mogu doći sa svih strana, ali ako govorimo o stopalima postoje tri stvari kojih biste zaista trebali biti svjesni.

Prva stvar na koju treba obratiti pažnju je bol u stopalima koju zaista ne možete objasniti, kao da ste pješačili 20 kilometara po najkamenitijem tlu.

Bolovi mogu doći i proći, obično znate zašto su javljaju na nekom mjestu, ali ako imate neobjašnjivi bol u vašim stopalima to je veoma važan znak upozorenja.

Druga stvar na koju treba paziti je posebno neugodna, a to su čireve na stopalima koji ne zacjeljuju kako treba.

I treća, posljednja stvar je ako komadići keratina vire iz vaših stopala i propadaju pred vašim očima. To znači da vam nokti na nogama postaju lomljivi i svaka dlaka koju imate na stopalima otpada.

Ako imate ove znakove upozorenja, onda bi to mogla biti indikacija “tihog ubice” koji može okončati život, a da to nije vrlo očigledno – kolesterol.

Visok holesterol može dovesti do toga da razvijete nešto poznato kao bolest perifernih arterija (PAD).

Prema NHS-u (Nacionalnoj zdravstvenoj službi Engleske), to je uzrokovano nakupljanjem masnih naslaga holesterola i drugih supstanci u arterijama nogu, koje ih čine užim što znači da manje krvi može dotjecati do vaših nogu.

Pokušaj da se borite protiv ovog “tihog ubice” je težak, ali zdrava ishrana, pokušaji da smršate ako imate višak kilograma i smanjite konzumaciju alkohola, karta su za zaustavljanje pogoršanja.

Najbolje stvari koje možete učiniti je redovno vježbanje i izbjegavanje pušenja koje je jedno od glavnih uzročnika pogoršavaju vašeh holesterol.

Ako tokom vježbanja i dalje osjećate ponavljajući bol u nogama to je siguran signal kako je vrijeme da posjetite ljekara i informišete se o tome šta se dešava.

Nastavi čitati

Magazin

VIDEO Pogledajte dvoboj Ferrari Purosanguea i Lamborghini Urusa

Published

on

By

MATT Watson i Carwow izbacili su novu zanimljivu usporedbu.

Na red u njihovoj utrci na ravnome došli su moćni SUV-ovi, neki od najbržih na svijetu, Ferrari Purosangue i Lamborghini Urus.

Lamborghini Urus Performante pokreće 4-litreni twin-turbo V8 koji broji 666 KS i 850 Nm okretnog momenta. Opremljen je pogonom na sva četiri kotača, težak je 2150 kg.

Ferrari ima zapreminu motora od čak 6.5 litara. Atmosferski V12 isporučuje 725 KS i 716 Nm, a težak je 2033 kg.

Pogledajte kako je prošla usporedna utrka na ravnom.

Index.hr

Nastavi čitati

Najčitanije